#ExceloveWtorki – jak sumować tylko to, co spełnia Twoje kryteria?

0
172

W pierwszym odcinku Tomasz Kałuża przedstawił formułę Suma.jeżeli, tj. jedną z formuł z zakresu sumowania warunkowego, która pozwala policzyć wartość wybranych elementów pod warunkiem spełnienia określonego kryterium. Dziś pójdziemy stopień wyżej i poznamy formułę Suma.warunków.

O ile w przypadku suma.jeżeli byliśmy ograniczeni do jednego kryterium, o tyle w tym przypadku, ilość kryteriów można być dowolna. Warto uważnie obejrzeć ten odcinek, bowiem budowa tej formuły może nieco zaskoczyć. Jak zawsze pokazuję wykorzystanie formuły na konkretnym przykładzie. Również w tym odcinku posługuję się realnym zestawieniem rezerwacji.

Reklama

Warto dodać że na stronie www.revenuedlahoteli.pl ruszyła możliwość zapisu na pełnowymiarowe szkolenia prowadzone w formie online. Po udaniu się do odpowiedniej zakładki można pozostawić swój adres mailowy i dzięki temu odebrać zniżkę do 20% na wybrane szkolenia:

Revenue Management w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-revenue

Excel w hotelarstwie:
https://www.revenuedlahoteli.pl/szkolenie-excel

O autorze:

Autorem tekstu jest Tomasz Kałuża prowadzący firmę Revenuedlahoteli.pl świadczącej usługi szkoleniowe oraz outsourcing Revenue Managmentu dla hoteli niezależnych, obecnie również dla kilku hoteli w Czechach, w Pradze. Doświadczony Revenue Manager, analityk danych oraz zaawansowany użytkownik Excela. Kocha Poniedziałki bo wie, że każdy tydzień w pracy Revenue Managera przynosi coś nowego.

Przez wiele lat zarządzał polityką cenową w jednej z większych, niezależnych grup hotelowych. Rozwijał i tworzył polityki cenowe dla wielu hoteli miejskich oraz tych z gatunku SPA & Wellness. Doskonale orientuje się w najpopularniejszych PMS, Channel Managerach i narzędziach big data.

Prywatnie tata Olka i biegacz. Za swojego mentora uważa Jacka Walkiewicza.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!