Kondycja przemysłu spotkań i wydarzeń

0
1131

KRYZYS czy ODBUDOWA? Jaka jest kondycja przemysłu spotkań i wydarzeń w dwa lata po wybuchu pandemii? Ruszyła ankieta, która pozwoli odpowiedzieć na te pytania.

Jakie jest prawdziwe oblicze Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Czy mamy do czynienia z rozwarstwieniem branży? Wiele branż działających w sektorze spotkań i wydarzeń nie zdążyła jeszcze wyjść z kryzysu pandemicznego i musiała zmierzyć się z kryzysem wywołanym wojną w Ukrainie. Inne natomiast maja trudność z nadążeniem za odbudowującym się popytem. Brakuje pracowników, wolnych terminów i dostępnych lokalizacji do realizacji wydarzeń.

Niestety, ostatnie miesiące zdają się też pokazywać, że firmy zajmujące się organizacją targów, kongresów, konferencji międzynarodowych a także firmy transportowe zaczynają coraz boleśniej odczuwać dodatkowo skutki konfliktu w Ukrainie, wchodząc de facto płynnie z kryzysu pandemicznego w kryzys humanitarny. Ograniczenie pomocy rządowej do marca 2021 przy utrzymanych do czerwca obostrzeniach ciągle odbija się na ich kondycji.

Problemy z jakimi mierzą się firmy z pozostałych obszarów przemysłu spotkań to rosnące ceny usług, niedostępne przestrzenie eventowe, wykorzystywane na różne sposoby w związku z wojną w Ukrainie, trudność w odbudowie ograniczonych w pandemii zespołów, zmniejszony rynek podwykonawców usług, niejasny obraz Polski jako miejsca organizacji wydarzeń. Czy firmy te będą w stanie odbudować swój potencjał przed pandemiczny?

Chcąc pokazać prawdziwy obraz obecnej kondycji naszego sektora oraz zlokalizować największe problemy w 2 lata po wybuchu pandemii COVID-19 i 2 miesiące po rozpoczęciu wojny w Ukrainie, Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether zaprasza firmy z branży do badania, którego celem będzie realna ocena skuteczności narzędzi pomocowych oraz sprawdzenie obecnej kondycji sektorowej. Chcemy zebrać szczegółowe informacje i podzielić się skalą wyzwań z decydentami oraz rynkiem, nagłośnić realne zagrożenia, z jakimi borykamy się już trzeci rok.

„Sytuacja przemysłu spotkań i wydarzeń jest złożona, są firmy, które działają na maksymalnych obrotach i mają problem z zaspokojeniem popytu, ale również takie, które napotykają na obiektywne problemy w realizacji wydarzeń, wynikające ze skutków wojny w Ukrainie, m.in. niedostępne miejsca eventowe, kongresowe i noclegowe.

Wśród przemysłu spotkań i wydarzeń są również podsektory najbardziej dotknięte kryzysem, które cierpią ze względu na niemożność odbudowania popytu. To organizatorzy turystyki przyjazdowej obsługujący grupy klientów zagranicznych, korporacje międzynarodowe, czy też przewoźnicy autokarowi. W przypadku tych firm dodatkowym problemem jest to, że tarcze kryzysowe zakończyły się przedwcześnie, w marcu 2021 roku, kiedy realizacje niektórych wydarzeń możliwe były od czerwca, a niektóre rynki nie otworzyły się w pełni do dzisiaj.

Wszystko to powoduje, że jesteśmy w momencie zwrotnym. Tym bardziej ważne jest zbadanie firm z sektora przemysłu spotkań i wydarzeń i zdiagnozowanie sytuacji. Dzięki temu przedsiębiorcy, ale także decydenci będą w stanie podejmować racjonalne decyzje wpływające na rozwój branży.

Zachęcam do udziału w ankiecie przedsiębiorców, abyśmy mogli postawić trafną diagnozę” – mówi Łukasz Adamowicz, Prezes Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether.

Badanie będzie trwało do końca czerwca 2022 r.!

Anonimowe dane zbierane są w ankiecie dostępnej tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.