Orbis opublikował raport kwartalny

0
1225
Grupa Hotelowa Orbis to największa sieć hoteli w Polsce i w Europie Wschodniej ponad 130 hoteli. Orbis jest wyłącznym licencjodawcą marek grupy Accor w 16 krajach w tym w Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Czarnogórze, Czechach, Estonii, na Litwie, Łotwie, w Macedonii, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii i na Węgrzech. Hotele działają pod markami Sofitel, MGallery by Sofitel, Pullman, Novotel, Mercure, adagio, ibis, ibis Styles i ibis budget. Rozpoznawalne na świecie marki gwarantują jakość usług o zróżnicowanym standardzie od luksusowych hoteli 5-gwiazdkowych po ekonomiczne 1-gwiazdkowe. Poniżej przedstawiamy raport kwartalny za I kwartał 2019 r.

„Wyniki naszej działalności rosną wyraźnie z roku na rok. Po raz pierwszy od wielu lat Orbis odnotował dodatni wynik netto w pierwszym kwartale roku, który w regionie Europy Wschodniej jest tradycyjnie okresem pozasezonowym w branży hotelarskiej”. – powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu Orbis S.A.

Korzystając ze stabilnego otoczenia makroekonomicznego i wzrostów na rynku w pierwszym kwartale Spółka osiągnęła zarówno wyższy wskaźnik frekwencji (+1,2 p.p.), jak i wzrost średniej ceny (+4,0%). Dobre wyniki operacyjne grupy kapitałowej Orbis znajdują potwierdzenie we wzroście wskaźnika RevPAR (142,6 zł) o 6,0%. Rosnące wskaźniki operacyjne przyniosły efekt w postaci wzrostu przychodów do poziomu 271,6 mln zł (+7,8%). EBITDA operacyjna wyniosła 56,6 mln zł, co stanowi 52,8% wzrostu w porównaniu z rokiem ubiegłym, częściowo dzięki zmianie standardów MSSF w zakresie metod księgowania dzierżawy. Pomimo pełnej wyzwań sytuacji na rynku pracy marża EBITDA zwiększyła się w ujęciu like-for-like do poziomu 20%. Spółka nadal koncentruje się na wzroście przychodów oraz kontroli kosztów i wydatków, co pozytywnie wpływa na jej rozwój.

Orbis skupia się na dalszym rozwoju sieci hoteli i wzmacnianiu marek Accoru w regionie. W I kw. 2019 r. spółka podpisała już 7 umów na prowadzenie nowych hoteli według modelu asset-light, które w najbliższych latach powiększą sieć o niemal 1 000 pokoi. Plany rozwoju są bardzo rozległe i obejmują 48 hoteli (ponad 6 600 pokoi), w tym 7 obiektów własnych. W pierwszym kwartale dodatkowo sieć wzbogaciła się o luksusowy hotel MGallery Collection (64 apartamenty) w centrum Krakowa działający w modelu franczyzowym. Ogółem na koniec 1 kw. 2019 r. Orbis miał w sieci łącznie 134 hotele z ponad 21 600 pokojami, przy czym stosunek obiektów własnych do obiektów działających na zasadzie asset light wyniósł 54% do 46%. Korzystając z niskiego sezonu Orbis kontynuuje remonty swoich hoteli w kluczowych lokalizacjach: Sofitel Warsaw Victoria, Mercure Budapest Buda, Mercure Budapest Korona oraz ibis i Novotel Poznań Center. Orbis przeznaczył na realizację tych projektów w 1 kw. 2019 r. 38,5 mln zł (Capex), co zapewni, już w kolejnych kwartałach 2019 r. wysoki zwrot z inwestycji.

„Pragnę potwierdzić, że Orbis jest na dobrej drodze do realizacji średnioterminowych celów we wszystkich obszarach przyjętej strategii: Ludzie (People), Portfolio (Portfolio) i Wyniki (Performance). Patrząc w przyszłość analizujemy różne scenariusze mające na celu zapewnienie dynamicznego rozwoju Spółki; jak najlepsze wykorzystanie naszego know-how i doświadczenia Accoru na rynku hotelarskim w ramach umowy o współpracę”. – podsumował Gilles Clavie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.