Restauracje Sfinksa notują wzrost sprzedaży w I kwartale

0
695

Grupa Sfinks Polska odnotowała wzrost przychodów gastronomicznych w I kwartale 2023 r. na poziomie 44,22 mln zł, co stanowi wzrost o 22,4% w stosunku do roku poprzedniego.

Na porównywalnej sieci lokali wzrost wyniósł 27,9% w stosunku do okresu od stycznia do marca. W marcu 2023 r. grupa odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,1% w stosunku do roku poprzedniego do 14,82 mln zł. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę, że pierwszy kwartał zawsze był okresem o najniższej sprzedaży, a tym razem na wyniki gastronomiczne pracowało średnio ponad 8% restauracji mniej niż rok wcześniej.

Dalsze dynamiczne zwiększenie obrotów restauracji w marcu, po dobrych sprzedażowo poprzednich miesiącach roku, oznacza, że możemy mówić o pozytywnym trendzie w całym kwartale, co jest bardziej miarodajnym kryterium oceny niż sprzedaż miesięczna. Silny wzrost przekraczający 22% cieszy tym bardziej, że wzrost na porównywalnej sieci to blisko 28%. Pierwszy kwartał z powodu wahań sezonowych zawsze był historycznie kwartałem o najniższej sprzedaży, a dodatkowo tym razem na wyniki gastronomiczne pracowało średnio ponad 8% restauracji mniej niż rok wcześniej. Potwierdza to po raz kolejny, że wdrożone rozwiązania pro sprzedażowe przynoszą bardzo satysfakcjonujące efekty. Szczególnie ważny, także dla przyszłych wyników, jest ciągły przyrost liczby uczestników naszego programu lojalnościowego i aplikacji mobilnej Aperitif, w ramach którego klienci mogą korzystać z różnego rodzaju promocji i są z nami w regularnym kontakcie. Innym istotnym dla naszej grupy zjawiskiem jest znaczący przyrost zgłoszeń osób zainteresowanych franczyzą, zwłaszcza ze strony właścicieli restauracji działających dotąd indywidualnie. To pokłosie niełatwej sytuacji dla tego typu lokali i zauważalnych korzyści wynikających z prowadzenia biznesu sieciowego pod znaną marką. Dla nas to dobry prognostyk dalszego rozwoju grupy – komentuje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Wiosenne miesiące to okres nowości w ofercie gastronomicznej. W kwietniu restauracje SPHINX wprowadzą nowe menu, wraz z ofertą śniadań i wieczorów tematycznych. Wkrótce potem pojawi się także krótka karta dań sezonowych z wykorzystaniem typowo wiosennych składników.

Sfinks Polska podkreśla, że raportowana sprzedaż gastronomiczna obejmuje przychody ze sprzedaży netto osiągane przez lokale własne i franczyzowe działające w ramach sieci zarządzanych przez spółkę. Na przyszłość Sfinks Polska ma plany dalszego rozwoju i wzrostu, zwłaszcza z uwagi na znaczący przyrost zgłoszeń osób zainteresowanych franczyzą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.