Jak zapobiegać spóźnieniom pracowników?

0
754
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Chociaż spóźnienia pracowników zdarzają się nagminnie w każdej branży – również w gastronomii – to inwestując w szereg nowoczesnych narzędzi można temu zapobiec. Czytając poniższy artykuł dowiesz się jakie kroki podjąć i które konkretne rozwiązania wybrać, aby skutecznie zaradzić spóźnieniom i usprawnić swój biznes.

Punktualność w gastronomii – dlaczego to takie ważne?

Spóźnienia mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie całego lokalu. W restauracjach to pracownik tworzy, a następnie utrzymuje relacje z przychodzącymi gośćmi. Dodatkowo, personel to część wizerunku restauracji oraz mocny fundament jej całego funkcjonowania. Dlatego tak łatwo zakłócić pracę systematycznymi spóźnieniami. Rozwiązaniem są różne narzędzia, które skutecznie radzą sobie z tego typu zaniedbaniami i usprawniają właścicielowi kompleksowe zarządzanie lokalem.

Ile kosztuje Cię niepunktualność pracowników?

Jeśli Twoi pracownicy nie są punktualni – to Ty ponosisz wysokie koszty. Przykładowo, jeśli dany pracownik sprawuje swoje obowiązki przez 20 dni po 8 godzin i zarabia 30 zł/h, ale spóźnia się każdego dnia kwadrans – to w skali miesiąca tracisz 150 zł. Co więcej, patrząc na cały rok – kwota wzrasta do 1800 zł, a gdy spóźnienia się więcej pracowników koszty te jeszcze się mnożą! Oznacza to, że musisz liczyć się z wysokimi stratami, bo wypłacasz pensję za nieprzepracowane godziny. Które rozwiązania wdrożyć, aby zapobiec temu z jak najlepszym skutkiem?

GoManager – idealne narzędzie do zarządzania

Chociaż na rynku istnieje cały szereg rozwiązań pomagających w zarządzaniu punktami gastronomicznymi, to aplikacja GoManager jest idealnym wyborem w kontekście spóźnień i ich kontroli. Umożliwia ona kompleksowe zarządzanie restauracją z dowolnego urządzenia, dzięki czemu zyskujesz nie tylko nadzór nad biznesem gdziekolwiek jesteś, ale i wgląd do szczegółowych raportów czy analiz. Twój personel melduje, a następnie wymeldowuje się z systemu o wybranych godzinach – a oprogramowanie automatycznie zapisuje te informacje. Dzięki temu masz dostęp do dokładnego czasu ich pracy, co przekłada się na wypłacanie wynagrodzenia tylko za godziny, które realnie były przepracowane. Ponadto, jeśli ktoś z Twojego zespołu dostrzeże, że wynagrodzenie jest mniejsze – sam zacznie redukować ilość swoich spóźnień.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Wprowadź regulamin

Pracownicy lepiej funkcjonują przy jasno określonych regułach. Z tego powodu warto wprowadzić łatwo dostępny regulamin, który będzie dobrą wskazówką, a także pomocą dla personelu. Dzięki niemu pracownik wie, jakie ma prawa i obowiązki, ale także z jakimi konsekwencjami musi się liczyć, kiedy dopuści się regulaminowych naruszeń. Przedstawiając mu szczegółowe informacje, jak np. czas, w którym musi być w kuchni czy na sali – usprawniasz jego pracę i swoje zarządzanie.

Staraj się doceniać pracę swojego zespołu

Każdy pracodawca w mniejszym bądź większym stopniu kontroluje większość kwestii w restauracji. Dotyczy to również aspektów związanych z atmosferą i warunkami pracy. Warto tworzyć dobre relację z zespołem, pamiętając o ich potrzebach i co ważne – stawiać na nowoczesne narzędzia. Usprawniają one nie tylko ich codzienną pracę, ale zapewniają komfort i otwierają drogę pełną możliwości. Odpowiednio dostosowane miejsce pracy, to klucz do sukcesu każdego biznesu.

Zapobiegaj spóźnieniom pracowników i usprawnij zarządzanie biznesem stawiając na nowoczesne narzędzia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat systemów i dostępnych rozwiązań – odwiedź stronę GoPOS.



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.