Polska jako kierunek turystyczny – dostosuj swój program hotelowy

0
126
Advertisement

Według danych z Ministerstwa Sportu i Turystyki nasz kraj odwiedzi w tym roku ponad 20 mln zagranicznych turystów, którzy wydadzą ponad 35 mld zł.* Z roku na rok rośnie nie tylko liczba odwiedzających nas cudzoziemców ale także ich poziom zadowolenia z odbytej podróży. Jak przygotować obiekty hotelowe na napływ turystów?

  • Polska – atrakcyjna nie tylko turystycznie

Polska od 10 lat staje się coraz bardziej atrakcyjnym kierunkiem turystycznym. Coraz częściej można spotkać polskich przedstawicieli organizacji turystycznych na międzynarodowych targach. Chętniej też wykorzystujemy nowoczesne narzędzia marketingowe i potrafimy budować pozytywny wizerunek Polski za granicą. Napływający turyści postrzegają nasz kraj jako bezpieczny, z wieloma atrakcjami i posiadający bogatą bazę hotelową. Powodów, dla których obcokrajowcy wybierają ten kierunek jest coraz więcej. Wśród nich dominują:

zwiedzanie – ponad jedna czwarta zagranicznych gości deklaruje ten cel, jako podstawowy. Doceniają nie tylko liczne atrakcje wielkich miast ale także walory krajobrazowe: góry, jeziora, morze. Z pewnością naszym silnym atutem jest także szesnaście obiektów wpisanych na światową listę UNESCO, co stawia nas pod tym względem na ósmym miejscu w Europie.

biznes – coraz częściej do Polski napływają przedsiębiorcy z innych kontynentów. Wielu z nich łączy priorytetowy cel biznesowy z planami turystycznymi. Sprzyja ku temu sytuacja geopolityczna oraz osadzanie się wielkiego biznesu nad Wisłą, jako centrum Europy środkowo-wschodniej.

ośrodek zdrowia – od lat najchętniej przyjeżdżającymi do Polski obcokrajowcami są Niemcy, Rosjanie i Ukraińcy. Ze względu na bliskie sąsiedztwo korzystają bardzo często z usług medycznych i prozdrowotnych. Turyści z krajów Europy zachodniej mogą liczyć nie tylko na dużo niższe ceny usług ale również na ich wysoką jakość. Nasi wschodni sąsiedzi chętnie korzystają z oferty świadczonej przez sanatoria i miejscowości uzdrowiskowe.

spokrewnienie – prawie co piąty zagraniczny turysta przybywający do naszego kraju deklaruje polskie pochodzenie. Choć turystyka jest dla nich celem podstawowym to ich przyjazd jest zazwyczaj konkretnie ukierunkowany. Są przy tym nastawieni na poznawanie tradycji i polskich zwyczajów.

turystyka zakupowa – w ubiegłym roku 1,2 mln turystów odwiedziło nasz kraj ze względu na niższe ceny towarów. Dla gości z zachodu jesteśmy nadal jednym z najtańszych krajów. Można u nas spotkać praktycznie wszystkie światowe marki w prawie pięciuset galeriach handlowych w całym kraju.

  • Kiosk samoobsługowy – szybka obsługa bez przeszkód

W tym roku w celach turystycznych odwiedzili nas mieszkańcy ponad czterdziestu krajów. Większość z nich wybierając miejsce pobytu chce posługiwać się językiem angielskim. Licznymi turystami są Niemcy, Rosjanie czy obywatele Wielkiej Brytanii. Zatrudnienie kadry, która posługuje się co najmniej trzema językami obcymi wiąże się z wysokim kosztem wynagrodzenia. Alternatywną formę obsługi klienta stanowią nowe technologie, m.in. kioski samoobsługowe z aplikacją, które łączą wiele funkcjonalności:

– samo urządzenie jak i menu aplikacji może zostać dostosowane do potrzeb obiektu
– za pomocą kiosku można zamawiać wszystkie usługi i produkty oferowane przez obiekt
– interaktywne stanowiska zapewniają obustronną komunikację pozwalającą na stały kontakt z gośćmi hotelowymi
– gromadzenie danych, które dotyczą preferencji gości oraz baza mailingowa to doskonałe zaplecze do prowadzenia działań marketingowych
– kioski hotelowe mogą zostać wyposażone w wielojęzyczny interfejs, który zapewnia bezproblemową komunikację gości z obiektem bez względu na bariery językowe.

  • Program hotelowy wsparciem obsługi zagranicznych gości

Rozwój turystyki i napływający do naszego kraju zagraniczni goście to wielka szansa dla polskich hoteli i agroturystyki. Do kolejnych wizyt w Polsce zachęcają pozytywne rekomendacje o naszych hotelach i lokalach gastronomicznych, które coraz częściej słyszane są również poza Europą. Liczne atrakcje oraz walory turystyczne są podkreślane równie często jak szybki rozwój technologiczny widoczny na każdym kroku. Zastosowane programu hotelowego w obiektach i współpraca z mobilnymi aplikacjami znacznie ułatwia komunikację i sposób obsługi każdego gościa. Dzięki zarządzaniu hotelem w sposób nowoczesny turyści wyjadą zadowoleni, z dużą szansą na powrót właśnie do tego samego obiektu.

*źródło: PAP, Puls Biznesu

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.