Wirtualna Polska wchodzi do branży HoReCa

0
588

Właściciel Wirtualnej Polski, popularnego serwisu internetowego, zainwestował 20 mln zł i wchodzi w branżę HoReCa. Co będzie robił?

Spółka zainwestowała w oprogramowanie Restaumatic, system do składania zamówień online w restauracji, co powoduje ominięcie agregatorów takich jak Pyszne, Uber czy Wolt. System daje również funkcjonalności związane z zarządzaniem lokalem lub siecią lokali, można go integrować z innymi aplikacjami czy daje możliwość monitorowania tego co dzieje się w danej chwili z zamówieniem.

Branża restauracyjna jest nie jest zadowolona z dość skomplikowanego związku z agregatorami zamówień, które z jednej strony dostarczają nowy biznes, ale z drugiej strony pobierają sowitą prowizję, co w finalnym rozrachunku często okazuje się mało opłacalne.

Reklama

Co może zrobić restaurator?
Może traktować agregatory tylko jako źródło pozyskiwania nowych klientów, aby później zachęcić go do składania kolejnych zamówień już bezpośrednio przez stronę lokalu. I tu pojawia się Restaumatic, który dostarcza odpowiednie narzędzie do zaimplementowania na stronie. Dzięki niemu zamawiający widzi pełne menu, promocje, zestawy, może złożyć zamówienie, opłacić i śledzić postęp jego realizacji. Tym samym restaurator nie płaci agregatorom prowizji w wysokości niejednokrotnie sięgającej nawet 30% wartości całego zamówienia.

Adam Rogaliński, VP Corporate Development Wirtualnej Polski Holding S.A.:
„Rynek dostaw jedzenia w Polsce jest wart ok. 4 miliardów złotych i dynamicznie rośnie. Zdecydowaliśmy się na tę inwestycję, biorąc pod uwagę zarówno pozycję Restaumatic, jak i fakt, że pozwala nam na rozszerzenie działalności w nowym dla nas i bardzo perspektywicznym segmencie SaaS. Dodatkową wartością jest współpraca z wiodącymi polskimi inwestorami venture capital oraz założycielami najwyżej wycenianych polskich start-upów.”

WP zainwestowało w nową spółkę 19,8 mln zł i tym stała się mniejszościowym udziałowcem. Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój systemu Restaumatic, które już dziś ma w swoim portfolio blisko 5 tys. lokali gastronomicznych.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.