5 najważniejszych raportów z Twojego POS

0
219
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

System sprzedażowy POS jest pełen przydatnych danych, które odpowiednio wykorzystane mogą pomóc w podejmowaniu lepszych i bardziej świadomych decyzji biznesowych. Dzięki nim możesz lepiej zarządzać personelem, zakupionym towarem, dostosowywać ceny swojej oferty i dobierać najlepsze promocje marketingowe. Jeśli chcesz sprawdzić, jakie raporty będę cenne dla Twojego biznesu przeczytaj ten artykuł do końca.

Raporty sprzedażowe

Pierwsze ważne dane, które warto monitorować to te, dotyczące sprzedaży w Twojej restauracji. Jakie możliwości posiadają nowoczesne POS-y chmurowe? Sprawdzisz na przykład szczegółowe informacje na temat ilości sprzedanych dań zarówno stacjonarnie, jak i w dostawie. Dzięki temu możesz bardziej rozwijać źródło sprzedaży, które generuje największe przychody. Jeśli widzisz, że zamówienia online cieszą się większą popularnością, możesz wykorzystać te dane do lepszego promowania swoich kanałów w sieci. Zyskasz ponadto wgląd do swojej sprzedaży pogrupowanej według kategorii, danego pracownika, a nawet sprawdzisz, jak wysoki przychód wygenerował każdy z nich.

Raporty o płatnościach

Gotówka czy karta? Jak najczęściej za zakupy płacą Twoi klienci? W odpowiedzi na to pytanie pomogą dane analityczne POS, dzięki którym bliżej przyjrzysz się preferowanym metodom płatności. Zrozumienie tych danych pozwoli Ci ulepszyć stosowane rozwiązania. Jeśli widzisz, że zdecydowana większość płaci bezgotówkowo, może warto wprowadzić płatności mobilne. Sprawdzisz ponadto średnią wartość zamówień online, co pomoże Ci ustalić minimalną kwotę płatności. Przydatna będzie także analiza danych na temat transakcji za pomocą kart, która pokaże Ci, ile czytników kart kredytowych potrzebujesz, aby zaspokoić wymagania klientów.

Raporty pracownicze

30% całkowitych wydatków lokalu stanowią koszty pracy. Odpowiednie raporty mogą pozwolić Ci utrzymać je na odpowiednim poziomie i dostosować wszelkie decyzje kadrowe. Monitoruj czas pracy swojego personelu i nagradzaj go za faktycznie przepracowane godziny. Dzięki analizom sprawdzisz też, którzy pracownicy i ile razy usunęli pozycje z rachunku, a także utworzysz szybkie raporty porównawcze na temat pracy swojego personelu.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Raporty magazynowe

Przydatne raporty to również te, dotyczące Twoich stanów magazynowych. Pozwolą Ci one wydajniej zarządzać zapasami i robić wszystkie zakupy na czas. Dzięki liście aktualnych pozycji i powiadomieniom o niskim stanie, nie będziesz musiał dłużej informować klientów o brakach w menu. Precyzyjne listy zakupowe pozwolą ograniczyć także ilość marnowanego jedzenia, a możliwość wyliczenia food cost wskażą koszty produkcji towaru oraz nakładanie marży. Jeśli koszt sprzedanych pozycji jest zbyt wysoki, może być konieczne podniesienie cen lub tańsze pozyskiwanie składników.

Raporty na temat doświadczeń klientów

Odpowiednie analizy pozwalają monitorować doświadczenia Twoich klientów, by jeszcze lepiej zrozumieć ich decyzje zakupowe. Sprawdzisz ich historię zamówień, jakie dania najczęściej wybierali oraz co królowało w dostawach. System warto połączyć także z aplikacją, umożliwiającą tworzenie dowolnych programów lojalnościowych. Dzięki temu poznasz szczegóły dotyczące jego członków, czy częstotliwość ich wizyty u Ciebie. Na podstawie tych danych możesz dostosować odpowiednie oferty marketingowe, jak np. dodatkowa zniżka dla tych, którzy dawno nie odwiedzili Cię w lokalu, a tych, którzy kupują stacjonarnie – zachęcić do zakupów online, oferując na przykład darmową dostawę.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Raporty to skarbnica danych o Twoim biznesie. Ich regularne przeglądanie pomoże Ci podejmować świadome decyzje, które poprawią jakość i pracę Twojego lokalu. Więcej na temat nowoczesnych systemów POS dowiesz się tutaj.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.