Krajowy rynek hotelarski nadal w rozkwicie

0
1050
Aktualna sytuacja hoteli w Polsce przedstawia się znacznie lepiej niż w poprzednich dekadach. Dość powiedzieć, że jeszcze do niedawna branża hotelarska znajdowała się w cieniu pozostałych gałęzi sektora nieruchomości. Choć niektórzy eksperci wieszczą w niedługim czasie przegrzanie rynku, tendencja wzrostowa utrzyma się jeszcze przez co najmniej kilkanaście miesięcy.

Statystyki pokazują, że wraz ze wzrostem podróżujących rośnie także liczba nowych obiektów noclegowych. W bieżącym roku liderem rozwoju hotelarskiego pozostaje Warszawa, ale eksperci z firmy Emmerson Evaluation przewidują, że taki stan potrwa tylko do 2020. Jak wynika z raportu GUS, pierwsza połowa 2018 roku była jednak owocna dla całego krajowego rynku. Dobrymi wskaźnikami może pochwalić się aż 13 województw, a jedynie na Pomorzu, w Wielkopolsce i Świętokrzyskiem zanotowano niewielki spadek. Największą ilością dóbr oferowanych na rynku mogą się pochwalić województwa lubelskie i lubuskie oraz Dolny Śląsk. Jeśli chodzi o największą liczbę miejsc noclegowych, liderem jest województwo łódzkie.

Eksperci firmy Emmerson Evaluation przeprowadzili analizę przyrostu baz i hoteli w największych miastach Polski w ciągu najbliższych dwóch lat. Na pierwszym miejscu usytuowała się Warszawa, gdzie liczba hoteli wzrośnie o ponad 20%. W stolicy zostanie uruchomionych łącznie kilkanaście obiektów, które zaoferują ponad 2 tys. nowych pokoi. Na podium znajdują się również Kraków i Trójmiasto, lecz widoczny progres będzie widoczny również we Wrocławiu, Katowicach i Gliwicach.

Specjaliści z Emmerson Evaluation szacują, że do końca 2020 największy przyrost nowych pokoi hotelowych nastąpi w Trójmieście – ma on wynieść nawet do 40%. Obiekty wznoszone na terenach górzystych zanotują wynik 20%. Podobne prognozy przewidywane są dla Łodzi i nadmorskich miejscowości, takich jak Kołobrzeg czy Świnoujście. Dużym wzrostem oferty cieszyć się będą również goście katowickich i gliwickich ośrodków.

„Na przestrzeni ostatnich kilku lat na polskim rynku hotelowym utrzymywała się bardzo dobra koniunktura. Rosnące z roku na rok statystyki dotyczące liczby turystów polskich i zagranicznych oraz obłożenia pokoi hotelowych potwierdzały, że Polska jest dobrym wyborem dla inwestorów. Nie bez powodu w naszym kraju pojawiło się lub wznowiło swoją działalność wiele znanych na całym świecie brandów hotelowych” – mówi Dariusz Książak, prezes firmy Emmerson Evaluation.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.