BellaBot przywozi jedzenie w warszawskiej restauracji

0
574
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Wraz z rozpoczęciem roku 2022, w branży gastronomicznej pojawiły się roboty kelnerskie, które od razu wzbudziły niemałe zainteresowanie. Właściciele restauracji widzą w nich potencjał, ponieważ odciążają kelnerów w najcięższych obowiązkach, dzięki czemu wzrasta wydajność całego zespołu. Od dłuższego czasu, robot kelner Bellabot rozwozi jedzenie w Warszawie, konkretnie w restauracji Navona. Co o pracy robotycznego kelnera mówi zespół z restauracji Navona? Dowiecie się tego z poniższego wpisu!

Robot kelner w centrum Warszawy
Według oficjalnych danych, w Warszawie mieszka blisko 1,7 mln osób, z nieoficjalnych (na podstawie danych zbieranych przez sieci komórkowe) jest to ponad 2 mln mieszkańców. Taka liczba osób musi coś jeść, więc na potrzeby stołecznych mieszkańców, codziennie otwiera się w Warszawie ponad 4 tysiące restauracji, w których pracują tysiące pracowników. Jednak duża część lokali nadal boryka się brakami kadrowymi, które spowodowała pandemia. Właściciele lokali gastronomicznych szukają rozwiązań, które mogłyby odciążyć w pracy zatrudniony personel. Do tego zadania idealnie sprawdzi się koci kelner Bella, która znalazła „zatrudnienie” w warszawskiej restauracji Navona. Lokal znajduje się w centrum Warszawy, posiada idealne warunku do pracy dla półautonomicznych urządzeń. Na powierzchni około 350 m2 można zorganizować wydarzenie nawet dla 180 osób. Restauracja słynie przede wszystkim z dań kuchni polskiej i włoskiej – są to kuchnie, które według badań najbardziej preferują mieszkańcy Warszawy. Navona działa już ponad 20 lat i w trakcie swojej działalności przyzwyczaiła swoich klientów do przyjaznej i eleganckiej atmosfery oraz profesjonalnej obsługi, dzięki czemu kliencie chętnie tu wracają. Poza codzienną ofertą gastronomiczną w Navonie można również zorganizować spotkanie firmowe, konferencję biznesową lub imprezę okolicznościową dla całej rodziny!

Navona wyprzedziła konkurencje
Warszawski sektor gastronomiczny funkcjonuje w ścisłej konkurencji. W walce o klienta już od dawna nie chodzi wyłącznie o cenę za daną pozycję w menu, ale przede wszystkim na jakości i doświadczeniach konsumenckich. Ta idea skłoniła kierownictwo restauracji Navona do podjęcia współpracy z Pudu Roboty. Uważamy, że tego typu rozwiązanie w restauracjach jest wyjątkowo potrzebne — mówi Adrianna Karolewska, new business manager restauracji Navona. – W czasach, gdy klienta coraz trudniej zaskoczyć tym, co otrzymuje na talerzu nowe technologie okazują się być niezastąpione — dodaje. Robot kelner BellaBot trafił do restauracji w Warszawie już pod koniec stycznia. Proces wdrożenia i szkolenia zespołu w Navonie trwał bardzo krótko, ponieważ robotem zarządza się w pracy i intuicyjny sposób za pomocą zamontowanego w nim ekranu dotykowego, dzięki czemu w codziennej pracy obsługa nie sprawia problemów. W kolejnych dniach, managerowie restauracji z ciekawością przyglądali się pierwszym reakcjom klientów i efektom współpracy z pracownikami restauracji.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Najmłodsi lubią technologię
Od wdrożenia robota w restauracji Navona minęło już trochę czasu i okazuje się, że Bella została najlepiej przyjęta przez najmłodszych odwiedzających restauracje z rodzicami! Dzieci lubią technologię, z którą mogą wchodzić w interakcję i taki właśnie jest robot kelner. Reakcje na dotyk jakie oferuje Bella wywołują u wszystkich pozytywne reakcje i uśmiech na twarzy. Poza codzienną pracą w restauracji, robot kelner angażowany jest również w wydarzenia organizowane przez Navonę. W trakcie prowadzonych szkoleń i konferencji, odpowiada za rozwożenie napojów oraz przekąsek, a podczas prywatnych wydarzeń występuje przed gośćmi śpiewając piosenki lub opowiadając dowcipy. Podczas „zwykłych” dni pracy, robot najbardziej przydaje się w weekendy, kiedy klientów jest więcej i powstaje potrzeba szybszej i sprawniejszej obsługi gości. Zamontowane w robocie stabilne platformy pozwalają na jednoczesne dostarczenie nawet ośmiu talerzy. W czasie, kiedy robot jeździ pomiędzy stołami a kuchnią, obsługa sali ma czas na przyjęcie kolejnych zamówień lub rozliczenie płatności. Najważniejszy dla zespołu był jednak sprawdzian z poruszania się Belli pomiędzy stolikami, klientami i niespodziewanymi przeszkodami, ponieważ jakakolwiek awaryjna sytuacja dyskwalifikowałaby robota z użytkowania. Okazało się, że zamontowana wewnątrz robota nowoczesna technologia zdaje egzamin i pozwala robotowi na sprawne manewrowanie i szybkie reagowanie na powstałe przeszkody.

Sprawdzone rozwiązania w Navonie
Marka Pudu już od paru lat wdraża swoje roboty w krajach na całym świecie. Dzięki temu, technologia stosowana między innymi w robocie Bellabot jest sprawdzona w terenie i dostosowana do pracy w różnych okolicznościach. Te czynniki sprawiają, że restaurację jak Navona podchodzą do współpracy z robotami z pełnym zaufaniem. Zdecydowali się na odważny ruch na trudnym warszawskim rynku gastronomicznym i postawili poprzeczkę wysoko w walce o klienta, ponieważ robot często jest uwieczniany na zdjęciach a następnie publikowany jako relacja w mediach społecznościowych z wizyty w restauracji Navona. Kierownictwo restauracji podkreśla, że roboty na pewno nie będą powodem do redukcji zatrudnienia. Ich kluczowe zadanie to odciążenie obsługi sali w powtarzalnych i monotonnych fizycznych zadaniach jak noszenie talerzy z daniami. Dwa miesiące współpracy pokazują, że pracownicy działają w symbiozie z nowym urządzeniem, a robot dzięki swojej aparycji tworzy przyjazną atmosferę.

BellaBot może być częścią zespołu również w Twojej restauracji! Poznaj bliżej charakterystykę pierwszego robot kelnera w Polsce tutaj.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.