Biura podróży przygotują Kodeks Dobrych Praktyk

0
983
Ze względu na systematycznie rosnącą liczbę skarg klientów niezadowolonych z organizowanych przez biura podróży wyjazdów, przedstawiciele Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta zaproponowali stworzenie Kodeksu Dobrych Praktyk. W ten sposób polski organ antymonopolowy chce upewnić podróżujących, że organizator wyjazdu dotrzyma warunków umowy.

Napływające do UOKiK skargi dotyczą najczęściej gorszej klasy hotelu, opóźnionych lotów oraz braku odpowiedzi na reklamacje.

„Imprezy turystyczne kupujemy wiele miesięcy przed odlotem. Podróżni, którzy piszą do urzędu, są zaskoczeni tym, że ze względu na nagłą zmianę godzin lotów, ich wyjazd się skrócił. Zależy nam na tym, aby podróżny miał pewność, że organizator wyjazdu dotrzyma słowa obiecanego w umowie. Nie chcemy dysproporcji między kontraktem a warunkami na miejscu. Rozmawiamy o tym z branżą turystyczną” – mówi Dorota Karczewska, wiceprezes UOKiK.

Przedstawiciele UOKiK, Ministerstwa Sportu i Turystyki oraz Urzędu Lotnictwa Cywilnego kontaktowali się w już z branżą w sprawie zaistniałej sytuacji, a więc napływających skarg dotyczących opóźnień, sposobu informacji podróżnych, czy też odpowiedzi na reklamacje. Przedstawicielka Biura Prasowego UOKiK poinformowała, że na spotkaniu pojawiła się koncepcja opracowania „Kodeksu Dobrych Praktyk”.

„Przedstawiciele biur podróży przygotują na piśmie propozycje zmian w zakresie informowania o godzinie wyjazdu i powrotu, które będą punktem wyjścia do dalszych dyskusji i prac” – zapowiedziała przedstawicielka Urzędu.

Celem Urzędu jest przede wszystkim zapewnienie podróżnych o tym, że nie będzie dysproporcji między umową a zastanymi na miejscu realiami. Chodzi głównie o częste zmiany godzin wylotów, przez które turystom skracane są wakacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.