Jak przygotować restaurację na sezon wakacyjny? Praktyczny poradnik!

0
487
Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Wakacje to okres, w którym zwiększa się ruch turystyczny. Dlatego restauratorzy muszą odpowiednio przygotować się na napływ klientów. W tym artykule przedstawimy kilka sposobów na to, jak stworzyć miejsce odpowiadające wymaganiom sezonu, a tym samym – zwiększyć efektywność biznesu w tym pracowitym okresie.

Sezon wakacyjny – jak go wykorzystać?

Aby przygotować się do sezonu letniego, trzeba przede wszystkim zrozumieć, czego będą oczekiwać klienci. Sezon wakacyjny może różnić się w zależności od lokalizacji i rodzaju restauracji, dlatego warto przeanalizować trendy z poprzednich lat, aby zrozumieć preferencje kulinarne klientów i popularne promocje. Pomoże to osiągnąć system POS, który zapewni dostęp do przydatnych analiz i raportów dotyczących najczęściej zamawianych dań. Umożliwi to odpowiednie przygotowanie także do następnych sezonów. 

Przygotowanie personelu to podstawa

Przed sezonem letnim należy także właściwie przygotować kadrę pracowniczą. Poza zwiększeniem liczby pracowników, ważne jest również ich szkolenie z zakresu obsługi klienta oraz dbałości o higienę w sali i kuchni. Warto rozważyć zatrudnienie osób z doświadczeniem w pracy sezonowej, co pozwoli na szybką i efektywną obsługę gości. Proces zarządzania personelem znacząco usprawni GoManager. Narzędzie zapewnia łatwą kontrolę pracowników oraz pozwala kompleksowo zarządzać biznesem za pomocą dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Rozwiązanie umożliwia automatyczne generowanie raportów wypłat, dokładne przeprowadzenie rozliczeń pracowników, a także tworzenie raportów z ich sprzedaży. 

Warto pamiętać, że zatrudnienie nowych pracowników wcale nie jest konieczne. Można skutecznie ograniczyć obsługę kelnerską, inwestując w nowoczesne rozwiązania, takie jak Mobilny Kelner. Narzędzie pozwala przyjmować zamówienia za pomocą tabletów bezpośrednio przy stolikach gości. System POS kompatybilny z tabletami zapewnia płynną pracę także w przypadku chwilowego braku Internetu. Ma to szczególne znaczenie w sezonie, gdy znaczna część obsługi odbywa się na zewnątrz – np. w przypadku ogródków restauracyjnych czy food trucków. Przydatne będą także rozwiązania samoobsługowe, jak kioski czy E-menu, pozwalające na ograniczenie obsługi kelnerskiej, a tym samym – zapewniające większy komfort dla gości. 

Świeże, sezonowe składniki

W czasie sezonu wakacyjnego istotne jest, aby odpowiednio zaopatrzyć się w surowce oraz wyposażenie. Właściciele lokali gastronomicznych powinni przede wszystkim dowiedzieć się, jakie składniki są sezonowe i lokalnie dostępne, aby móc zaoferować gościom najświeższe posiłki. W procesie zakupowym warto skorzystać z programu GastroSupplier, który ułatwia składanie zamówień. Rozwiązanie pozwala porównywać ceny w różnych hurtowniach, a w konsekwencji – zminimalizować koszty i zautomatyzować proces zakupów do restauracji. Spore znaczenie latem ma także właściwe wyposażenie sali i kuchni. Warto pamiętać o klimatyzacji, parasolach przy stolikach oraz oświetleniu w ogródkach.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS

Karta dań dostosowana do sezonu

W okresie letnim kluczowe znaczenie ma odpowiednio zaprojektowana karta dań. Warto wprowadzić do menu lekkie, orzeźwiające posiłki, które będą pasować do upalnej pogody. Doskonale sprawdzą się różnego rodzaju sałatki, surówki, dania z ryb i owoców morza oraz potrawy wegańskie i wegetariańskie. Kolorowe i orzeźwiające napoje, takie jak koktajle owocowe, lemoniady i wody smakowe również przyciągają klientów w letnie dni. Aby ułatwić proces zamawiania i uniknąć konieczności drukowania papierowych kart, warto rozważyć wprowadzenie E-menu, które pozwoli aktualizować kartę dań w czasie rzeczywistym i umożliwi wprowadzenie wielojęzycznych wersji, co jest szczególnie ważne dla lokali odwiedzanych przez turystów.

Marketing ma znaczenie!

Ze względu na napływ turystów, latem znacząco wzrasta konkurencja na rynku gastronomicznym. Aby wyróżnić się na tle innych lokali, warto zainwestować w działania promocyjne, przede wszystkim te w sieci. Duże znaczenie mają regularne publikacje w mediach społecznościowych, zamieszczanie informacji o restauracji w lokalnych mapach turystycznych, a także prowadzenie przyciągających uwagę kampanii reklamowych. Warto pamiętać, aby promocja była estetyczna i przyciągająca wzrok – dzięki temu z pewnością zwróci uwagę klientów. 

Przed sezonem letnim restauratorzy powinni przygotować się na wzmożony ruch turystyczny i dobrze zaplanować swoje działania. Aby osiągnąć sukces, warto zastosować nowoczesne narzędzia, które pomogą w zarządzaniu lokalem na wielu poziomach. Więcej informacji na ich temat znajdziesz na stronie GoPOS.

Fot.: Materiały prasowe GoPOS



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.