Kitchen Display System – sposób na sprawną komunikację z kuchnią

0
714
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Coraz więcej lokali gastronomicznych wprowadza do swojej działalności nowoczesne rozwiązania technologiczne. Tego rodzaju udogodnienia dotyczą także pracy kelnerów i kucharzy. Relację między nimi usprawnia system KDS. Jak działa i jakie korzyści daje to narzędzie?

Kitchen Display System – czym się charakteryzuje?
KDS to system, który usprawnia komunikację pomiędzy salą a kuchnią. Pozwala na odbiór informacji o zamówieniach w kuchni na dwa sposoby. W pierwszej wersji zamówienia wyświetlane są na cyfrowym ekranie. W drugiej natomiast specjalne bloczki drukowane są na drukarce bonowej. Integracja KDS z systemem POS pozwala realizować zamówienia sprawniej i szybciej. Umożliwia także optymalizację komunikacji między kelnerami, a kuchnią. Dzięki takiej kontroli wydawania dań, błędy w relacjach między pracownikami, a także w komunikacji kelnerów z klientami, ograniczane są do minimum. Takie rozwiązanie poprawia jakość usług świadczonych w lokalu, a tym samym – podnosi zadowolenie klientów restauracji.

Sprawniejszy kontakt między kelnerem a kuchnią
Dobra komunikacja między kelnerem a kucharzem to kluczowy element sprawnej pracy restauracji. Ich relacja wyznacza jakość obsługi gości oraz wpływa na komfort pracy wszystkich zatrudnionych w lokalu. System KDS automatycznie wysyła do kuchni nowe zamówienie, które kelner dodał z punktu sprzedaży. Zamówienia w kuchni wyświetlane są na specjalnych ekranach, gdzie kucharz jednym kliknięciem zmienia ich status, wybierając przyjęcie, realizację lub gotowość do odebrania. Dzięki takiemu rozwiązaniu kelnerzy błyskawicznie otrzymują na sali powiadomienie o statusie zamówienia. Przyspiesza to ich realizację, a także usprawnia komunikację w relacjach między pracownikami oraz z klientami.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Eliminacja błędów na rzecz precyzyjnie wydawanych dań
Maszyny nie popełniają błędów – ten fakt coraz częściej zyskuje potwierdzenie w rzeczywistości. Urządzenia stale usprawniają pracę człowieka. Tak jest również w przypadku kelnerów. Tradycyjne przyjmowanie zamówień na karteczkach zwiększa ryzyko pomyłek, co spowalnia pracę całego zespołu oraz obniża efektywność działań. Zamówienia zapisywane na karteczkach mogą zostać przypadkowo zniszczone lub zagubione wśród wielu innych zamówień. Bywa również tak, że kelner niepoprawnie lub nieczytelnie zapisze nazwę dania. Skutkuje to nieporozumieniami z kucharzami, co wydłuża czas oczekiwania klienta na posiłek, a także pogarsza komunikację między pracownikami. System komunikacji z kuchnią wyklucza takie pomyłki. Kelner przyjmuje na tablecie zamówienie w pełni zgodne z życzeniem klienta, a następnie błyskawicznie przesyła je na kuchnię. Kucharz natomiast automatycznie odbiera i od razu realizuje je, nie obawiając się o wystąpienie pomyłek.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Precyzyjne wydawanie zamówień
System KDS umożliwia realizację wszystkich zamówień we właściwej kolejności. Gdy tylko kelner otrzyma powiadomienie o przygotowanym daniu, błyskawicznie wydaje klientowi posiłek. Tak szybka obsługa z wykorzystaniem tradycyjnych metod nie jest możliwa. Jeśli restauracja nie korzysta z systemu komunikacji z kuchnią, kelner musi kilkakrotnie sprawdzać, czy zamówienie jest gotowe do odebrania. Jeżeli natomiast przeoczy ten moment, danie może zbyt długo oczekiwać na wydanie, a klient – na swoje zamówienie. Może się także okazać, że wydany posiłek będzie już zimny. Tego rodzaju błędy obniżają poziom zadowolenia gości z usług lokalu. Wykorzystanie systemu KDS pozwala wyeliminować błędy obsługi i w pełni zadbać o satysfakcję klientów. Dzięki wysokiej jakości usług goście chętniej wrócą do restauracji w przyszłości.

System KDS to rozwiązanie, które pozwoli usprawnić przepływ informacji w restauracji oraz poprawi organizację pracy całego zespołu lokalu. Więcej informacji na temat nowoczesnych narzędzi można znaleźć, odwiedzając GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.