Kamil Maciąg o przyszłości sektora MICE

0
1005
Fot.: Materiały prasowe Arche

Dowiedz się, jakie strategie i działania podejmuje Arche SA w obliczu dynamicznych zmian w sektorze MICE. Kamil Maciąg, Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży i Marketingu Arche SA, dzieli się swoją opinią i doświadczeniami firmy.

Po kryzysowym okresie lockdownu sektor MICE wraca do dobrej formy i odbudowuje się w znacznie szybszym tempie niż branża HoReCa, czyli hotelarsko-gastronomiczna. Według raportu Ponad Events Impact w przed COVID-owym 2019 r. w Polsce branża ta odpowiadała za 1,5 proc. PKB, a jej wkład w gospodarkę wahał się na poziomie 35 mld zł i generował 220 tys. miejsc pracy. W tym roku w eventach wzięło udział ponad 16 mln uczestników.

Chociaż wciąż popularne pozostały wydarzenia hybrydowe, które są doskonałą alternatywą pozwalającą ograniczyć podróże, to rok 2023 jest w przeważającej części wypełniony bezpośrednimi konferencjami, targami, integracjami i innymi eventami. Ludzie bardziej niż kiedykolwiek chcą się spotykać, spędzać wspólnie czas i tworzyć nowe relacje. Jakie są więc najnowsze trendy i które produkty najchętniej wybierają klienci? Wyjaśnia Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży i Marketingu Arche SA Kamil Maciąg.

Jaki jest sekret waszego sukcesu w sektorze MICE?

— Nasza firma stawia na łącznie, a nie budowanie murów, integrujemy lokalne społeczności, jesteśmy otwarci dla każdego i zawsze patrzymy optymistycznie. Ponadto przez działalność fundacji Leny Grochowskiej aktywizujemy zawodowo osoby niepełnosprawne, wspieramy uchodźców i walczymy z wykluczeniem społecznym. Jak mówi nasz Prezes Władysław Grochowski “jesteśmy rodziną i każdy u nas znajdzie miejsce dla siebie”. W praktyce oznacza to, że osoby niepełnosprawne szkolą na wspólnych warsztatach prezesów, architektów, czy prawników. Natomiast na eventach firmowych można spróbować kulinarnych wyzwań z lokalnym kołem gospodyń wiejskich. Mamy też konkurencyjne ceny, bo cały proces produkcji jest w rękach grupy Arche. Stąd nie mamy dodatkowych marż, czy opłat franczyzowych lub licencyjnych. Cieszę się, że doczekaliśmy takich czasów, w których działania biznesowe niosą ze sobą realizację celów zrównoważonego rozwoju. Arche od wielu lat promuje odpowiedzialność społeczną, oferując atrakcje, które dają nie tylko ciekawą rozrywkę, ale także dodatkowe działania w ramach CSR. Jak widać po wynikach, to wszystko składa się na ten sukces.

Czy są zauważalne jakieś nowe trendy eventowe ?

— Zdecydowanie tak. Ze względu na naszą zróżnicowaną bazę proces ten widzimy w dwóch głównych obszarach, czyli typowych wydarzeniach miejskich — sala i catering oraz wyjazdowych, które mają być jak najbardziej kreatywne i unikatowe. Dla przykładu nasi klienci mogą wybierać multimedialne sale konferencyjne, zabytkowe przestrzenie w luksusowych obiektach rewitalizowanych, ale też wiejskie stodoły w najpiękniejszych polskich wsiach, które doskonale wpisują się w oczekiwania pokolenia Z. To właśnie młodzi na rynku pracy powoli odchodzą od zakrapianych, całonocnych integracji, poszukując takich eventów, z których czerpać będą dodatkowe korzyści. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, przygotowaliśmy szereg atrakcji, które doskonale wpisują się w realizację celów zrównoważonego rozwoju. Klienci mogą wziąć udział w warsztatach malarskich, w których instruktorami są osoby z niepełnosprawnością intelektualną, a które oprócz nauki techniki dają potężną dawkę psychoterapii. Ludzie, którzy pozoru w życiu mają gorzej,  potrafią skutecznie zarażać szczerym optymizmem i wywierać pozytywny wpływ na często skłócone zespoły w firmie. Taka forma integracji daje dodatkowe korzyści w budowaniu silnych organizacji i autorytetu liderów.

Czego szukają klienci i co jest najmodniejsze w tym roku?

— Coraz częściej organizatorzy wyjazdów firmowych poszukują rozwiązań, które łączą rozrywkę z działaniami ekologicznymi. Jeszcze dekadę temu, tego nie było, a obecnie licznie grono klientów zleca nam imprezy, których elementami jest sprzątanie rzek, sadzenie lasów czy wspólnie z naszą pracownią malarską budowanie domków lęgowych dla ptaków. Jako lider działań społecznych w swojej branży, czujemy się zobowiązani do promowania dobrych praktyk, dlatego podczas spotkań z klientami zawsze znajdujemy chwilę na edukację w zakresie zrównoważonego rozwoju. W dzisiejszych czasach, kiedy decyzje dotyczące organizacji konferencji podejmowane są na ostatnią chwilę, klienci szukają kompleksowych rozwiązań i wartości dodanych. Filozofa Arche skupia i łączy szereg wartości — wspomagamy potrzebujących, ratujmy zabytki, integrujemy lokalne środowiska, a to daje nam kolejne unikatowe możliwości poznawania ciekawych miejsc i ludzi, co wpływa na budowanie dobrych i długotrwałych relacji z klientami — podsumowuje Dyrektor Centralnego Działu Sprzedaży i Marketingu Arche SA Kamil Maciąg.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.