Branża hotelarska powoli rezygnuje z plastiku

1
1351
W ostatnich miesiącach wzrosła tendencja do pozbywania się plastiku i zastępowania go innymi surowcami. Znikają plastikowe kubki, butelki, opakowania, worki na pranie. Hotele, linie lotnicze i wycieczkowe, a także lotniska wprowadzają lepsze, bardziej przyjazne dla środowiska produkty.

Rezygnacja z plastiku wywołana jest ogromnym zanieczyszczeniem regionów turystycznych. Władze państwowe i lokalne starają się przeciwstawiać dalszemu zaśmiecaniu takich miejsc m.in. poprzez zamykanie plaż dla podróżnych. Ze względu na ogromną ilość produkowanych śmieci w ubiegłym roku władze Bali w Indonezji zamknęły dla turystów odcinek 4 km plaży.

Wiele znanych hoteli, w celu zadbania o środowisko i zachęcenia klientów do odwiedzania ich obiektów, wprowadziło lub planuje wprowadzić w najbliższym czasie nowe, ekologiczne rozwiązania.



Hilton

W hotelach tej sieci zajęto się eliminacją plastikowych słomek i butelek – mają one zniknąć do końca tego roku. Od września 2017 roku w Chinach i Mongolii usuwane są ze wszystkich spotkań i wydarzeń w hotelu plastikowe butelki z wodą. W krajach takich jak Australia, Nowa Zelandia, Fidżi plastikowe słomki zastąpiono biodegradowalnymi, co spowodowało redukcję produkcji słomek o 2,5 mln rocznie.

Oprócz wcześniej opisanych zmian, jakie wprowadza Hilton, planowane są kolejne, m.in. sieć zobowiązała się do zmniejszenia swojego wpływu na środowisko o 50% do 2030 roku. Nowe rygorystyczne normy dotyczyć będą m.in. filtracji wody. Hilton rezygnuje z plastikowych butelek na rzecz specjalnych filtrów do wody i butelek wielokrotnego napełniania.



Marriott

Ponad 450 hoteli na świecie zaczęło pozbywać się plastiku, a 50 zlokalizowanych w Wielkiej Brytanii przestało używać plastikowych słomek. W Ameryce Północnej wymieniane są pojedyncze plastikowe butelki z produktami kąpielowymi – zamiast nich zamówione zostały dozowniki wielokrotnego użytku marki Tea Tree. Marriott liczy na to, że do końca 2018 roku ta zmiana obejmie 1500 hoteli w Ameryce Północnej. Te działania mają wyeliminować ok. 3,4 mln butelek i 375 000 funtów plastiku rocznie. Marriott nawiązało także współpracę z firmą z branży wody butelkowanej, w  celu zapewnienia gościom pojemników na papier wielokrotnego użytku. Głównym celem sieci Marriott jest zmniejszenie produkcji odpadów o 45% do 2025 roku.

Inne hotele na świecie również włączają się w akcję usuwania plastiku. W obiektach podlegających AccorHotels od lipca obowiązuje zakaz używania plastikowych słomek. Wiele hoteli wprowadziło też tzw. „słomki na żądanie”. Klient dostanie słomkę tylko wtedy, gdy o nią poprosi.

Jedna z największych firm działających w branży gastronomicznej, DelaWare North, zmniejsza wykorzystanie słomek w ponad 200 punktach gastronomicznych firmy na 23 lotniskach i centrach podróżniczych w USA.

Linie lotnicze Alaska Airlines planują z kolei zastąpienie plastikowych pałeczek do mieszania nowymi, ekologicznymi. Mają być wykonane z białej brzozy. Ponadto plastikowe patyczki na owoce zostaną zastąpione bambusowymi.

W maju Komisja Europejska zaproponowała zakaz stosowania jednorazowych plastikowych przedmiotów, takich jak słomki, talerze, sztućce, w celu oczyszczenia plaż. We Francji już zakazano używania jednorazowych plastikowych kubków i talerzy. Według nowego prawa takie produkty muszą być wykonane z 50% materiałów biodegradowalnych. Do stycznia 2025 roku proporcja musi zwiększyć się do 60%.

W Wielkiej Brytanii zaproponowano natomiast ustawę o nieużywaniu plastikowych słomek i mieszadeł do napojów. Projekt poparła sama królowa Elżbieta II. Całą akcję napędzają filmy produkowane przez BBC, opowiadające o zagrożeniach dla naszej planety.

Takie działania firm z pewnością znajdą aprobatę wśród klientów branży hotelarskiej. Wprowadzane przez najpopularniejsze sieci hoteli zmiany z pewnością nie zostaną podchwycone przez kolejne marki, co tylko przyniesie korzyść dla całej branży, a przede wszystkim dla środowiska.

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.