PINTA warzy coraz więcej piwa

0
300

W roku 2020 rzemieślniczy Browar PINTA uwarzył rekordową w swojej historii ilość ponad 21 000 hektolitrów piwa, co oznacza wzrost o 14% w porównaniu do roku 2019. W 2021 roku, w którym PINTA obchodzi 10-lecie swojej działalności, moce produkcyjne browaru mają być zwiększone w szczycie sezonu do 30 000 hektolitrów, żeby w pełni zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kraftowe piwa z Wieprza. 

– Mimo ograniczeń spowodowanych pandemią maksymalnie wykorzystaliśmy nasze obecne moce produkcyjne i przygotowaliśmy browar do zwiększenia produkcji w roku 2021 – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru PINTA. W 2020 roku w browarze stanęły 4 dodatkowe zbiorniki i nowa linia do rozlewu piw w puszkach. Dzięki tej ostatniej pionierzy piwnej rewolucji w Polsce ponad 6-krotnie zwiększyli swoją produkcję piw w puszkach, co ze względu na popularność puszki w dystrybucji międzynarodowej przełożyło się też na 4-krotny wzrost eksportu piw PINTY.

Dwa lockdowny, które uderzyły w polską gastronomię, nie przeszkodziły PINCIE w utrzymaniu produkcji piw w beczkach na poziomie z roku 2019. Co ciekawe liczba lokali, które biorą udział w piwnej akcji „PINTA Miesiąca” (co miesiąc inne kraftowe piwo z PINTY) wzrosła ze 113 w 2019 roku do 140 w 2020. Ogólna sprzedaż browaru z Wieprza była mocno napędzana nowościami, których w 2020 roku było aż 65. Zaledwie 28 piw było już warzonych w poprzednich latach. Do ich chmielenia PINTA zużyła prawie 16 ton chmielu z Europy, USA, Australii i Nowej Zelandii. Flagowym piwem PINTY, z jedną piątą udziału w sprzedaży browaru, pozostał nomen omen intensywnie nachmielony „Atak Chmielu”, pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Niemal 80% produkcji stanowiły piwa z rodziny ale (górnej fermentacji), 13% – lagery (dolnej fermentacji), a niemal 8% – stale zyskujące na popularności piwa kwaśne. Te proporcje mają być utrzymane też w roku 2021.

Reklama

Kraft rośnie w sieciach

Coraz więcej piw rzemieślniczych dobrze rotuje w sieciach handlowych. To w szerokiej dystrybucji tworzy miejsce dla nowych piw w mniej popularnych stylach – mówi Ziemowit Fałat. Dzięki temu do podstawowej oferty PINTY pod koniec 2020 roku dołączył m.in. owsiany stout „Dobry Wieczór”. Latem, w szczycie wyjazdów w polskie góry, bardzo dobrze sprzedawała się lokalna seria piw rzemieślniczych „PINTA Beskidy”.

Obecna sprzedaż Browaru PINTA w 80-85% opiera się na sieciach handlowych i lokalnych sklepach. Jednak lockdowny pokazały jak duże znaczenie dla browarów rzemieślniczych ma handel online. Dlatego PINTA przez swoją stronę internetową rozpoczęła już sprzedaż artykułów pamiątkowych. Rozszerzenie oferty tego sklepu o kraftowe piwa – zgodnie z planami właścicieli PINTY – jest tylko kwestią czasu.

2021 rokiem polskiego kraftu i PINTY

W 2021 roku PINTA obchodzi 10-lecie powstania, co jednocześnie wiąże się z 10-leciem wybuchu piwnej rewolucji w Polsce. Dla PINTY będzie to też pierwszy rok, w którym cała produkcja browaru będzie pochodziła wyłącznie z własnego zakładu w Wieprzu. Urodzinowa  impreza zaplanowana jest na przełom wiosny i lata. Jeśli planów nie pokrzyżuje pandemia to oprócz wycieczek po browarze i koncertów na jego dziedzińcu możemy spodziewać się m.in. otwarcia całkiem nowego browaru PINTA Barrel Brewing, wyspecjalizowanego w piwach starzonych w drewnianych beczkach. Właśnie rozpoczęło się jego wyposażanie w instalacje i urządzenia, które dostarcza firma Technum z Wilczyc koło Wrocławia. Pierwsze piwa z PINTA Barrel Brewing pojawią się na rynku w okolicach maja 2021 roku.

Na 2021 rok PINTA zapowiada też zmianę etykiet i logotypu. Ich nowe formy zostaną przedstawione na wiosnę. Jeśli chodzi o asortyment, to fani piw z PINTY mogą być pewni dalszego ciągu eksperymentów z chmielem oraz kooperacji z innymi browarami z Polski i zagranicy. W planach browaru są kolejne piwa z popularnych puszkowych serii Hoppy Crew, Deli Store i Hazy Disco, choć kontynuacja tej ostatniej serii mocno zależy od zdjęcia ograniczeń w międzynarodowych podróżach. Stałym punktem w planach produkcyjnych browaru jest warzenie zdobywcy Grand Prix Warszawskiego Konkursu Piw Domowych, piwa grodziskiego A’la Grodziskie oraz jego kooperacyjnego wariantu Viva Śliwa (wspólnie z browarem Nepomucen). Pełną parą zacznie działać laboratorium, które oprócz nadzorowania jakości piw z Wieprza będzie też wspierać piwowarów PINTY w eksperymentach z mikroorganizmami i drożdżami. Na potrzeby dystrybucji coraz większej ilości piw w przygotowaniu jest  inwestycja w nowy magazyn na wyroby gotowe.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!