Polska firma eSky kupuje legendarną brytyjską markę Thomas Cook

0
340

Polska firma eSky podpisała umowę przejęcia praw do marki Thomas Cook od chińskiego konglomeratu Fosun – poinformował „Puls Biznesu”.

Thomas Cook, znana brytyjska marka podróżnicza, ma pomóc eSky w ekspansji na rynkach zachodnioeuropejskich. To kolejny krok polskiej firmy w kierunku przekształcenia jej w kompleksowe internetowe biuro podróży, oferujące nie tylko bilety lotnicze, ale także dynamiczne pakiety podróżnicze, wycieczki i city breaki.

Łukasz Habaj, prezes eSky, wyjaśnia, że marka Thomas Cook to cenny nabytek, szczególnie ze względu na jej rozpoznawalność w Europie Zachodniej oraz funkcjonującą już organizację, liczącą 70 osób. Przejęta firma generuje przychody na poziomie 150 mln funtów rocznie. Dzięki tej transakcji eSky wzmocni swój segment dynamicznych pakietów podróżniczych, przyspieszając transformację z platformy sprzedaży pojedynczych biletów lotniczych w internetowe biuro podróży z pełnym wachlarzem usług.

Choć wartość transakcji nie została ujawniona, przypomina się, że pięć lat temu Fosun zapłacił 11 mln GBP (około 55 mln zł) za prawa do marki oraz niektóre inne aktywa po upadku Thomasa Cooka.

Przejęcie marki Thomas Cook to dla eSky nie tylko szansa na zwiększenie rozpoznawalności i przychodów, ale również krok w stronę bardziej złożonych usług turystycznych, co pozwoli firmie lepiej konkurować na rynku europejskim.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.