Sfinks Polska podsumowuje sierpień 2023

0
791

W sierpniu 2023 roku sieć restauracji Sfinks Polska osiągnęła przychody gastronomiczne wynoszące 18,2 mln zł, co stanowi wzrost o 10,5% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wynik ten uwzględnia łączne obroty 74 lokali należących do marek SPHINX, Chłopskie Jadło, Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz The Burgers. Od stycznia do końca sierpnia przychody sieci wyniosły 125,76 mln zł, co oznacza wzrost o 13,6%.

Przychody porównywalnej sieci restauracji (L2L) w sierpniu wyniosły 17,59 mln zł, co jest wynikiem wyższym o 14,3% w porównaniu do sierpnia 2022. W ujęciu narastającym, sprzedaż L2L za osiem miesięcy 2023 roku osiągnęła 123,93 mln zł, co oznacza wzrost o 19% w stosunku do roku poprzedniego.

Sylwester Cacek, prezes Sfinks Polska, podkreślił, że wzrost sprzedaży w restauracjach L2L jest wyższy niż sierpniowa inflacja. Zaznaczył również, że liczba gości odwiedzających restauracje sieci wzrosła. Prezes wspomniał o otwarciu nowego SPHINX na wrocławskim Rynku oraz o SPHINX Coctail Bar w Jarocinie. Dodatkowo, zapowiedział wprowadzenie jesiennej oferty w restauracjach SPHINX.

Warto dodać, że raportowana sprzedaż gastronomiczna nie uwzględnia sprzedaży sieci Piwiarnia. Sprzedaż gastronomiczna nie jest równoznaczna z przychodami ze sprzedaży osiąganymi przez Sfinks Polska. Na te składają się przychody ze sprzedaży gastronomicznej wypracowywanej przez restauracje własne oraz przychody z opłat franczyzowych naliczane od sprzedaży gastronomicznej realizowanej przez restauracje franczyzowe. W tym drugim przypadku przychody ze sprzedaży gastronomicznej stanowią przychód franczyzobiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.