Polski Holding Hotelowy przedstawia strategię na lata 2025–2034

0
619
Fot.: Horeca Business Club

Polski Holding Hotelowy (PHH) zaprezentował strategię rozwoju na lata 2025–2034. Zakłada ona inwestycje o wartości 1,2 miliarda złotych, wdrożenie nowego modelu segmentacji portfela obiektów, rozwój własnych marek, a także poprawę wyników operacyjnych i finansowych. Strategia została ogłoszona podczas konferencji prasowej zarządu PHH i opublikowana w materiałach udostępnionych dziennikarzom.

Trzy linie biznesowe: Miasto, Kurort, Uzdrowisko

Zgodnie z nowym podziałem, portfolio PHH (obecnie 53 obiekty) zostało uporządkowane w ramach trzech linii biznesowych:

  • Miasto – hotele biznesowe, zlokalizowane w dużych i średnich miastach, operujące głównie w ramach franczyz znanych międzynarodowych marek. Obiekty w tym segmencie są w większości już zmodernizowane lub w trakcie modernizacji.

  • Kurort – obiekty wypoczynkowe skierowane do gości poszukujących relaksu, wysokiej jakości usług i kontaktu z naturą. PHH pracuje nad rozwojem autorskiej marki dla tego segmentu.

  • Uzdrowisko – segment dedykowany osobom wymagającym profilaktyki zdrowotnej i rehabilitacji, często w ramach kontraktów z NFZ. Także tutaj rozwijana będzie marka własna.

PHH podkreśla, że zamierza inspirować Polaków do życia w dobrostanie i tworzyć przestrzenie wspierające zdrowie, równowagę oraz satysfakcję życiową.

Cztery filary strategii

Strategia PHH oparta jest na czterech filarach:

  1. Segmentowość – dopasowanie produktów, usług, inwestycji i działań sprzedażowych do konkretnych grup gości i charakterystyki lokalizacji.

  2. Doskonałość komercyjna – wdrożenie jednolitych systemów do zarządzania hotelami (PMS, revenue management, CRM, dystrybucja), a także stworzenie wspólnego programu lojalnościowego.

  3. Efektywność wewnętrzna – rozwój Centrów Usług Wspólnych i standaryzacja procesów w całej grupie.

  4. Rozwój i nowe modele biznesowe – m.in. wdrożenie modelu asset light, rozwój działalności operacyjnej w obiektach nienależących do PHH oraz dalsza konsolidacja rynku.

Inwestycje: 1,2 miliarda złotych do 2034 roku

Plan inwestycyjny zakłada 1,2 mld zł do 2034 roku. W najbliższych latach PHH planuje wydać:

  • 220 mln zł w 2025 roku,

  • 211 mln zł w 2026 roku,

  • 223 mln zł w 2027 roku.

W ciągu ostatnich dziesięciu miesięcy zakończono inwestycje za ponad 350 mln zł – m.in. w hotele Four Points by Sheraton we Wrocławiu oraz voco w Katowicach. Aktualnie modernizowane są obiekty w Krakowie, Poznaniu, Krynicy-Zdroju, Międzyzdrojach i Świnoujściu. Łączna wartość inwestycji w pięciu obiektach z 900 pokojami to 450 mln zł.

Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club

Rozwój poprzez zarządzanie i dzierżawę

PHH nie planuje przejmowania hoteli prywatnych ani ich zakupu, ale deklaruje otwartość na zarządzanie i dzierżawę obiektów miejskich, wyłącznie pod markami międzynarodowymi. W ramach strategii asset light, grupa rozwija kompetencje operacyjne i oferuje współpracę inwestorom prywatnym, głównie w lokalizacjach miejskich.

Fot.: Horeca Business Club

Uzdrowiska i CPK

Trwają analizy dotyczące potencjalnego włączenia do grupy kompleksu Uzdrowisko Krynica-Żegiestów. PHH planuje także udział w realizacji inwestycji hotelowych przy Centralnym Porcie Komunikacyjnym – według szacunków zapotrzebowanie może wynieść nawet 1000 pokoi hotelowych.

Wyniki finansowe: ambitne prognozy do 2034 roku

  • Przychody w 2025: 600 mln zł

  • Przychody w 2034: 879 mln zł (wzrost o 68%)

  • Największe przychody mają pochodzić z linii Miasto (367 mln zł), następnie Kurort (305 mln zł) i Uzdrowisko (207 mln zł)

  • Marża EBITDA ma wzrosnąć z 10,5% do 27,5%

  • EBITDA w 2034 ma wynieść 239 mln zł (wzrost o 156%)

  • Planowany wolny przepływ gotówki do końca okresu: 1,124 mld zł

Obecnie PHH posiada około 6 tys. pokoi, z planem zwiększenia tej liczby do około 7 tys. głównie poprzez rozbudowę istniejących obiektów. Zatrudnia około 3 tys. pracowników. W zmodernizowanych hotelach obłożenie wynosi ponad 70%, a średnia cena za nocleg około 400 zł. Całościowe obłożenie w grupie szacowane jest na poziomie 60%.

Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club
Fot.: Horeca Business Club

Nowe logo i hasło przewodnie

Zwieńczeniem nowej strategii jest nowa identyfikacja wizualna. Logo PHH nawiązuje do symbolu jaskółki – jako metafory powrotu do domu – oraz koloru bursztynu. Hasło „Z natury gościnni” ma odzwierciedlać filozofię działania, opartą na autentycznej gościnności, szacunku i odpowiedzialności za środowisko.

Fot.: Materiały prasowe PHH
Fot.: Horeca Business Club

To kwintesencja naszej misji i wartości, w centrum stawiamy zarówno gości, jak i pracowników, dbając o ich dobrostan oraz otaczające nas środowisko. Cała strategia jest hołdem dla pokoleń polskich hotelarzy, którzy przez lata budowali wyjątkową tradycję gościnności. Dziś, czerpiąc z ich doświadczeń, łączymy najlepsze praktyki z nowoczesnym podejściem, by tworzyć miejsca, w których każdy czuje się wyjątkowo, w zgodzie z naturą, w trosce o ludzi i otoczenie.Rafał Kincer, prezes zarządu Polskiego Holdingu Hotelowego

Fot.: Horeca Business Club

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.