Najważniejsze technologie, które wpłyną na biznes turystyczny

0
1966

Świat technologii zmienia się w błyskawicznym tempie. Branża turystyczna jest jedną z najważniejszych branż, na którą wpływają nowe technologie. Jakie? O tym przeczytasz w poniższym artykule, który przygotował Krzysztof Głąbiński.

Jeszcze niedawno, kiedy pracowałem w branży lotniczej, linie lotnicze używały papierowych biletów. E-bilety i kioski odpraw były innowacyjnym rozwiązaniem hi-tech wdrażanym tylko w kilku liniach lotniczych/lotniskach. Kiedy pracowałem w branży hotelarskiej, kioski do samoobsługowego check-in były bardzo innowacyjnym i śmiałym rozwiązaniem. Dzisiaj technologia czyni wyżej wspomniane innowacje historycznymi.

Zmienia się nie tylko technologia, ale także sposób, w jaki ludzie podróżują po świecie. Nowe technologie zmieniają również sposób funkcjonowania firm, dlatego będą odgrywały kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości tej branży.

Jakie technologie uważam za najbardziej wpływowe i oddziałujące na branżę w ciągu najbliższych 5 lat? Oto moja lista:

Big Data Analytics
Branża turystyczna zmierza w kierunku przyszłości opartej na big data. Analityka big data to proces analizowania dużych ilości informacji w celu odkrycia wzorców, skojarzeń i trendów.

Analityka big data może być wykorzystywana zarówno do celów predykcyjnych, jak i preskryptywnych:

Analityka predykcyjna wykorzystuje dane historyczne do przewidywania przyszłych zdarzeń na podstawie algorytmów. W branży turystycznej analityka predykcyjna może być wykorzystywana do prognozowania zachowań podróżnych, zachowań rezerwacyjnych lub popytu, poprzez analizę danych z przeszłości, takich jak rezerwacje, wzorce rezerwacji, ceny, preferencje klientów.

Analityka predykcyjna wykorzystuje dane historyczne lub dane w czasie rzeczywistym, aby zalecić działania, które optymalizują wyniki w oparciu o przewidywania z modeli predykcyjnych. W branży turystycznej, modele predykcyjne mogą sugerować, jakie rozważania dotyczące ceny/wartości będą najlepsze dla konkretnego lotu lub pokoju hotelowego, w tym konkretnym czasie.

Z dużymi danymi wiąże się duża odpowiedzialność. Ponieważ organizacje w coraz większym stopniu polegają na dużych danych w celu podejmowania decyzji, coraz większą uwagę zwraca się na jakość danych. Obejmuje to zapewnienie, że dane są dokładne, kompletne i odpowiednie do potrzeb biznesowych. Poprawa jakości danych jest niezbędna, aby dane mogły być wykorzystane do podejmowania decyzji.

W Aggregate Intelligence pracujemy szczególnie nad dokładnością danych. Nie chodzi nam tylko o dane same w sobie, ale o to, jak i kiedy są one pozyskiwane. Na przykład: jeśli konkurencyjna linia lotnicza zmienia taryfy kilka razy dziennie, a dane dotyczące zakupów cenowych w Twojej linii lotniczej pojawiają się raz dziennie, oznacza to, że całodzienna praca Twojego Revenue Managera opiera się na nieaktualnych danych. Niezależnie od tego, czy zostały one zebrane w 100% dokładnie w momencie ich pozyskiwania.

Sztuczna inteligencja (AI)
Drugą najbardziej wpływową technologią w branży turystycznej jest sztuczna inteligencja (AI), która przekształca branżę wewnętrznie i zewnętrznie.

Z perspektywy wewnętrznej, AI może być wykorzystywana do automatyzacji zadań, redukcji powtarzalnej pracy, poprawy wydajności, korelacji danych, rozpoznawania tekstu, przewidywania rezerwacji lub zachowania klienta, przewidywania popytu i poprawy doświadczenia klienta, a także poprawy wydajności operacyjnej.

Z perspektywy zewnętrznej AI służy klientom, zwiększając ich doświadczenie, personalizując produkt i usługi.

Zespół data science Aggregate Intelligence pracuje nad obiema dziedzinami: wewnętrznie automatyzując procesy, poprawiając wydajność oraz zewnętrznie dla naszych klientów opracowując autorskie rozwiązania, które przekształcają dane w sensowne działania.

Wizualizacja danych
Narzędzia do wizualizacji danych stają się coraz bardziej popularne jako sposób na przekształcenie dużych danych w użyteczne spostrzeżenia. Narzędzia wizualizacji mogą pomóc w identyfikacji trendów, wzorców i wartości odstających, które mogłyby zostać przeoczone w surowych danych. Poprzez uczynienie danych bardziej dostępnymi i zrozumiałymi, narzędzia wizualizacyjne mogą ułatwić podejmowanie decyzji.

Zespół wizualizacji danych Aggregate Intelligence specjalizuje się w używaniu różnych platform wizualizacyjnych, aby upewnić się, że przedstawiamy dane dla naszych klientów w najlepszy sposób. Mamy również spersonalizowaną ofertę dla klientów, w ramach której budujemy dashboardy w oparciu o ich potrzeby i wymagania, przekształcając big data w najbardziej znaczące dane.

Analityka w czasie rzeczywistym
Analityka w czasie rzeczywistym jest kolejnym trendem, który przekształca big data w actionable data. Wraz z ewolucją systemów zarządzania przychodami w branży lotniczej i hotelarskiej oraz ze wzrostem dostępności klientów do produktów i usług, firmy mogą teraz zbierać i analizować dane w czasie rzeczywistym. Może to umożliwić podejście oparte na uczeniu się przez wzmocnienie, gdzie dane są zbierane, przetwarzane, a reakcja jest szybko podejmowana. Te zmiany w ich środowisku biznesowym, poprawiając ich zwinność i zdolność reagowania. Aggregate intelligence specjalizuje się w ekstrakcji i przetwarzaniu danych w czasie rzeczywistym, zapewniając liniom lotniczym, hotelom i technologiom partnerskim szybkie dane. Zakładamy, że 30% globalnych danych będzie generowana w czasie rzeczywistym do 2025 roku.

Wniosek
Jest oczywiste, że na przyszłość podróży będzie miała wpływ technologia. Trendy te kształtują brakujące ogniwo pomiędzy big data a wartością biznesową. Skupiając się na jakości danych, wizualizacji, analityce w czasie rzeczywistym, uczeniu maszynowym, firmy mogą wydobyć wartość ze swoich inwestycji w big data i usprawnić proces podejmowania decyzji.

Autor:
Krzysztof Głąbiński

Źródło: https://aggregateintelligence-6898561.hs-sites.com/blog/top-technologies-that-will-impact-the-travel-business

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.