Jak zapobiegać spóźnieniom pracowników?

0
165
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Chociaż spóźnienia pracowników zdarzają się nagminnie w każdej branży – również w gastronomii – to inwestując w szereg nowoczesnych narzędzi można temu zapobiec. Czytając poniższy artykuł dowiesz się jakie kroki podjąć i które konkretne rozwiązania wybrać, aby skutecznie zaradzić spóźnieniom i usprawnić swój biznes.

Punktualność w gastronomii – dlaczego to takie ważne?

Spóźnienia mogą negatywnie wpływać na funkcjonowanie całego lokalu. W restauracjach to pracownik tworzy, a następnie utrzymuje relacje z przychodzącymi gośćmi. Dodatkowo, personel to część wizerunku restauracji oraz mocny fundament jej całego funkcjonowania. Dlatego tak łatwo zakłócić pracę systematycznymi spóźnieniami. Rozwiązaniem są różne narzędzia, które skutecznie radzą sobie z tego typu zaniedbaniami i usprawniają właścicielowi kompleksowe zarządzanie lokalem.

Reklama

Ile kosztuje Cię niepunktualność pracowników?

Jeśli Twoi pracownicy nie są punktualni – to Ty ponosisz wysokie koszty. Przykładowo, jeśli dany pracownik sprawuje swoje obowiązki przez 20 dni po 8 godzin i zarabia 30 zł/h, ale spóźnia się każdego dnia kwadrans – to w skali miesiąca tracisz 150 zł. Co więcej, patrząc na cały rok – kwota wzrasta do 1800 zł, a gdy spóźnienia się więcej pracowników koszty te jeszcze się mnożą! Oznacza to, że musisz liczyć się z wysokimi stratami, bo wypłacasz pensję za nieprzepracowane godziny. Które rozwiązania wdrożyć, aby zapobiec temu z jak najlepszym skutkiem?

GoManager – idealne narzędzie do zarządzania

Chociaż na rynku istnieje cały szereg rozwiązań pomagających w zarządzaniu punktami gastronomicznymi, to aplikacja GoManager jest idealnym wyborem w kontekście spóźnień i ich kontroli. Umożliwia ona kompleksowe zarządzanie restauracją z dowolnego urządzenia, dzięki czemu zyskujesz nie tylko nadzór nad biznesem gdziekolwiek jesteś, ale i wgląd do szczegółowych raportów czy analiz. Twój personel melduje, a następnie wymeldowuje się z systemu o wybranych godzinach – a oprogramowanie automatycznie zapisuje te informacje. Dzięki temu masz dostęp do dokładnego czasu ich pracy, co przekłada się na wypłacanie wynagrodzenia tylko za godziny, które realnie były przepracowane. Ponadto, jeśli ktoś z Twojego zespołu dostrzeże, że wynagrodzenie jest mniejsze – sam zacznie redukować ilość swoich spóźnień.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Wprowadź regulamin

Pracownicy lepiej funkcjonują przy jasno określonych regułach. Z tego powodu warto wprowadzić łatwo dostępny regulamin, który będzie dobrą wskazówką, a także pomocą dla personelu. Dzięki niemu pracownik wie, jakie ma prawa i obowiązki, ale także z jakimi konsekwencjami musi się liczyć, kiedy dopuści się regulaminowych naruszeń. Przedstawiając mu szczegółowe informacje, jak np. czas, w którym musi być w kuchni czy na sali – usprawniasz jego pracę i swoje zarządzanie.

Staraj się doceniać pracę swojego zespołu

Każdy pracodawca w mniejszym bądź większym stopniu kontroluje większość kwestii w restauracji. Dotyczy to również aspektów związanych z atmosferą i warunkami pracy. Warto tworzyć dobre relację z zespołem, pamiętając o ich potrzebach i co ważne – stawiać na nowoczesne narzędzia. Usprawniają one nie tylko ich codzienną pracę, ale zapewniają komfort i otwierają drogę pełną możliwości. Odpowiednio dostosowane miejsce pracy, to klucz do sukcesu każdego biznesu.

Zapobiegaj spóźnieniom pracowników i usprawnij zarządzanie biznesem stawiając na nowoczesne narzędzia. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat systemów i dostępnych rozwiązań – odwiedź stronę GoPOS.



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.