Jak zarobić na programie partnerskim w gastronomii?

0
271
Fot.: materiały GoPOS

Program partnerski to sposób na dodatkowe wynagrodzenie dla afiliantów. Proste zasady, brak skomplikowanych umów i ukrytych kosztów często stają się głównym motywem do podjęcia tego typu współpracy. Czym są programy afiliacyjne, jakie korzyścią posiadają i gdzie nawiązać dziś współpracę partnerską w branży HoReCa?

Czym jest program partnerski?

Program partnerski, inaczej afiliacyjny, to model promocji i współpracy między wydawcą (partnerem) a reklamodawcą (firmą). Zadaniem afilianta jest polecanie produktów reklamowanej przez niego firmy w zamian za określone wynagrodzenie finansowe. Taki typ wspólnych działań może przybierać różne formy i zachodzić zarówno w sieci, jak i poza nią, poprzez wszelkiego typu słowne polecenia w branży czy sektorach pokrewnych. Ich ogromnym atutem jest także brak ukrytych i dodatkowych kosztów oraz proste formalności.

Reklama

Korzyści programów afiliacyjnych

Głównym wyznacznikiem tego typu partnerstwa jest to, że przynosi ono obustronne korzyści – zarówno dla partnera, jak i reklamodawcy. Po pierwsze określona firma może promować swoje usługi, korzystając z nieograniczonej ilości partnerów, a przez to szybko zwiększać swoją sprzedaż, łatwo docierać do nowych klientów i poprawić poziom swojej rozpoznawalności. Wielu klientów coraz chętniej korzysta z poleceń, a w związku z tym częściej decyduje się na zakup zarekomendowanych produktów.

Dla partnerów takie działania to oczywiście dodatkowy zysk finansowy, który najczęściej opiera się na wypłacie – w przypadku skutecznej sprzedaży – określonej prowizji. Otrzymują oni ponadto szereg materiałów reklamowych i narzędzi, które ułatwią mu promowanie produktów. W przypadku działań w sieci korzyści mogą wiązać się ze zwiększoną ilością odwiedzin i ruchu na stronie, czy większą czytelnością bloga. Tego typu współpraca to ponadto minimum formalności, które często ustalane są tak naprawdę indywidualnie oraz brak jakichkolwiek kosztów za kampanię, w których nie dochodzi do sprzedaży. Poza tym można liczyć na nawiązanie długofalowych relacji, które w przyszłości mogą zaowocować innymi działaniami.

Gdzie nawiązać współpracę partnerską?

Pierwszą z możliwości jest podjęcie wspólnych działań w sieci. Do tego doskonale nadadzą się blogi tematyczne. Dobry content może dziś skutecznie przyciągnąć klientów, a taką współpracę charakteryzuje dwustronna korzyść – dla partnera większa czytelność, a dla reklamującego poprawa i wzrost rozpoznawalności. Inna opcja to portale branżowe, które często zrzeszają wiele firm. Mimo dużej konkurencji one także mogą stać się źródłem skutecznych działań, gdyż wielu potencjalnych klientów z konkretnej branży, odwiedza tego typu witryny. Im reklama będzie skuteczniejsza, tym większa szansa na sprzedaż z sukcesem. Sprawdzić mogą się także witryny oferujące kupony rabatowe. Zniżki zachęcają do zakupów i skutecznie motywują zwłaszcza tych wahających się konsumentów. Jeśli otrzymają oni unikalny i atrakcyjny kod, działający tylko i wyłącznie na określonej stronie, wspólnik może cieszyć się większym ruchem i zainteresowaniem, a reklamodawca – sprzedażą.

Afiliacje mogą być nawiązywane także poza Internetem. Skuteczna promocja partnerska może odbywać się np. poprzez słowne polecanie produktów lub przekazywanie kontaktów do firmy. W takim przypadku ważne, aby posiadać w swoim otoczeniu wielu potencjalnych klientów z branży lub sektora pokrewnego, których mogłaby zainteresować oferta promowanych przez nas produktów. Kontakty do takich osób można przekazywać bezpośrednio do niej, a w przypadku sprzedaży z sukcesem, także cieszyć się odpowiednim wynagrodzeniem.

Fot.: GoPOS

Do jakiego programu partnerskiego dołączyć w branży HoReCa?

Jeśli działasz w sektorze HoReCa i chciałbyś dołączyć do programu afiliacyjnego, taką współpracę możesz nawiązać z firmą GoPOS. W swojej ofercie posiada ona szeroką ofertę partnerską, która może odbywać się zarówno w sieci, jak i poprzez polecanie usług firmy potencjalnym klientom. Ten drugi sposób szczególnie sprawdzi się, jeśli sam jesteś właścicielem lokalu, pracujesz jako kelner lub kucharz i znasz osoby w branży, które byłyby chętne wypróbować jej ofertę. Wynagrodzenie, które będziesz otrzymywać za polecenie reklamowanych rozwiązań i ich skuteczną sprzedaż, obejmuje wypłatę stałej, ustalonej prowizji. Współpraca może zostać także nawiązana na tle wspólnych działań w sieci. W tym przypadku mogą to być blogi, portale branżowe lub witryny oferujące kupony rabatowe.

Program partnerski to świetny sposób na szybki i łatwy zysk w branży. Jeśli zastanawiasz się nad przystąpieniem do jednego z nich, sprawdź ten oferowany przez GoPOS. Więcej o szczegółach współpracy dowiesz się, odwiedzając stronę internetową.

Fot.: GoPOS



Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.