Szefowie kuchni w hotelach stawiają na produkty premium

0
56
Advertisement

Inwestycje hotelowe w Polsce rozwijają się niezwykle prężnie. Za taki obrót spraw odpowiedzialne jest w znacznej mierze zwiększone zainteresowanie naszym krajem ze strony turystów. Coraz większa liczba zagranicznych gości odwiedzających Polskę, wpływa na dynamiczny rozwój gastronomii hotelowej.

Z jednej strony oferta kulinarna staje się bardziej różnorodna i czerpie pełnymi garściami z kuchni pochodzących z różnych zakątków świata, z drugiej zaś strony bardzo duże znaczenie ma także promowanie lokalnej kuchni danych regionów naszego kraju oraz lokalnych produktów od polskich producentów. Od kilku już lat widzimy także wyraźną przemianę trendów i zwyczajów konsumpcyjnych. Coraz liczniejsi odbiorcy wykazują zainteresowanie jakościowymi i oryginalnymi wyrobami Premium, które produkowane są bez, lub tylko z minimalnym, koniecznym dla bezpieczeństwa użyciem środków konserwujących.

Widzimy, że gastronomia hotelowa biorąc pod uwagę produkty bazowe przy tworzeniu swojego menu, często wybiera dostawców takich jak Fanex, czyli producentów dużych i sprawdzonych, których produkty są gwarantem bezpieczeństwa, komfortu użycia oraz niezmienności i powtarzalności dobrego smaku.

Fanex posiada bardzo szeroką ofertę produktów skierowanych do branży hotelowej. Goście hotelowi w Polsce nieustannie uwielbiają klasyczne sosy typu Ketchup nr VII, Majonez Dekoracyjny czy Musztarda Słoneczna, które od lat świetnie się sprzedają w różnego rodzaju opakowaniach – zarówno w klasycznych butelkach, dużych wiaderkach, jak i w małych, jednorazowych saszetkach. Dużą popularnością cieszą się również nasze autorskie mieszanki typu: Sos Arabski Łagodny i Pikantny, Sos Amerykański, Salsa Mexiana oraz oczywiście Barbecue. Klienci poszukują także nieco bardziej egzotycznych smaków. Widzimy to i szybko reagujemy na zapotrzebowanie ze strony ewoluującego rynku i wprowadzamy sosy typu Curry, Tzatziki, bardzo ostry Sriracha czy też Sos z Sambalem.

Szefom kuchni proponujemy dodatkowo nasze naturalne dodatki z linii Tres Amigos takie jakie pomidorowe sosy, tortille pszenne, prażoną cebulkę, czy też wyselekcjonowane dodatki warzywne typu: oliwki, kapary, kukurydzę czy paprykę. Widzimy także, że restauratorzy coraz częściej poszukują produktów pochodzenia roślinnego (w Polsce mamy coraz więcej konceptów wegetariańskich oraz wegańskich). Dania wegańskie z roku na rok mają większe grono odbiorców, a menu restauracji hotelowych poszerzane są systematycznie o dania na bazie produktów roślinnych. Dlatego też wzbogaciliśmy naszą ofertę o wegański majonez – VEGA MAJO z prestiżowym certyfikatem V-label.

Nieustannie pracujemy nad recepturami produktów z tzw. czystą etykietą oraz ograniczamy do minimum użycie związków konserwujących. Z ważniejszych działań jakie udało nam się ostatnio zrealizować, to m.in. wprowadzenie słodkich sosów o zdecydowanie bardziej owocowych recepturach. Na rynek trafiły ostatnio także nasze owocowe kulki żelowe Fan&JOY, które również zostały znakomite przyjęte przez restauracje oraz koktajlbary. Stale poszukujemy także tych nieco bardziej egzotycznych smaków – efektem tego jest np. wprowadzenie ostatnio Ketchupu Curry.

Marka Fanex weszła także w tym roku na rynek przypraw. Naszą linię Fusion Spices kierujemy do kucharzy, którzy cenią aromatyczne przyprawy jednorodne takie jak np. pieprz młotkowany oraz niebanalne mieszanki i marynaty, np. o smaku mango i kokosa. Dzięki poszerzeniu oferty o przyprawy, restauratorzy mogą teraz liczyć na szeroką i komplementarną ofertę w zakresie dodatków gastronomicznych, dostarczanych wprost od jednego, polskiego producenta.

 

AUTOR: Piotr Kubiczek, Dyrektor Handlowy w firmie Fanex.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.