Premiera badania Barometr SOIT 2014 – 2018

0
73
Advertisement
W 10. rocznicę założenia SOIT przedstawił pierwszy w Polsce Barometr. Ma on pokazać realną siłę nie tylko SOIT, ale i całej branży wyjazdów Incentive. Po raz pierwszy badanie przeprowadzone zostało w grudniu 2014 roku. Raport obejmuje pomiary (weryfikacje) za lata 2015-2018 oraz prognozę na rok 2019.

Barometr SOIT to pierwsza i jedyna w Polsce inicjatywa podejmująca wyzwanie zmierzenia polskiego rynku podróży motywacyjnych. Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel od 2014 roku systematycznie przeprowadza badanie Barometru wśród swoich członków. Pomiary za lata 2017-2019 przeprowadziła certyfikowana agencja ABR SESTA, która również opracowała kompleksowy raport obejmujący badania z poprzednich lat.

Członkowie SOIT w 2018 roku zorganizowali 646 wyjazdów zagranicznych. W 2015 było ich 674, w 2016 – 604, 2017 – 729. W prognozie członkowie SOIT deklarują realizację 695 wyjazdów w 2019 roku. W ubiegłym roku średnia zorganizowanych wyjazdów wynosiła 29 imprez na jednego członka. 5 proc.z nich zorganizowało ponad 50 wyjazdów. Średnia liczba prognozowanych na 2019 rok wyjazdów dla Agencji SOIT wynosi 31.

Liczba wyjazdów zorganizowanych do krajów europejskich wyniosła w 2018 roku 404, w 2019 ma być ich (według prognoz) 410. 37 proc. agencji zorganizowało 15-19 wyjazdów w roku.

Liczba wyjazdów zorganizowanych poza Europę wyniosła w ubiegłym roku 242. 42 proc. firm zorganizowało 5-9 wyjazdów. W tym roku prognozowana liczba wyniesie 285, 47 proc. agencji zorganizuje 15-24 wyjazdy w roku.

65 proc. wyjazdów europejskich w 2017 roku miało budżet powyżej 5000 zł (w tym 40 proc. – budżet w wysokości 4000 – 5000 zł). Z kolei w 2018 roku 70 proc. wyjazdów europejskich miało budżet powyżej 5000 zł (w tym 55 proc. – budżet w wysokości 4000 – 5000 zł).

Jeśli chodzi o wyjazdy pozaeuropejskie, to w 2018 roku 95 proc. z nich posiadało budżet powyżej 8000 zł a 45 proc miało budżet powyżej 10000 zł.

Obroty firm SOIT z wyjazdów incentive wyniosły w 2018 roku 213 400 000 zł. (w 2015 roku – 206 105 263 zł). W 2019 roku SOIT prognozuje wzrost obrotów do poziomu 224 400 000 zł.

Członkowie SOIT szacują, że wyjazdy przez nich organizowane stanowiły w 2018 roku 33 proc. rynku polskiego wyjazdów incentive, zaś w tym roku udział ten wzrośnie do 35 proc.
Szacowana wielkość polskiego rynku wyjazdów incentive w 2018 roku to 652 914 652 zł wobec 695721 393 zł w 2017 roku.

Najwięcej klientów dostarcza branża ubezpieczeniowa – 60 proc. (w 2017 było to 80 proc.), na drugim miejscu plasuje się branża finansowo-bankowa – 40 proc. (w 2017 – 66 proc.), kolejno branża motoryzacyjna – 40 proc. (w 2017 – 45proc.) i branża IT – 45 proc. (w2017 – 40 proc.).

SOIT to organizacja zrzeszająca profesjonalistów branży incentive travel. Działa na polskim rynku od 2009 roku. SOIT zrzesza aktualnie 25 członków zwyczajnych reprezentujących 22 profesjonalne agencje incentive travel. Wszystkie agencje zrzeszone w SOIT spełniają wysokie kryteria członkowskie m.in. posiadają wpis do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych minimum 3 lata, osiągają średnioroczne przychody z incentive travel nie mniejsze niż 3 miliony złotych w ciągu trzech lat oraz posiadają gwarancje ubezpieczeniowe na min. 500 tys. złotych.

Celem SOIT jest propagowanie incentive travel jako silnego i efektywnego narzędzia biznesowego. SOIT angażuje się w projekty branżowe takie, jak m.in. Meetings Week Poland – największe wydarzenie edukacyjne branży MICE. SOIT jest również Partnerem Dialogu Branżowego Reklamodawca-Agencja oraz współautorem rozdziału Białej Księgi Komunikacji Marketingowej poświęconego przetargom na usługi incentive travel.

Co roku Stowarzyszenie organizuje Columbus Day – święto incentive travel, podczas którego przeprowadzana jest aukcja pamiątek podróżniczych członków SOIT, a zebrane fundusze przekazywane są na cele charytatywne.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.