Spółka Wakacje.pl rozszerza portfolio i umacnia pozycję lidera

0
742
Spółka Wakacje.pl przejęła pełny pakiet udziałów w firmie My Travel. Ostateczna kwota transakcji jest uzależniona od wyników finansowych spółki w 2018 roku i wyniesie między 10 a 19 mln złotych.

Spółka wykupiona przez podmiot należący do Wirtualnej Polski posiada w swoim portfolio 116 salonów sprzedaży, które dawały My Travel miano największej agencyjnej sieci sprzedaży wycieczek. Wakacje.pl dysponuje z kolei 106 punktami sprzedaży, zatem po połączeniu sił na rynku touroperatorów i dostawców usług turystycznych powstanie prawdziwy potentat.

Nowy podmiot w portfolio spółki Wakacje.pl umożliwi jeszcze efektywniejsze dotarcie do nowych klientów, bowiem salony My Travel zlokalizowane są przede wszystkim w mniejszych miejscowościach, gdzie funkcjonowanie renomowanego multiagenta jest dla lokalnej społeczności atrakcyjnym czynnikiem, zaś franczyzobiorcom pozwala uzyskać rentowność.

„Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), szacowany na poziomie 60%. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko Klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na Klientów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą” – wyjaśnia Dariusz Górzny, Prezes Zarządu Wakacje.pl.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Integracją obu podmiotów zajmie się natomiast prezes My Travel, Damian Ozga.

„Zdecydowaliśmy się na sprzedaż spółki, ponieważ jest to dla niej szansa szybszego rozwoju, a dla nas okazja, żeby dołączyć do ambitnego zespołu i wspólnie brać udział w rozwoju rynku – tłumaczy Ozga.

Właściciele Wakacje.pl zapowiadają wzmożony rozwój obydwu marek. Celem współpracujących spółek jest oferowanie najwyższej jakości standardów obsługi, przewidywalność procesów oraz lepsze dopasowanie szerokiej oferty produktowej do potrzeb klienta.

„Jesteśmy pod dużym wrażeniem dynamiki wzrostu notowanej przez sieć My Travel, równie mocno cenimy zaangażowanie franczyzobiorców w rozwój własnych biznesów. Jako Wakacje.pl obiecujemy sobie także wiele po czekającej nas współpracy z całym zespołem My Travel, doceniając sukcesy, jakie były i są ich udziałem, jak też wysoko ceniąc kompetencje i kreatywność kluczowych managerów spółki. Osobiście, w szczególności cieszę się, że do kierowanego przeze mnie zespołu dołączy Damian Ozga, jeden z najbardziej rozpoznawalnych i doświadczonych managerów w polskiej turystyce zorganizowanej – mówi Górzny.

MyTravel to kolejny podmiot z segmentu turystycznego należący do holdingu Wirtualna Polska. Dołącza on do wyspecjalizowanych w turystyce krajowej serwisów Nocowanie.pl i Eholiday.pl. WPH posiada również pakiet mniejszościowych udziałów w spółce eSky.pl S.A., prężnie działającej chociażby na rynku południowoamerykańskim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.