Optymizm hotelarzy po Wielkanocy: wyniki i prognozy na majówkę

0
397

Zgodnie z wynikami comiesięcznej ankiety Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, hotele w Polsce w marcu odnotowały wyniki na poziomie lutego, jednak nie dorównały wynikom z marca poprzedniego roku. Frekwencja poniżej 30% wystąpiła w 16% hoteli, co stanowi spadek o 2 punkty procentowe w stosunku do lutego. W tym samym czasie, obłożenie powyżej 50% utrzymało się na poziomie 46% hoteli.

W przypadku hoteli biznesowych odnotowano utrzymanie lub poprawę obłożenia w stosunku do lutego. W tej kategorii 49% hoteli osiągnęło frekwencję powyżej 50%, z czego 17% zanotowało obłożenie powyżej 70%. Wśród hoteli wypoczynkowych zaobserwowano niższe obłożenie niż w lutym, z 35% obiektów osiągających obłożenie powyżej 50% i 19% powyżej 70%.

W ujęciu rocznym, 54% hoteli zgłosiło pogorszenie frekwencji, a 36% odnotowało poprawę obłożenia. Stabilizację, czyli obłożenie na poziomie marcowym roku 2023, zanotowało 11% hoteli.

W marcu ceny pokoi w 60% hoteli były wyższe w porównaniu do tych z marca 2023 roku, natomiast 40% hoteli utrzymało ceny na poziomie roku poprzedniego lub niższym.

Goście zagraniczni w marcu stanowili średnio 29% klienteli, przy czym wskaźnik ten był identyczny dla hoteli biznesowych i wypoczynkowych.

Dane dotyczące rezerwacji na kwiecień i maj wykazują, że 36% hoteli ma frekwencję poniżej 30%. Natomiast 22% hoteli ma obłożenie powyżej 50%. W okresie Świąt Wielkanocnych 46% hoteli uzyskało obłożenie powyżej 50%.

W ankiecie wzięło udział 121 hoteli, z czego 72% znajduje się w miastach. 38% to obiekty sieciowe, a 83% to hotele do 150 pokoi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.