Podsumowanie VI edycji konferencji Event Biznes

0
86
Advertisement

W minioną środę 13 listopada 2019 r. w Centrum Targowo-Kongresowym Global Expo w Warszawie odbyła się szósta już edycja konferencji Event Biznes. Zjawili się na niej managerowie i dyrektorowie działów marketingu i sprzedaży, członkowie zarządów odpowiedzialni za komunikację w swoich firmach, specjaliści ds. PR i HR, osoby związane bezpośrednio z branżą  eventową oraz zagraniczne autorytety w dziedzinach technologii, prawa czy budowania relacji.

Warszawskie Global Expo na jeden dzień stało się miejscem dla specjalistów od eventów, w którym znaleźli:

  • 60 stoisk targowych;
  • 28 tytułów mediów branżowych
  • 26 partnerów biznesowych i wystawców
  • 20 zagranicznych gości z 14 krajów
  • 12 prelegentów i szkoleniowców
  • 5 godzin prelekcji i warsztatów

Konferencja Event Biznes dostarczyła odwiedzającym:

  • wiedzy w tematach kluczowych dla branży eventowej
  • praktycznych rozwiązań w zakresie event marketingu
  • inspiracji wynikających ze światowych trendów i doświadczeń praktyków w obszarze kreowania eventów
  • wniosków wynikających z analiz trendów w socjologii, marketingu, rozwoju nowych technologii
  • możliwość wymiany doświadczeń pomiędzy praktykami stosującymi event marketing w swoich strategiach budowania marki, promocji, zarządzania

Celem spotkania było ukazanie, w jaki sposób można skorzystać z event marketingu i nowoczesnych sposobów promocji do budowania pozycji marki, zwiększania jej zasięgów, a przy tym, odnoszenia korzyści finansowych.

Tematykę prelekcji podzielono na cztery bloki:

  • doświadczenia marketingowe, a budowanie relacji z klientem
  • wykorzystanie w branży eventowej nowych technologii
  • zarządzenie relacjami
  • społeczna odpowiedzialność biznesu

Za dobór prelegentów i szkoleniowców odpowiedzialna była jedenastoosobowa Rada Programowa. Po wczorajszej konferencji można śmiało stwierdzić, że dokonała ona fantastycznego wyboru. Prelekcje i szkolenia poprowadzone przez wybranych przez Radę specjalistów sprostały gustom nawet najbardziej wymagających słuchaczy, a tematy przez nich poruszane był aktualne i ważne dla całej branży eventowej.

W tym roku konferencję otworzyła prelekcja Drossosa Drossosa (Global Consultant of Experiential Marketing) , który przez dwadzieścia lat zdobywał doświadczenie w największych koncernach na stanowiskach handlowych i marketingowych, Dzięki niemu, goście dowiedzieli się w jaki sposób globalne marki wykorzystują doświadczenia marketingowe do budowania relacji ze swoimi klientami na przykładzie Coke, Japan Tabacoo, L’oreal czy Shell.

Następnie dwie prelekcje poprowadzili specjaliści z dziedziny nowych technologii. Dr James Morgan z Westminster University przybliżył Top 10 narzędzi technologicznych angażujących uczestników wydarzenia.  Wiedza z tej prelekcji na pewno przyda się osobom, które chcą pozyskiwać coraz to więcej nowych i zaangażowanych odbiorców. Następnie Krzysztof Wojewodzic – CEO ESCOLA S.A., Mobile & web app opowiedział o Digital experience – jak technologie wpływają na odbiorców wydarzenia?

W świat społecznej odpowiedzialności biznesu i jej wpływu na zarządzanie pracownikami oraz budowanie popularności marki zabrała nas fenomenalna Justine Kane – Managing Director- The Event Talent Agency, która wyszkoliła już setki event managerów, a od 11 lat dzieli się swoją wiedzą z uczniami i studentami. Temat jej prelekcji brzmiał: „Społeczna odpowiedzialność biznesu w sferze motywacji pracowników i budowania marki firmy.

Temat „Jak technologia, doświadczenie użytkownika i dane napędzają kreatywność” opracował i przybliżył uczestnikom konferencji Jens Mayer– CEO Jack Morton Worldwide – specjalista od budowania silnych relacji z ludźmi, poprzez marketing na żywo i marketing cyfrowy.

Konferencję zamknęła prelekcja Jana Gemricha – CEE Head of Platforms & Ecosystem Marketing Google, który pracując w google odpowiadał za organizację wydarzeń o budżecie do 1mld USD. Swoim doświadczeniem podzielił się w wystąpieniu: „Klient kontra agencja – najlepsze praktyki zarządzania wzajemnymi relacjami”.

Oprócz prelekcji, uczestnikom konferencji umożliwiono również wzięcie udziału w szkoleniach z zakresu:

  • prawa. Temat: Ustawa o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych-przepisy dotyczące organizacji spotkań i wydarzeń bezpośrednio przez pracowników korporacji, instytucji i stowarzyszeń, jak i przez agencje. prowadzonego przez mec. Michała Kibila.
  • social mediów i wykorzystania ich do wsparcia działań marketingowych. Temat: Media społecznościowe jako kanał komunikacji wspierający działania eventowe. W meandry zagadnienia wprowadził Andrzej Jaszczyszyn.
  • bezpieczeństwa, na którym świetnie zna się Andrzej Kruczyński i podzielił się wiedzą o zabezpieczaniu imprez masowych. Temat szkolenia: Obowiązki dotyczące bezpieczeństwa, które ustawa o bezpieczeństwie imprez masowych nakłada na organizatora eventów – kiedy musimy je stosować, a kiedy nawet jeśli nie musimy – powinniśmy. Jak systemowo przygotować się do zabezpieczenia wydarzenia, niezależnie od jego skali.
  • wykorzystywania utworów na eventach. Temat: Zaiks, kwestie finansowe i procedury związane z wykorzystaniem utworów na eventach ich rejestracją i udostępnianiem w sieci. O tym opowiedział  Adam Pacuski
  • efektywności eventu. Temat: Efektywność eventu na linii klient-agencja, które poprowadziła Magdalena Heinrich-Galińska.

Uczestnicy konferencji tłumnie wzięli udział w debacie „Krótka ławka pracowników branży eventowej? Wyzwania dotyczące nowego pokolenia pracowników w sektorze usług związanych z organizacją wydarzeń”

Możliwością było również poszerzenie swojej wiedzy na bezpłatnym warsztacie na temat: Technika Eventowa – Jak to jest zrobione? Czyli jak mądrze zarządzać współpracą z partnerem technicznym, na każdym etapie projektu eventowego, prowadzonym przez Krzysztofa Wąsa.

Stolikowe panele dyskusyjne rozgrzewały uczestników spotkania. W pierwszym bloku omawiano   Sprawy ważne i ważniejsze branży eventowej według reprezentantów firm członkowskich Stowarzyszenia Branży Eventowej. Tę rozmowę moderowali:

  1. Andrzej Nykowski ( Dyrektor Kreatywny Mea Group agencja eventowa) – Event Creative – Twórca czy Manger?
  2. Michał Czerniak ( dyrektor zarządzający Brill AV Media)- Szanse i zagrożenia – przyszłość branży techniki eventowej w Polsce.
  3. Paweł Haberka ( CEO PowerEvents) – Agencje Eventowe vs. Klient czyli problemy w komunikacji.
  4. Magdalena Siry ( Dyrektor Sprzedaży Wersal Catering ) – Wspólny cel firm cateringowych we współpracy z agencjami eventowymi – właściwy brief agencji vs oczekiwania klienta.
  5. Monika Nowacka-Sahin ( Dyrektor Zarządzający Digital Knowledge Village ) – OBIEKTY EVENTOWE WSPÓŁPRACA ZAMIAST KONKURENCJI. Czy jest możliwe porozumienie w zakresie wzajemnych rekomendacji?
  6. Rafal Patla ( CEO Adventure Warsaw) – Team building, gry miejskie jako oryginalne narzędzie do motywacji i integracji zespołu
  7. Dagmara Marzyńska ( CEO Atelie Group ) – Świat Artystów vs Świat Eventów

Blok drugi poświęcono tematowi: Potencjał, rozwój, współpraca wśród polskich instytucji przemysłu spotkań. Czyli co piszczy w polskiej branży eventowej. O przebieg debaty dbali:

  1. Krzysztof Łobodziński – Konferansjer – artysta czy obsługa? Czy potrzebujemy związku zawodowego konferansjerów?
  2. SKKP Anna Górska/ Katarzyna Cioch – Trendy w edukacji branży przemysłu spotkań. Dokąd zmierzamy?
  1. SOIT Agnieszka Lewandowska Odpowiedzialne podróżowanie w świetle wyjazdów incenitve
  2. PSTK Joanna Spychała
  3. MPI Barbra Świderska – Struktura międzynarodowej organizacji MPI szansą do wykorzystania dla polskich przedstawicieli branży – komu, co, kiedy i jak zakomunikować
  4. Marta Chmielewska (Prezes Mea Group agencja eventowa i Prezes Stowarzyszenie Branży Eventowej – SBE / Events Industry Association – Poland) – Kodeks Etyki 2020 w branży eventowej. Komu i jak ma służyć?
  5. Aleksander Murek (Dyrektor ds. Sprzedaży Usług Porządkowo Czystościowych IMPEL)- Czystość bezpieczeństwem wizerunku.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.