Jak Polacy spędzają czas wolny?

0
299

Jak najbardziej lubimy spędzać czas wolny? Czy preferujemy domowe kanapy i seans ulubionego serialu, czy może wypad do kina lub kolację z przyjaciółmi? I w końcu – jak to jest z naszą aktywnością fizyczną i podejściem do zdrowego, sportowego stylu życia? Na te pytania odpowiada najnowszy PAYBACK Opinion Poll.

Wszędzie dobrze, ale w domu najlepiej
Aż 74% respondentów biorących udział w badaniu PAYBACK zadeklarowało, że swój czas wolny najczęściej spędza w domu. Wśród ulubionych domowych rozrywek bezapelacyjnie wygrywa oglądanie filmów i seriali, które wskazało 42% ankietowanych, a także przeglądanie internetu, które wybiera 40% z nas. 26% respondentów w swoim czasie wolnym chętnie sięga po książkę, 20% osób spędza czas z rodziną lub zaprasza do siebie znajomych. Z kolei 16% ankietowanych zajmuje się wtedy swoimi dziećmi, a tylko 12% z nas uprawia sport.

Fot.: Materiały prasowe Payback

Czy jednak Polacy są domatorami z wyboru? Na pewno w planowaniu aktywności poza domem nie pomagają nam ciągle rosnące ceny.

– Aż 80% respondentów przyznało, że z powodu inflacji musiało ograniczyć wydatki związane z rozrywką. 36% deklaruje, że na atrakcje w czasie wolnym w tym wyjścia do restauracji czy kina najczęściej przeznacza maksymalnie 100 zł, w przypadku 42% ten budżet waha się pomiędzy 100 zł a 300 zł – komentuje Katarzyna Grzywaczewska, Dyrektor Marketingu w PAYBACK Polska.

Fot.: Materiały prasowe Payback

A jak organizujemy sobie wolny czas poza domem? 57% badanych umawia się na spotkania ze znajomymi lub rodziną. Trzech na dziesięciu respondentów preferuje aktywności sportowe, a po ok. 24% respondentów wyjeżdża poza miejsce zamieszkania, wybiera się do restauracji, pubu lub kawiarni, albo robi zakupy w galeriach handlowych.

Fot.: Materiały prasowe Payback

Seans na srebrnym ekranie
Ostatnie premiery filmowe to na pewno jedna z najważniejszych kwestii, które motywują niektórych z nas, aby domową kanapę zamienić na kinowy fotel. Jednak jak często odwiedzamy kina? Około 20% respondentów robi to raz na pół roku, 16% – raz na trzy miesiące, a co dziesiąty ankietowany raz w miesiącu. Jednocześnie spora grupa osób do kina chadza raz w roku lub rzadziej albo w ogóle – tak wskazało odpowiednio po 27% i 25% ankietowanych.

Jeśli już jednak zasiądziemy w kinowym fotelu, to najczęściej oglądamy wtedy komedie, które wybiera 38% ankietowanych. Jeden na trzech badanych kupuje natomiast bilety na filmy akcji, a po około 13% respondentów decyduje się na horrory i thrillery, propozycje z gatunku science fiction lub filmy obyczajowe. Ponad połowa respondentów do kina zwykle chodzi ze swoimi partnerami, 15% osób na seanse zaprasza swoich znajomych, a 12% rodzinę.

Fot.: Materiały prasowe Payback

Kolacja „na mieście”
Jeśli zaś chodzi o spotkania w restauracjach, kawiarniach czy pizzeriach, tutaj wachlarz preferencji jest bardzo szeroki. Jedna trzecia ankietowanych jada poza domem rzadziej niż raz w miesiącu, około 20% z nas raz w miesiącu, a 13% badanych raz na dwa tygodnie. Raz w tygodniu lub kilka razy w tygodniu gośćmi np. restauracji jest natomiast około 10% respondentów.

Decydując się na posiłek w lokalu gastronomicznym, najczęściej odwiedzamy restauracje (41% respondentów), jeden na trzech badanych wybiera pizzerie, a do lokali typu fast food lub kawiarni/cukierni chadza niemal tyle samo osób, bo po 18% i 17% respondentów.

Fot.: Materiały prasowe Payback

PAYBACK Opinion Poll
To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK w dniach 11-12 lipca 2022 r. metodą ankiety online na grupie 910 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadać strukturze demograficznej kraju.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.