Premiera badania Barometr SOIT 2014 – 2018

0
1
Advertisement
W 10. rocznicę założenia SOIT przedstawił pierwszy w Polsce Barometr. Ma on pokazać realną siłę nie tylko SOIT, ale i całej branży wyjazdów Incentive. Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Raport obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2015-2018 oraz prognozę na rok 2019.

Barometr SOIT to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2019 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.

Członkowie SOIT w 2018 roku zorganizowali 646 wyjazdów zagranicznych. W 2015 było ich 674, w 2016 – 604, 2017 – 729. W prognozie członkowie SOIT deklarują realizację 695 wyjazdów w 2019 roku. W ubiegłym roku średnia zorganizowanych wyjazdów wynosiła 29 imprez na jednego członka. 5 proc.z nich zorganizowało ponad 50 wyjazdów. Średnia liczba prognozowanych na 2019 rok wyjazdów dla Agencji SOIT wynosi 31.

Liczba wyjazdów zorganizowanych do krajów europejskich wyniosła w 2018 roku 404, w 2019 ma być ich (według prognoz) 410. 37 proc. agencji zorganizowało 15-19 wyjazdów w roku.

Liczba wyjazdów zorganizowanych poza Europę wyniosła w ubiegłym roku 242. 42 proc. firm zorganizowało 5-9 wyjazdów. W tym roku prognozowana liczba wyniesie 285, 47 proc. agencji zorganizuje 15-24 wyjazdy w roku.

65 proc. wyjazdów europejskich w 2017 roku miało budżet powyżej 5000 zł (w tym 40 proc. – budżet w wysokości 4000 – 5000 zł). Z kolei w 2018 roku 70 proc. wyjazdów europejskich miało budżet powyżej 5000 zł (w tym 55 proc. – budżet w wysokości 4000 – 5000 zł).

Jeśli chodzi o wyjazdy pozaeuropejskie, to w 2018 roku 95 proc. z nich posiadało budżet powyżej 8000 zł a 45 proc miało budżet powyżej 10000 zł.

Obroty firm SOIT z wyjazdów incentive wyniosły w 2018 roku 213 400 000 zł. (w 2015 roku – 206 105 263 zł). W 2019 roku SOIT prognozuje wzrost obrotów do poziomu 224 400 000 zł.

Członkowie SOIT szacują, że wyjazdy przez nich organizowane stanowiły w 2018 roku 33 proc. rynku polskiego wyjazdów incentive, zaś w tym roku udział ten wzrośnie do 35 proc.
Szacowana wielkość polskiego rynku wyjazdów incentive w 2018 roku to 652 914 652 zł wobec 695721 393 zł w 2017 roku.

Najwięcej klientów dostarcza branża ubezpieczeniowa – 60 proc. (w 2017 było to 80 proc.), na drugim miejscu plasuje się branża finansowo-bankowa – 40 proc. (w 2017 – 66 proc.), kolejno branża motoryzacyjna – 40 proc. (w 2017 – 45proc.) i branża IT – 45 proc. (w2017 – 40 proc.).

SOIT to organizacja zrzeszająca profesjonalistów branży incentive travel. Działa na polskim rynku od 2009 roku. SOIT zrzesza aktualnie 25 członków zwyczajnych reprezentujących 22 profesjonalne agencje incentive travel. Wszystkie agencje zrzeszone w SOIT spełniają wysokie kryteria członkowskie m.in. posiadają wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych minimum 3 lata, osiągają średnioroczne przychody z incentive travel nie mniejsze niż 3 miliony złotych w ciągu trzech lat oraz posiadają gwarancje ubezpieczeniowe na min. 500 tys. złotych.

Celem SOIT jest propagowanie incentive travel jako silnego i efektywnego narzędzia biznesowego. SOIT angażuje się w projekty branżowe takie, jak m.in. Meetings Week Poland – największe wydarzenie edukacyjne branży MICE. SOIT jest również Partnerem Dialogu Branżowego Reklamodawca-Agencja oraz współautorem rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej poświęconego przetargom na usługi incentive travel.

Co roku Stowarzyszenie organizuje Columbus Day – święto incentive travel, podczas którego przeprowadzana jest aukcja pamiątek podróżniczych członków SOIT, a zebrane fundusze przekazywane są na cele charytatywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here