Kioski gastronomiczne, czyli większa sprzedaż i szybsza obsługa

0
579
Fot.: LSI Software

Kioski gastronomiczne cieszą się ogromną popularnością. Nic dziwnego, zapewniają szybką, precyzyjną obsługę klientów i prowadzenie skutecznych działań marketingowych. Oprócz tego pracownicy są dzięki nim odciążeni od żmudnych, czasochłonnych obowiązków i mogą skupić się na realizacji innych zadań. Kiosk samoobsługowy jest niezawodną odpowiedzią na wiele powszechnych problemów w gastronomii.

Automatyzacja procesów sprzedażowych to jeden z najskuteczniejszych sposobów na optymalizację działań w gastronomii. Pozwala zmniejszyć wymagania kadrowe i finansowe, co po bardzo długim lockdownie jest niezwykle cenne. Oprócz tego, można uniknąć błędów i nieporozumień, które generują straty finansowe i wizerunkowe.

Ze wszystkim tym poradzi sobie kiosk samoobsługowy, wyposażony w ekran dotykowy z możliwością bezgotówkowej płatności. I właśnie tego oczekują klienci, którzy na każdym kroku korzystają z nowych technologii. Kiosk posiada intuicyjny interfejs, który pozwala w kilku prostych krokach złożyć zamówienie, bez zbędnego czekania w kolejce czy długiego omawiania menu. Wystarczy kilka kliknięć i gotowe!

Samoobsługowy kiosk gastronomiczny – swoboda wyboru i wygoda. Kiosk pozwala na:

• wybór formy płatności – można zrealizować płatność bezgotówkowo w kiosku za pomocą terminala lub zapłacić gotówką przy kasie po złożeniu zamówienia,
• wybór rodzaju zamówienia – na miejscu czy na wynos,
• wybór spośród grup produktów, zestawów i pojedynczych potraw, klienci mogą też sami komponować zestawy i wybierać opcjonalne wersje produktów,
• oprócz podsumowania i płatności, kiosk może przekazać informację o możliwości skorzystania ze specjalnej oferty, czasie oczekiwania lub zbliżającej akcji promocyjnej,
• obsługę kart lojalnościowych: klient po zeskanowaniu karty widzi zaktualizowane ceny lub dedykowane promocje, z których może skorzystać.

Wszystkie te funkcje to nowa jakość obsługi. Goście zostają natychmiast obsłużeni, a przy ladzie jedynie odbierają zamówienia, dzięki czemu nie stoją w gigantycznych kolejkach.

Kioski gastronomiczne to same korzyści

Zapewniają krótszy średni czas obsługi pojedynczych klientów, przy jednoczesnej realizacji większej liczby zamówień. Sprzedawcy są odciążeni i mogą zająć się efektywną realizacją innych, niezbędnych działań. Oprócz tego, kiosk zapewnia wprowadzenie popularnych metod marketingowych, jak cross selling- podpowiada dodatkowe produkty do zamówienia, dzięki czemu zwiększa się średnia wartość rachunku. Dodatkowo na ekranie mogą być prezentowane reklamy i promocje. Kiosk pozwala też na eliminację pomyłek i nieporozumień, które mogą doprowadzić do strat finansowych. Wprowadzenie tego rozwiązania technologicznego to także podwyższenie standardu i konkurencyjności restauracji. Kiosk zapewnia brak kolejek, które często zniechęcają klientów do zakupów.
Kiosk gastronomiczny jest idealny do każdego lokalu, bo jest praktycznie szyty na miarę. Kioski można dowolnie konfigurować tak, by dać klientom to, czego oczekują. Warto zwrócić uwagę na potrzeby konsumentów i dostosować menu właśnie do nich.

Jak działa kiosk gastronomiczny? 5 prostych kroków

Zacznijmy od tego, że przez cały proces klient przechodzi sam. To właśnie on o wszystkim decyduje. Oczywiście jest to tylko jeden z możliwych scenariuszy, bo kiosk można dowolnie konfigurować:
1. W pierwszym kroku wybiera na ekranie dotykowym kategorię, mogą to być dania gorące, napoje, burgery – wszystko zależy od specyfiki lokalu i tego, jak ułożone jest menu.
2. Następnie wybiera konkretne pozycje w menu. Może je konfigurować dowolnie, np. Dwie różne połówki pizzy lub makaron bez pietruszki, dzięki czemu można dostosować ofertę do swoich potrzeb.
3. Kiedy już złoży zamówienie, a na ekranie zaproponowane zostały mu wszystkie możliwości i promocje, przychodzi czas na płatność. Klient może zapłacić gotówką przy kasie lub wygodnie i szybko przy kiosku, za pomocą wbudowanego terminala kart płatniczych.
4. Później wystarczy, że będzie obserwować na ekranie KDS Order Number, w jakim momencie realizacji jest jego zamówienie.
5. I gotowe do odbioru. Wystarczy podejść do lady, zabrać zamówienie i cieszyć się pysznym posiłkiem!

Chcesz ułatwić sobie pracę i zachęcić klientów do tego, by odwiedzali właśnie Twoją restaurację? Postaw na kiosk samoobsługowy od Gastro!

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej skontaktuj się z nami pod adresem [email protected]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.