Jak obniżyć koszt prowadzenia baru?

0
738
Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Samoobsługa w branży gastronomicznej zyskuje coraz większą popularność. Z najnowszych badań i statystyk wynika, że klienci realizujący w ten sposób usługi czerpią większą satysfakcję i lepiej zaspokajają swoje potrzeby. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie powstaje wiele technologii, które dostarczają klientom nowe doświadczenia. Jedną z nich jest ściana piwna BeerWall, który umożliwia samodzielną dystrybucję niskoprocentowego alkoholu. Jak działa i dlaczego jego instalacja tak bardzo podnosi zyski w restauracjach i pubach?

Nowe doświadczenia zakupowe

Największe światowe sieci gastronomiczne od kilku lat wdrażają samoobsługowe rozwiązania na masową skalę. Wiąże się to m.in. ze zmianą pokoleniową konsumentów, którzy wychowując się wśród cyfrowych technologii preferują tego typu rozwiązania. Po przetestowaniu nowych rozwiązań do obsługi i sprzedaży (np. kioski samoobsługowe czy zamówienia z QR menu) wiadomo, że dzięki nim zmniejszają się kolejki przy tradycyjnych kasach, a perswazyjne komunikaty sprzedawców nie są tak skuteczne, jak te wyświetlane na monitorach kiosków czy smartfonów.

Samoobsługa to jednak przede wszystkim samodzielność, którą coraz bardziej cenią sobie konsumenci. Mając do dyspozycji pełny zakres menu, mogą dokonywać najlepszych dla siebie wyborów lub samodzielnie komponować i personalizować zamówienia. Tzw. „efekt Ikea” jest wykorzystywany przez różne branże, które mogą wciągnąć klienta do realizacji swoich usług. Poczucie sprawczości znacznie wykracza poza tradycyjną konsumpcję, która aktualnemu klientowi już może nie wystarczyć do zaspokojenia swoich potrzeb.

Ściana piwna BeerWall – inwestycja godna uwagi

Stworzenie innowacyjnego narzędzia do samoobsługowej dystrybucji piwa wymagało połączenia technologii cyfrowej z mechanicznymi dystrybutorami. Dzięki temu udało się stworzyć bar, którego obsługą zajmują się sami klienci. Korzystanie z niego odbywa się w kilku krokach:

  1. Zakup i doładowanie karty depozytowej bezpośrednio w barze.
  2. Wczytanie karty przy dystrybutorze.
  3. Wybór i pobranie trunku w żądanej przez klienta ilości.
  4. Wyjęcie karty i odjęcie zużytych środków.

Klienci samodzielnie obsługują i rozliczają wszystkie transakcje. Zakup karty depozytowej na miejscu skraca liczbę transakcji związanych z wydawaniem pieniędzy oraz pozwala na ewentualną weryfikację pełnoletności klientów. Zorganizowane w ten sposób stanowisko pozwala bezpiecznie i szybko obsłużyć dużą liczbę klientów, którzy nie muszą czekać przy barze lub przy stoliku na realizację zamówienia.

Aplikacja wspierająca sprzedaż

Samodzielna obsługa nalewaków przez klientów to jednak niejedyne doświadczenie oferowane przez BeerWall. Połączona z nim aplikacja mobilna umożliwia stałą kontrolę nad środkami oraz uzyskanie informacji na temat oferowanych trunków. Klienci, którzy instalują aplikację na swoim telefonie mogą m.in.:

  • sprawdzać dostępne saldo na swojej karcie,
  • mieć dostęp do informacji o produktach oferowanych przez lokal (sprawdzać skład, zawartość alkoholu etc.),
  • dowiadywać się o nowych premierach piwnych w lokalu oraz wydarzeniach specjalnych,
  • przystąpić do programu lojalnościowego, który umożliwia zbieranie punktów wymiennych na produkty,

Aplikacja daje klientom pełną kontrolę i dostęp do zasobów, a dla samego lokalu jest cennym narzędziem pozwalającym na tworzenie lojalnych więzi zapewniających stałe grono odbiorców. Połączenie obu technologii — ściany piwnej i aplikacji mobilnej tworzy innowacyjne środowisko sprzedażowe, które jest w stanie dostarczyć klientom wartościowe doświadczenia konsumenckie.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

Odpowiedź na oczekiwania rynku

W zmieniających się warunkach rynkowych BeerWall okazuje się coraz bardziej wartościowym rozwiązaniem, który odpowiada współczesnym wyzwaniom sektora gastronomicznego:

Kadry i rotacja pracowników

Samoobsługa wymaga znacznie mniejszego obłożenia personalnego, a zakres obowiązków pracowników można zredukować. Dzięki temu możemy oferować atrakcyjne stanowisko pracy z wynagrodzeniem proporcjonalnym do zaangażowania. Takie procesy, jak sprzedaż, obsługa czy marketing są dziełem samym klientów i mobilnej aplikacji.

Atrakcyjne ceny

Popularność spożycia alkoholu w lokalach będzie stale rosła m.in. ze względu na rosnące koszty dystrybucji detalicznej. Już teraz niektórzy producenci są zmuszeni do znacznej podwyżki cen kaucji za szklane butelki. Samodzielne korzystanie z nalewaków w lokalu gastronomicznym może się okazać nie tylko wygodniejsze ale również tańsze. Lokale, które zdecydują się poszerzyć koncesję na dystrybucję alkoholu na wynos – będą mogły oferować tańszy produkt przy wsparciu proekologicznego trendu.

Promocja i konkurencyjność

Inwestycja w BeerWall to przede wszystkim inwestycja w rozwój firmy. Stawiając na tak innowacyjne rozwiązaniem możemy zwiększyć przewagę konkurencyjną nad innymi lokalami i odróżnić swoją ofertę od standardowych doświadczeń.

Fot.: Materiały prasowe LSI Software

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.