(Nie)oczywisty produkt w gastronomii

0
356
Fot.: Tork

Serwetki w gastronomii są niemal tak stałym elementem wyposażenia jak stół czy talerze. Na pewno warto poświęcić im tyle samo uwagi, a przynajmniej poznać ich sekrety. Zapraszamy na rozmowę z Wojciechem Nizio, Regional Brand Activation Manager marki Tork.

Ludzie zaczęli jeszcze mocniej dbać o higienę i swoje bezpieczeństwo. Jak podać gościom serwetki w higieniczny sposób i jednocześnie zmniejszyć ich zużycie w restauracji/hotelu?
Najwyższy standard higieny zapewnią serwetki dyspenserowe. Są umieszczone w zabezpieczonym dozowniku, co daje pewność, że nie dostanie się do nich brud ani wilgoć. Pracownik lub gość dotyka tylko tej serwetki, której chce użyć. To rozwiązanie ma jeszcze więcej zalet: stawiając na systemy, które umożliwiają dozowanie pojedynczych odcinków produktu, zmniejszamy ilość odpadów i zachowujemy porządek w sali restauracyjnej.

Ludzie chcą żyć zdrowo i ekologicznie. Czy można im zaoferować środki osobistego i jednorazowego użytku, ale jednocześnie dbać o środowisko?
Od kilku lat obserwujemy, że nasi klienci wybierają produkty oraz usługi, które powstają w zgodzie z ekologicznym podejściem. Tork proponuje szereg funkcjonalnych rozwiązań dla branży HoReCa, które umożliwiają prowadzenie biznesu według założeń zrównoważonego rozwoju. Jestem przekonany, że goście obiektu – hotelu czy restauracji – docenią, że przy wyborze produktów kierujemy się także dbaniem o środowisko.

Reklama

„Tworzyć więcej, wykorzystując mniej” – co dokładnie oznacza to hasło?
„Tworzyć więcej, wykorzystując mniej” to nasze nowe podejście do projektowania i procesu produkcji. Oznacza, że produkty i usługi Tork powstają przy wykorzystaniu mniejszej ilości surowców niż dotychczas.

Co charakteryzuje ideę gospodarki w obiegu zamkniętym?
Dla Tork gospodarka obiegowa równoznaczna jest z nowym podejściem do prowadzenia naszej działalności, które zakłada wykorzystywanie zasobów w bardziej wydajny sposób i ograniczenie ilości odpadów. Stawiamy sobie za cel tworzenie produktów i usług zgodnych z tą ideą. Marka Tork razem z zarządcami obiektów, firmami sprzątającymi i firmami recyklingowymi w Europie wprowadziła zrównoważone rozwiązania, upewniając się, że każdy zużyty papierowy ręcznik do rąk trafia do recyklingu i zostaje przetworzony w nowe produkty. Tak powstał Tork PaperCircle. Jest to pierwsza na świecie usługa recyklingu papierowych ręczników do rąk. Mieli ją szansę przetestować uczestnicy tegorocznej 26. konferencji klimatycznej ONZ. Wdrażając Tork PaperCircle podczas COP26 w ponad 80 łazienkach, organizatorzy konferencji zredukowali odpady o co najmniej 20% i zmniejszyli emisję dwutlenku węgla nawet o 40%. Papierowe ręczniki są obecnie najchętniej wybieraną metodą osuszania dłoni, ale tylko 1% z nich jest poddawany recyklingowi. Pokazuje to, że pozostają one niewykorzystaną szansą dla modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym.

Na czym polega zaangażowanie firmy w program Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ?
Tork PaperCircle, o którym wspominałem, to tylko jeden z przykładów zaangażowania marki w realizację postulatów Porozumienia Paryskiego oraz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Aby zwiększyć tempo ich wdrażania, Essity (właściciel marki Tork) koncentruje działania na 6 z 17 Celów ONZ, kładąc nacisk m.in.: na aktywność w dziedzinie klimatu, odpowiedzialną produkcję i konsumpcję, czystą wodę oraz warunki sanitarne.

Czy firma pozyskuje papier na potrzeby produkcji w sposób odpowiedzialny?
Serwetki Tork, stworzone w 100% z materiałów z odzysku, są niewątpliwie dowodem naszej dbałości o środowisko. Obecnie prawie 90% opakowań Tork powstaje z surowców odnawialnych. Pozostałe 10% to opakowania plastikowe, jednak i w tym przypadku pilnujemy, by 30% plastiku pochodziło z recyklingu. Chcemy, żeby do 2025 roku wszystkie produkty były pakowane w materiały nadające się do odzysku.

Jak najlepiej zadbać o gości w obliczu pandemii koronawirusa?

Czy papierowe serwetki i ręczniki są dla gości bezpieczne?
Wyniki badań pokazują, że ludzie nie czują się bezpiecznie, korzystając z łazienek wyposażonych w suszarki do rąk. Od kilku miesięcy odnotowujemy wzrost zainteresowania wśród kierowników obiektów, którzy chcą zamienić je na ręczniki papierowe. To pokazuje, że zastosowanie rozwiązań zwiększających poczucie bezpieczeństwa użytkowników staje się priorytetem dla menadżerów.

Jak zorganizować stanowisko pracy, żeby maksymalnie sprzyjało zachowaniu higieny?
Dobry menadżer potrafi zadbać o to, by zespół czuł się podczas pracy komfortowo i bezpiecznie. Istotny jest dobór produktów, co pomoże pracownikom przestrzegać wymagań sanitarnych. Sednem jest zapewnienie środków higienicznych oraz strategiczne rozmieszczenie dozowników. Powinny one być montowane na wysokości oczu. Najlepszym wyborem są dozowniki bezdotykowe, które zmniejszają ryzyko rozprzestrzeniania się zarazków. Egzamin zdaje też umieszczenie instrukcji mycia rąk w miejscach widocznych dla pracowników.

Jak zapewnić bezpieczny odbiór zamówienia i/lub jego dostawę?
Na pewno pomoże nam w tym odpowiednie przygotowanie i wyposażenie pracowników, zarówno kucharzy, jak i dostawców. Kluczowy jest dostęp do wysokiej jakości produktów higienicznych, w tym środków do dezynfekcji. Jeśli nasi klienci sami odbierają zamówienia w lokalu, przy wejściu do restauracji sprawdzi się stojak z chusteczkami i środkami do odkażania oraz specjalnym panelem, który pozwala na komunikację z gośćmi i pracownikami. Dzięki niemu możemy zachęcić do dezynfekcji rąk, przypomnieć o konieczności założenia maski czy zachowania dystansu społecznego. To również sposób, by zapewnić gości, że obiekt jest bezpieczny i poinformować ich o wdrożonych procedurach.

Warto stosować oznakowania zarówno w lokalu, jak i umieszczać je na serwetkach czy torbach dostawczych, aby zapewnić klientów i pracowników o podejmowaniu odpowiednich działań.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.