Wirtualne restauracje pomysłem na opłacalną działalność w gastronomii?

0
782
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Zastanawiasz się nad otworzeniem swojej własnej firmy i chcesz wybrać taką branżę, która zaoferuje szczególny zysk? Postaw na rynek delivery, na którego popyt w dalszym ciągu jest bardzo wysoki. Dowiedz się z poniższego wpisu na jakiej zasadzie funkcjonują tzw. projekty dark kitchen i sprawdź jakie warunki musisz spełnić, aby cieszyć się swoją wirtualną restauracją!

Dark kitchen, czyli kuchnia duch jako nowoczesny model biznesowy

Chociaż dawniej restauracje, które nie umożliwiały klientom spędzenia czasu w środku lokalu traktowane były raczej jak biznesy bez szansy na sukces, to jednak dziś jest to świeża odsłona punktów gastronomicznych oferujących swoje usługi na dowóz. Wirtualne restauracje, czyli kuchnie duch to cieszące się ostatnio dużą popularnością pomysły na działalność w gastronomii. Taki koncept rezygnuje ze sprzedaży stacjonarnej, a skupia się jedynie na tworzeniu zamówionych dań i realizacji ich na wynos. Nie znajdzie się tam także konsument jedzący posiłek oraz żadne miejsce do siedzenia dla przyszłych klientów. W tego typu lokalach właściciele stawiają jedynie na dostawy. Czasami zdarza się, że można po prostu odebrać zamówienie na miejscu, ale w dalszym ciągu jest to rzadkość. Wirtualne restauracje są więc zarówno doskonałym sposobem na zminimalizowanie różnych kosztów, z którymi właściciele tradycyjnych lokali gastronomicznych mają do czynienia na co dzień, a także redukują wydatki na personel lub wyposażenie całej sali w lokalu.

Musisz to mieć, aby prowadzić wirtualny lokal gastronomiczny!

Najważniejsze dla “ciemnej kuchni” są rozwiązania delivery, no bo jak przyszli konsumenci mają składać zamówienia, jeśli jako właściciel nie będziesz dysponował dedykowanymi do tego narzędziami? Aby wprowadzić do swojej oferty opcję zamówień online, należy wyróżnić dwie możliwości:

  • realizacja sprzedaży na platformach pośredników – w tym przypadku warto wiedzieć, że platformy pobierają od restauracji wysokie koszty prowizji, co szczególnie na początkowej drodze w branży może negatywnie wpłynąć na rozruch firmy. Mimo to dużym plusem jest fakt, że obecność na portalach do zamówień online daje możliwość dotarcia do dużego grona klientów i zwiększa rozpoznawalność lokalu. Wybierając ten typ sprzedaży warto pamiętać także o integracji z agregatorami, która wspiera wygodne odbieranie zamówień na POS. Dzięki temu zredukujesz przyszłe koszty, jak np. inwestycja w tablety, a także szybciej zrealizujesz zamówienia.
  • własny sklep internetowy – to opcja bez prowizji, która dodatkowo oferuje możliwość zmian wyglądu sklepu, dostosowanego bezpośrednio do własnych preferencji. Mając tego typu przestrzeń w sieci, będziesz mógł przyjmować zamówienia nie tylko w dostawie, ale również z odbiorem osobistym w restauracji, nawet na określona datę oraz godzinę.

Dostawy jako główny aspekt konceptu Dark Kitchen

Pierwszym etapem przygotowania napływających zamówień jest ich przyjęcie oraz odpowiednie przygotowanie. Kolejna część procesu realizacji to dostarczenie gotowego posiłku na dany adres klienta. W tej sytuacji możesz wybrać własnych dostawców lub korzystać z zewnętrznych firm. Przed wyborem określonego modelu przeanalizuj otoczenie lokalu, budżet i wszystkie możliwe wady i zalety. Twój priorytet to szybka dostawa i zadowolenie klientów. Musisz wiedzieć, że niezawodna wysyłka jedzenia to podstawa sukcesu każdej działalności gastronomicznej, która zdecydowała się oferować usługi online.

Wyróżnij się na tle konkurencji w sieci wykorzystując sprawdzone rozwiązania!

Inwestycja w koncepcję Dark Kitchen to oryginalny sposób na dochodowy lokal, jednak pamiętaj, że poza założeniem celu i posiadaniem wiedzy praktycznej, warto przygotować się od strony teoretycznej. Nietrudno o nadmiar informacji na temat wszystkich dostępnych rozwiązań, gdy postanowisz dowiedzieć się co może być dla Ciebie najbardziej przydatne. Dlatego w tej sytuacji możesz skorzystać z ebooka Delivery od GoPOS. Znajdziesz tam zbiór najistotniejszych narzędzi dla sektora delivery, pomocne wskazówki, a także porady od ekspertów z branży dostaw.

Jeśli chcesz pobrać darmowy poradnik GoPOS – kliknij w baner poniżej.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.