Co zrobić gdy ceny wzrastają, a zysk w restauracji spada?

0
780
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Coraz większe podwyżki uderzają w każdy sektor, w tym biznesy gastronomiczne. Rosnące koszty żywności sprawiają, że właściciele restauracji muszą podnosić ceny dań. Sprawdź w poniższym artykule co zrobić w sytuacji, gdy takie kroki nie przynoszą oczekiwanych zysków.

Jak przygotować klientów na nadchodzący wzrost cen?
Restauratorzy obawiają się, że podnoszenie cen odstraszy przychodzących gości. Bez obaw – dzisiejsi klienci zdają sobie sprawę z tego, że podwyżki to konieczność. Wysokie ceny spotykają chociażby w codziennych zakupach spożywczych. Jeśli jednak obawiasz się ich niezadowolenia – podnieś ceny w tym samym czasie dokonując zmiany całej karty dań. Możesz przygotować ulepszoną ofertę sezonową albo dodać do aktualnego menu nowe posiłki i tym samym usunąć te najrzadziej zamawiane. Klienci zauważą, że wyższe ceny idą w parze z jakością i nowościami.

Obniż koszty obsługi kelnerskiej
W sytuacji, gdy rosnący food cost i podwyżka cen nie dają oczekiwanego przychodu, warto postawić na oszczędzanie. W takim przypadku istotna jest sprzedaż samoobsługowa. Wprowadź E-menu i umieść kody QR na stolikach lub wyposaż lokal w samoobsługowe kioski. Klienci łatwo przeglądną menu i samodzielnie złożą oraz opłacą swoje zamówienie. Do elektronicznego menu w każdym momencie dodasz wszelkie modyfikacje, jak nowe ceny dań, tym samym oszczędzając na ciągłym drukowaniu papierowej wersji. Takie rozwiązanie można dodatkowo rozbudować o system numerkowy, który przypisze przyjętym zamówieniom odpowiednie numerki, a goście będą mogli wygodnie sprawdzić ich statusy na umieszczonym w lokalu ekranie. W ten sposób ograniczysz wydatki na obsługę kelnerską i w znacznym stopniu usprawnisz realizację zamówień.

Zmniejsz wydatki na zamówienia
Dobry plan zamówień do lokalu umożliwi Ci zminimalizowanie food costu, a także uniknięcia coraz wyższych cen w hurtowniach. Wprowadź do swojego biznesu system porównywania cen, z którym stworzysz precyzyjne listy zakupów i zestawisz aktualne ceny i promocje u różnych dostawców. Ograniczysz tym swoje wydatki na zamówienia i zaoszczędzisz czas, który dotychczas traciłeś na szukanie najbardziej korzystnych ofert.

Daj znać klientom, że stawiasz ich na pierwszym miejscu
Podwyżki cen dotykają przede wszystkich klientów. Aby im to wynagrodzić – wprowadź program lojalnościowy. Z narzędziem GoClient zaoferujesz spersonalizowane karty stałego klienta. Z systemem wygenerujesz również kody rabatowe, sezonowe promocje albo atrakcyjne vouchery. Dzięki temu Twoi goście – mimo podwyższonych cen – w dalszym ciągu będą mogli korzystać z promocyjnych usług.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Ograniczaj straty żywności i zarabiaj
Straty żywności to częsty problem w branży gastronomicznej. Aby ograniczyć marnowanie jedzenia, warto inwestować w nowoczesne rozwiązania, które skutecznie przyczynią się do redukcji tego zjawiska. Korzystaj z dostępnych aplikacji, dzięki którym pod koniec każdego dnia pracy umieścisz informację o daniach, które jeszcze zostały w kuchni. Sprzedawaj je po atrakcyjnych cenach i zarabiaj – tym samym nie marnując pożywienia i realnie wspierając ekologię.

Wyższe ceny to powszechny problem, który negatywnie wpływa na przychód punktów gastronomicznych. Korzystając z odpowiednich narzędzi możesz skutecznie ułatwić funkcjonowanie restauracji w czasie kryzysu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat dostępnych rozwiązań – odwiedź GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.