Restauracja przyszłości – jaki będzie lokal gastronomiczny za kilka lat?

0
206
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Sektor HoReCa podlega dynamicznym zmianom, za którymi czasem nawet trudno nadążyć. Wiele trendów trzeba śledzić w wyprzedzeniem, jeśli chcemy pozostawać na czasie i przyciągać klientów najświeższymi rozwiązaniami. Jak kształtują się perspektywy rozwoju lokali gastronomicznych i jak może wyglądać restauracja przyszłości?

Papierowa karta dań będzie przeżytkiem

Elektroniczne menu to obecnie coraz bardziej pożądane rozwiązanie w gastronomii. Lokale chętniej decydują się wdrożyć je także u siebie, bo jest znacznie wydajniejsze i mniej kosztowne. Dzięki wirtualnej karcie dań wszystkie zmiany, które chcemy wdrożyć w naszym tradycyjnym menu, możemy wprowadzać w kilku kliknięciach i automatycznie je generować. Oznacza to, że nie trzeba dłużej czekać aż grafik zaprojektuje nowy wygląd karty, a drukarnia przygotuje je do użytku w lokalu. Poza tym to ogromna wygoda dla klientów – przy tym rozwiązaniu nie ma już sytuacji, gdy niespodziewanie zaczyna brakować karty dla kolejnych, odwiedzających nas gości. Menu elektroniczne to rodzaj QR kodu, który konsumenci skanują swoim smartfonem, by następnie za jego pośrednictwem wygodnie i do woli przeglądać kartę. Co więcej, rozwiązanie to można rozbudować o funkcje składania zamówień i dokonywania automatycznych płatności – wszystko z poziomu jednego smartfona klienta.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Samoobsługa

Możliwość zamawiania bez kontaktu z obsługą zyskała na popularności w czasie pandemii. Lokale otworzyły się na nowe możliwości, by dać klientom większy komfort podczas wizyty w restauracji. Taki sposób okazał się strzałem w dziesiątkę, bo konsumenci bardzo go polubili. Samoobsługowe rozwiązania zwiększają wygodę i eliminują presję, jaką wcześniej odczuwali, gdy kelner przyjmował wszystkie zamówienia. Narzędzia, które umożliwiają bezkontaktowe przyjmowanie zamówień to wspomniane QR code menu, ale też samoobsługowe kioski, idealne w szczególności dla lokali o dużym przepływie osób. Jak działa takie rozwiązanie? Klient wybiera dowolne pozycje, które wyświetlane są w specjalnym punkcie zwanym kioskiem oraz opłaca je wygodnie za pomocą telefonu komórkowego, karty kredytowej lub BLIK. Takie zamówienie od razu zostaje przesłane na kuchnię. W tym czasie drukuje się jego indywidualny numer, który dzięki specjalnemu systemowi będzie wyświetlać się na ekranie telewizora w lokalu, informując konsumenta o statusie przygotowania jego pozycji. Oba rozwiązania przyspieszają przepływ informacji w lokalu, eliminują kolejki i podnoszą komfort oraz wygodę pracy personelu, co także będzie czynnikiem determinującym lokal przyszłości.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Mniej marnowanej żywności i lepsza kontrola magazynów

Już teraz możemy zauważyć wzrost świadomości społeczeństwa w zakresie odpowiedniego wykorzystania magazynowej żywności. Restauratorzy chętniej decydują się wdrażać rozwiązania, które pomagają im lepiej zarządzać magazynem, zwiększać zyski, a przy tym robić coś dla środowiska. Możemy spodziewać się, że trend ten nie tylko się utrzyma, ale też dalej będzie się pogłębiać. Technologie, które pomagają monitorować stany magazynowe i sprawdzać, co może w nich zalegać zyskują popularność, bo są łatwe w obsłudze i dostarczają bieżących danych automatycznie.

Ekologiczne dowozy

Zamówienia online oczywiście z nami zostaną, tylko jak będą dostarczane? Poza kurierami możemy spodziewać się, że dania odbierzemy dzięki…dronom! To rozwiązanie już pojawia się za granicą. Jest ekologiczne, szybkie, zmniejsza ruch drogowy i pozwala odciążyć pracowników lub zastąpić ich podczas godzin największego ruchu w lokalu. Inną innowacją okażą się także roboty, które będą odpowiedzialne za dostarczenie zamówień zwłaszcza na krótszych odcinkach. Choć rozwiązanie to może wydawać się dość odległe, a nawet nierealne to warto zaznaczyć, że w wielu krajach jest już na porządku dziennym!

Do nowych trendów trzeba dostosowywać się regularnie, aby w przyszłości skutecznie spełniać oczekiwania gości, zwiększać przychody i podnosić swoją innowacyjność. Nowe technologie to coś, co już kształtuje rynek gastronomiczny. Warto wdrażać je w swoim biznesie, bo poza nowoczesnością, wspierają i ułatwiają codzienną pracę. Więcej o takich rozwiązaniach można dowiedzieć się odwiedzając GoPOS.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.