Jak zwiększyć sprzedaż w restauracji?

0
1193

Zbliżamy się do IV kwartału, który pod względem sprzedaży w restauracjach jest zwykle spadkowy. W tym roku sytuacja może okazać się jeszcze trudniejsza ze względu na to, że część restauracji w IV kwartale notowała jeszcze zyski w związku z obsługą grup turystycznych, imprez integracyjnych, konferencji i eventów. Teraz obserwujemy spadek zapytań rezerwacyjnych, a co za tym idzie można przypuszczać, że IV kwartał tego roku będzie pod względem finansowym dużo trudniejszy niż poprzednie lata.

Restauracje w tym okresie robią wszystko, aby przyciągnąć Gości. Pytanie tylko czy te działania są skuteczne? Jak zatem zwiększyć sprzedaż w restauracji? Warto przemyśleć kilka kluczowych kwestii i zastanowić się nad strategią sprzedaży. Ułożyć plan, a następnie konsekwentnie krok po kroku go realizować. Wygląda dość prosto. Tylko jak ułożyć plan?

Przede wszystkim musimy zastanowić się komu chcemy sprzedawać nasze usługi. Do kogo kierujemy swoją ofertę? Jaki jest profil naszego Gościa? Nie jesteśmy w stanie zadowolić wszystkich – ważne, aby zdawać sobie z tego sprawę, obrać jeden spójny kierunek i trzymać się założeń – wówczas strategia ma szansę zostać zweryfikowana z potrzebami rynkowymi i ma szansę zadziałać!

Jeśli już wiemy komu chcemy sprzedawać musimy wiedzieć co sprzedajemy. Stworzenie atrakcyjnej oferty to klucz do osiągnięcia sukcesu. Oferta powinna odpowiadać potrzebom naszej grupy docelowej, czyli powinna być skrojona na miarę profilu naszego Idealnego Gościa.

Kiedy wiemy już co sprzedajemy w restauracji i komu sprzedajemy musimy ustalić kanały sprzedaży, czyli zastanowić się jak chcemy trafić z naszą ofertą do naszego Idealnego Gościa

Możemy sprzedawać kanałem bezpośrednim, czyli czekać aż Goście sami do nas przyjdą i wówczas ich obsługiwać.

Możemy też sprzedawać za pomocą FB i mediów społecznościowych – tak! FB i Instagram też sprzedają!

Możemy sprzedawać za pośrednictwem portali zrzeszających wiele restauracji – musimy przy tym pamiętać, że choć jest to dobra forma reklamy to wiąże się ona z kosztami prowizji.

Możemy także sprzedawać za pomocą „wewnętrznego działu sprzedaży”. Taki dział może powstać z dostępnych w restauracji zasobów ludzkich – jeśli zastanawiacie się jak ocalić etaty w zimie to jest to jeden z pomysłów na przekierowanie sił z frontu (obsługi) na sprzedaż. Warunek jest jednak taki, że osoba którą do tego wyznaczycie musi być chętna i otwarta na zmianę. Jeśli tak nie będzie – sprzedaż się nie uda.

Możemy organizować różne atrakcje, które zachęcą do odwiedzin osobistych w restauracji.

Jeśli nie prowadzimy sprzedaży na wynos – to jest dobry moment, aby ją uruchomić. Jeśli jesteśmy w stanie robić cateringi, ale dotychczas ich nie robiliśmy – to jest dobry czas, żeby zacząć.

Konkurencja w branży jest bardzo dużo. Powiedzenie „konkurencja nie śpi” zdaje się być w obecnych czasach bardzo widoczne. Chcąc iść do przodu trzeba się rozwijać i sprzedawać.

Pozyskanie Gościa indywidualnego czy biznesowego dziś jest trudniejsze niż kilka miesięcy temu. Nie oznacza to jednak, że jest niemożliwe. Gdy już pozyskamy Gościa, mamy duże możliwości, aby pokazać mu, że to właśnie nasza restauracja zasługuje na to, aby odwiedzać ją jak najczęściej.

Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o tym jak można zwiększyć sprzedaż w restauracji zapraszamy do kontaktu.

Autorka:

Małgorzata Bednarz, związana z branżą gastronomiczną od 15 lat. Obecnie prowadzi firmę MWM PARTNERS, której misją jest pomaganie restauratorom w osiąganiu coraz wyższych zysków i satysfakcji z prowadzenia restauracji. Z sukcesem analizuje raporty wielu restauracji i doradza im jak zwiększyć rentowność opierając się na kluczowych wskaźnikach efektywności. Wraz ze swoim zespołem odwiedza restauracje w całej Polsce, aby pomagać im w rozwoju. W pracy z zespołem stawia na pozytywne relacje, których brak jest często powodem wielu niepowodzeń. Jej programy naprawcze wyciągnęły niejedną restaurację z kryzysu. Jako certyfikowany coach i moderator procesów Design Thinking prowadzi także merytoryczne szkolenia dla kadry zarządzającej sektora HoReCa.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.