Optymalizacja kosztów – wyzwanie dla hotelu

0
189
Advertisement

W 2018 roku prawie 34 mln turystów skorzystało w Polsce z usług obiektów noclegowych (GUS). Hossa trwająca na rynku hotelarskim przekłada się na liczbę obiektów noclegowych, która szacunkowo wzrośnie o 30% do końca roku (w porównaniu z 2016 r). Rosnąca konkurencyjność wpływa na decyzję hotelarzy co do oszczędności generowanych w taki sposób, aby mogli pozwolić sobie na obniżenie cen przy zachowaniu odpowiednich standardów.

Wdrożona automatyka hotelowa, zapewni kontrolę nad zużyciem energii w obiektach każdego standardu. Przedsiębiorcy często decydują się na taką inwestycję już na etapie planów architektonicznych i wyceny obiektu. Układ systemów pozwala na bieżąco nadzorować i optymalizować koszty zużycia energii elektrycznej. AH wpisuje się również w aktualny trend proekologiczny. Decydując się na instalacje automatyki hotelowej możemy odnieść zatem dwie korzyści:

  • mierzalną, poprzez zmniejszenie kosztów związanych z ilością zużytej energii
  • marketingową, która umożliwia określenie obiektu mianem „proekologiczny”

Automatyka hotelowa integruje sterowanie systemami i urządzeniami w hotelu. Wdrożenie takiego rozwiązania pozwoli nam na dużo sprawniejszą administrację całym obiektem. Za pomocą urządzenia mobilnego możemy uzyskać dostęp do najważniejszych funkcjonalności: zarządzania zamkami, sygnalizacji obecności gości w pokojach, sterowania ogrzewaniem i wentylacją, sterowania oświetleniem czy bezpośredniego kontaktu z Klientami (instalacja przywoławcza).

Personel hotelowy i nowa perspektywa zarządzania zasobami

Sprawne zarządzanie personelem to nie tylko umiejętnie przydzielanie zadań, ale przede wszystkim wymiana informacji w sposób jasny i precyzyjny. Pomocnym narzędziem będzie nowoczesna aplikacja, które znacznie upraszcza sposób komunikacji. Dzięki wdrożeniu Staff Helper otrzymujemy dane dotyczące efektywności pracy poszczególnych pracowników. Wykorzystując je możemy zarówno zrównoważyć zatrudnienie w obiekcie, jak i zaplanować odpowiedni system motywacji pracowników (mając do dyspozycji dane o zrealizowanych przez nich zadaniach). Aplikacja mobilna dla personelu, która wykorzystywana jest głównie przez housekeeping, posiada kilka ważnych modułów:

  • sprzątanie pokoju
  • sprzedaż z minibaru
  • zgłaszanie usterek
  • naprawa usterek
  • wiadomości
  • konferencje

Po wpłynięciu zgłoszenia do managera zostają one dopasowane do odpowiednich pracowników i następnie rozliczane. Funkcjonalność “wiadomości” pozwala na komunikowanie się z personelem, który może dostarczyć nam uwagi do otrzymanych zadań. Wszystkie operacje są zapisywane i możemy odtworzyć każde zdarzenie, co umożliwi nam ewentualną ocenę efektywności personelu. Dodatkowo moduł „konferencje” daje podgląd do agendy konkretnych wydarzeń odbywających się w hotelu (np. konferencji) a moduł „sprzedaży z minibaru” rejestruje zużycie przekąsek i napojów z danego pokoju.

Poprawa efektywności w każdym obszarze hotelu

Optymalizacja kosztów to proces, który z biegiem czasu jest w stanie przynieść coraz więcej korzyści. Służący do tego zintegrowany system dla hotelu umożliwia pełne panowanie nad prowadzonymi działaniami. Zastosowanie wsparcia na recepcji w formie systemu rezerwacyjnego, aplikacji EKM czy nawet samoobsługowego kiosku do check-in/check-out to tylko kilka opcji dla nowoczesnego obiektu, który dba o sprawną obsługę gościa a równocześnie kontroluje swoje koszty.

Ekonomika funkcjonowania hotelu zależy jednak także od świadomości personelu. W rękach pracowników pozostaje często to, czego nie możemy kontrolować na bieżąco. Tylko spójny system optymalizacji kosztów i pracy jest w stanie przynieść obiektowi wymierne korzyści. Decydując się na wdrożenie programów informatycznych musimy przede wszystkim przygotować personel do nowego stylu pracy. Same aplikacje hotelowe i automatyka nie osiągną tak dobrych wyników, jak pracownicy, którzy codziennie oraz odpowiedzialnie będą w stanie pełnić swoje obowiązki.

Dowiedź się jak zaplanować inteligentny hotel oraz jakie funkcjonalności powinien mieć nowoczesny system rezerwacyjny.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.