Październik pod znakiem wzrostu wskaźników europejskich hoteli

0
771
Październik 2018 roku przyniósł zdecydowanie pozytywne wyniki hoteli europejskich. Przy wzroście frekwencji na poziomie 1,6 punktu procentowego i podniesieniu średnich cen noclegów o 4,9%, wartość wskaźnika RevPAR wzrosła o 7,1% w porównaniu do października ubiegłego roku.

Najwyższy wzrost frekwencji odnotowały hotele 5* (+2,1 punktu procentowego). Średnie ceny noclegów w hotelach 3* i 5* wzrosły o 6,3%. Spowodowało to wzrost RevPAR w hotelach 3* o 9,2% i w hotelach 5* o 9,4%.

Trend od początku roku do października jest pozytywny i wskazuje na dobry stan branży hotelowej naszego kontynentu: ogólnie frekwencja wzrosła o 0,9% punktu procentowego, a średnie ceny noclegów o 2,7%, co w sumie dało wzrost wartości RevPAR o 4,1%.

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, najlepsze wyniki uzyskały Austria, Węgry i Francja. Na Węgrzech wartość RevPAR wzrosła o 18,2% osiągając 74,7 € dzięki frekwencji wyższej o 2,7 punktu procentowego i podniesieniu średnich cen noclegów o 14,4% do wysokości 87,9 €. Austria ze wzrostem RevPAR o 17,5% osiągając 89,8 € odnotowała wzrost średniej ceny noclegów o 13,4% i wzrost frekwencji o 2,9 punktu procentowego. Francja utrzymała dobre wyniki, uzyskując wzrost wartości RevPAR o 12,4% (73,4 €), podnosząc średnie ceny noclegów o 9,6% przy wzroście frekwencji o 1,8 punktu procentowego do wartości 73,3%.

Belgia odnotowała wzrost wartości RevPAR o 10,4% przy wzroście średniej ceny noclegów o 7% i frekwencji wyższej o 2,5 punktu procentowego dzięki wynikom hoteli w stolicy. Hotele w Antwerpii i Gandawie z kolei wypadły znacznie gorzej. Łotwa uzyskała wzrost RevPAR o 8,1%.

Po kilku miesiącach słabszych wyników Hiszpania odnotowała wzrost RevPAR o 7,9% do wysokości 77,5 € przy wzroście średnich cen noclegów o 5% i frekwencji wyższej o 2,1 punktu procentowego. Madryt uzyskał wzrost o 23%, Bilbao o 18,9%, Barcelona odzyskała pozytywny trend ze wzrostem RevPAR o 5,7%.

Zjednoczone Królestwo, Niemcy i Luksemburg uzyskały wzrost RevPAR odpowiednio o 6,9%, 6,4% i 6%. Wartość RevPAR hoteli Grecji i Holandii wzrosła o 4,6%. W Holandii wzrost ten uzyskano dzięki destynacjom biznesowym, podczas gdy frekwencja hoteli w Amsterdamie obniżyła się o 3,3 punktu procentowego, powodując nieznaczny spadek wartości RevPAR miasta (- 0,1%).

Wzrost RevPAR we Włoszech wyniósł 3,3% przy podniesieniu średnich cen noclegów o 2,5% i stabilnej frekwencji (+0,6 punktu procentowego). Dobre wyniki uzyskały Bolonia (+10,8%) i Rzym (+15,7%). Polska i Republika Czeska odnotowały w październiku stagnację wyników ze wzrostem RevPAR odpowiednio o 1% i 0,5%.

Portugalia była jedynym krajem o wyraźnie negatywnych wynikach w tym miesiącu. Trend ten rozpoczął się we wrześniu przy jednoczesnym wzroście liczby pokoi hotelowych w kraju, w stosunku do roku ubiegłego, o 5%. Wartość RevPAR obniżyła się o 2,3% z powodu niższej o 0,8 punktu procentowego frekwencji i obniżeniu średnich cen noclegów o 1,4%. Lizbona odnotowała obniżenie wartości RevPAR o 11,6%, Porto utrzymało wzrost o 6,8%.

Opracowanie Raportu MKG Hospitality – Hotele w Europie, Październik 2018 – zostało wykonane przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, która od 2003 roku jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelarskiego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową oraz w Unii Europejskiej. Będąc najbardziej wpływową organizacją w branży, lobbuje na rzecz jej rozwoju, chroni interes hotelarzy, wspiera wszelkie inicjatywy gospodarcze swoich członków, a także promuje społeczną odpowiedzialność biznesu w branży.

IGHP dba o interesy polskich hotelarzy również na arenie międzynarodowej, będąc reprezentantem branży hotelarskiej w HOTREC (Konfederacja Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskiego obszaru ekonomicznego). Więcej informacji znajdą Państwo na stronie internetowej IGHP oraz na profilu tej organizacji na Facebooku.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją Raportu

MKG HOTRECReport201810October

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.