Żabka stworzyła największą w Polsce sieć gastronomiczną

0
308
Fot.: Materiały prasowe Żabka

Śieć sklepów Żabka zakończyła jedną z największych inwestycji gastronomicznych w Europie. W ponad 11 600 placówkach w całej Polsce działa już pełna infrastruktura umożliwiająca serwowanie szerokiej gamy dań na ciepło. Tym samym Żabka stała się największym operatorem gastronomicznym w kraju, znacząco zmieniając krajobraz polskiego rynku foodservice, którego wartość szacuje się już na kilkadziesiąt miliardów złotych.

Ponad 11 600 punktów z ciepłymi daniami

W czerwcu 2022 roku Żabka rozpoczęła proces wyposażania swoich sklepów w nowoczesne piece gastronomiczne, umożliwiające szybkie przygotowanie szerokiej gamy przekąsek i dań na ciepło. Ostatni z pieców został właśnie uruchomiony w warszawskim sklepie przy ul. Ordona 7B, symbolicznie zamykając fazę inwestycji, która objęła wszystkie placówki sieci w Polsce.

W każdym z punktów klienci mogą skorzystać z funkcjonalnych stref samoobsługowych, pozwalających na szybkie podgrzanie produktów z oferty Żabka Menu, która liczy już kilkadziesiąt pozycji. Dzięki witrynom grzewczym wiele z dań — takich jak burgery czy frytki — dostępnych jest od razu, bez konieczności oczekiwania na przygotowanie.

Pizza neapolitańska i śniadania na wynos

Jednym z kluczowych produktów, który wyniósł ofertę gastronomiczną Żabki na nowy poziom, stała się pizza neapolitańska. Przygotowanie porcji zajmuje zaledwie 3 minuty, a rekord dziennej sprzedaży sięgnął 75 tysięcy sztuk. Oprócz pizzy, dużym zainteresowaniem klientów cieszą się również panini, frytki czy gorące tosty.

Sieć systematycznie rozwija również ofertę śniadaniową — w menu znalazły się m.in. panini z jajecznicą i boczkiem czy tosty z szynką i serem gouda. Na okres majówki wprowadzono także Grillboxy z kiełbasą i dodatkami. Nowością jest również dostępna w dwóch wariantach włoska Pinsa Italiana, produkowana we Włoszech, która uzupełnia ofertę lekkich dań na ciepło.

Rewolucja, która zmienia rynek

– Rewolucja gastronomiczna, którą rozpoczęliśmy w 2022 roku, by uczynić street food dostępnym dla każdego, ma właśnie swój symboliczny finał — mówi Adam Manikowski, CEO jednostki biznesowej Żabka Polska. — To kolejny ważny krok w realizacji naszej strategii, by być jeszcze bliżej klientów i lepiej odpowiadać na ich codzienne potrzeby.

Równolegle sieć przekształca także wystrój wielu placówek. W niektórych lokalizacjach powstają rozbudowane strefy gastronomiczne, jak w poznańskiej Avenidzie, czy prestiżowy lokal przy ul. Moliera w Warszawie, gdzie wydzielono komfortowe miejsca do spożywania posiłków i delektowania się kawą.

Imponujące liczby sprzedaży gastronomicznej

Oferta gastronomiczna stała się istotnym elementem działalności sieci, co potwierdzają dane sprzedażowe za 2024 rok:

  • sprzedano 85 mln hot dogów,

  • 19 mln panini,

  • 10 mln porcji frytek,

  • blisko 39 mln kubków kawy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.