Inteligentne rozwiązania na kolejki w lokalu gastronomicznym

0
935
Fot.: LSI Software

Charakterystyka prowadzenia lokalu gastronomicznego to nieustanne podnoszenie jakości oferowanych usług i dbanie o jak najlepsze odczucia klienta z wizyty w lokalu. Jednak przychodzą momenty, kiedy mimo najlepszych starań obsługi, lokal może już na starcie stracić w oczach klienta. Gdy wchodząc zobaczy dużą kolejkę do złożenia zamówienia lub długo czeka na obsługę. Te zjawiska, mimo, że popularne w wielu polskich lokalach gastronomicznych, można ograniczyć lub całkowicie wyeliminować, na przykład poprzez zastosowanie kiosku samoobsługowego, systemu KDS czy LRS.

KIOSKI SAMOOBSŁUGOWE
W prowadzeniu lokalu gastronomicznego jednym z największych wyzwań jest obsługa klienta. Wiele wtedy zależy od kompetencji interpersonalnych pracowników, które przy dużym obłożeniu klientów mogą tracić na jakości. Jednak poza zbieraniem zamówień, obsługa odpowiedzialna jest również za dostarczanie dań, kontakt z kuchnią i dbanie o porządek na sali. Jeżeli obowiązków jest za dużo, to należy szukać rozwiązań, które pozwolą na ich zredukowanie. W innym przypadku musimy się liczyć z utratą klientów, którzy nie będą zadowoleni z wizyty z powodu zbyt długiego oczekiwania na danie. Na ratunek przychodzi technologia, w postaci kiosków samoobsługowych.

Początkowo kioski samoobsługowe pojawiły się w dużych sieciach i klienci zdecydowanie się do nich przekonali. Kioski samoobsługowe pozwoliły klientom na swobodny wybór pozycji z menu, a obsłudze lokalu skupić się na innych obowiązkach. Takie rozwiązanie redukuje też liczbę pomyłek, które powstawały na linii klient-obsługa-kuchnia, ponieważ ekran w klarowny sposób pokazuje wybrane pozycje. Dodatkowym atutem jest możliwość zrealizowania płatności od razu w kiosku samoobsługowym. Zintegrowanie kiosku z terminalem płatniczym, pozwala na opłacenie i wydrukowanie paragonu z numerem zamówienia bezpośrednio z urządzenia, dzięki czemu obsłudze odchodzi obowiązek obsługi płatności. To rozwiązanie wprowadza szereg korzyści, wśród których najważniejsze to:

• wyższa sprzedaż – dodatkowy kanał sprzedaży w lokalu gastronomicznym,
• ograniczenie pomyłek w zamówieniach – klienci mają nieograniczony czas, żeby wybrać interesujące ich pozycje,
• możliwość obsługi klientów obcojęzycznych,
• nowe miejsce na interaktywną reklamę na ekranie w stanie spoczynku,
• optymalizacja zadań i mniejsze obciążenie stanowiska sprzedażowego.

Kiosk samoobsługowy to rozwiązanie, które w mierzalny sposób może usprawnić pracę lokalu gastronomicznego oraz zwiększyć bezpieczeństwo klientów poprzez zdalne zbieranie zamówień. Należy jednak pamiętać, że jest to jeden z elementów systemu, który usprawni proces obsługi w lokalu.

Komunikacja z kuchnią – system KDS (Kitchen Display System)
Klasyczna forma kontaktu obsługi sali z kuchnią polega na manualnym dostarczeniu zamówień, najczęściej w formie papierowej. Taki sposób kontaktu często jest przyczyną pomyłek i/lub nieporozumień, które następnie rzutują na negatywnych opiniach wystawianych przez niezadowolonych klientów. Przy dużej liczbie stolików do obsłużenia lub w godzinach szczytu lokalu, taka pomyłka może wprowadzić wśród obsługi dezorientacje i prowadzić do kolejnych pomyłek. W celu zapewnienia lepszego przepływu informacji między obsługą a kuchnią, powstał system KDS. Dzięki temu rozwiązaniu, zamówienia złożone przez klientów trafiają bezpośrednio na kuchnie. Szef kuchni może w szybszy sposób zorganizować pracę zespołu, przez zbiorczy widok wszystkich zamówień. System KDS pozwala również na komunikację kuchni z obsługą sali. W takiej sytuacji, na stanowisku POS lub na pager LRS kelnera trafia informacja o gotowości danego posiłku do wydania. Takie rozwiązanie w znaczny sposób skraca czas realizacji (kelner nie musi co chwile sprawdzać na kuchni czy zamówienie jest już gotowe), dzięki czemu tworzy się przestrzeń do obsługi większej liczby klientów. Inne zalety tego systemu to:

• rejestrowana i trwała komunikacja pomiędzy salą a kuchnią,
• redukcja pomyłek przy zamówieniach, dzięki wyświetlaniu na ekranie w sposób czytelny i przejrzysty informacji,
• standaryzacja czasu na przygotowanie potraw.

Fot.: LSI Software

Systemy przywoławcze LRS i inne
Obecna technologia w dużym stopniu pomaga restauratorom na optymalizację ruchu klientów w lokalu. Jednym z takich rozwiązań jest KDS Order Number, czyli duży wyświetlacz, który zamontowany w widocznym miejscu pozwala klientom śledzić postęp realizacji ich zamówienia. W tym czasie klient może swobodnie zająć miejsce przy stoliku, dzięki czemu przy kasie nie tworzy się tłok stworzony z ludzi oczekujących na zamówienie i chcących je złożyć. Inne rozwiązanie, które pozwoli na rozładowanie ruchu przy stanowiskach obsługowych jest system przywoławczy LRS. To rozwiązanie przewiduje wykorzystanie bezprzewodowego urządzenia (coaster), który zostaje wydany klientowi po złożeniu zamówienia. Następnie coaster za pomocą sygnałów dźwiękowych i/lub wibracji poinformuje klienta o możliwości odbioru przez niego zamówienia. System przywoławczy LRS pomaga zachować przyjazną atmosferę w lokalu, bez konieczności wykrzykiwania numerków zamówień czy nazwy dań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.