Mutti otwiera centralę na Europę Wschodnią

0
188
Fot.: Mutti

Włoska firma Mutti, specjalizująca się w przetworach pomidorowych, otworzyła spółkę zależną w Polsce. Nowe biuro w Warszawie stanie się siedzibą regionalną odpowiedzialną za rozwój działalności w Europie Wschodniej – obejmującą m.in. Litwę, Łotwę, Estonię, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Bułgarię, Ukrainę i Mołdawię.

Decyzja o otwarciu regionalnej centrali w Polsce związana jest z dynamicznym wzrostem obecności marki na rynku – udział Mutti w polskim segmencie przetworów pomidorowych wzrósł z 2,8% w 2021 roku do 10,9% w 2024 roku. W ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje rozbudować warszawski zespół do siedmiu osób, koncentrując rekrutacje na obszarach marketingu, zarządzania kategorią i sprzedaży.

Biurem kieruje Juan Pablo Carnevale, związany z Mutti od 2011 roku, wcześniej pełniący funkcje międzynarodowe w strukturach firmy.

Strategia Mutti w regionie Europy Wschodniej obejmuje zwiększenie obecności w kanałach sprzedaży detalicznej – supermarketach, hipermarketach i sklepach convenience. Ważnym elementem rozwoju jest również promocja segmentu gotowych sosów do makaronów. Marka współpracuje już z największymi sieciami handlowymi i inwestuje w działania marketingowe, ekspozycję oraz promocje konsumenckie.

Mutti podkreśla, że rozwój opiera na trwałej współpracy z partnerami handlowymi oraz producentami surowców. Firma wypłaca premie za jakość – tylko w 2024 roku dostawcy otrzymali łącznie ok. 7 mln euro, co stanowiło średnią premię na poziomie 12,6% za najwyższej jakości pomidory.

Wszystkie pomidory wykorzystywane przez Mutti pochodzą z Włoch i są zbierane mechanicznie, co ma eliminować ryzyko pracy przymusowej i zapewniać stałą jakość. Marka stawia na transparentność w całym łańcuchu dostaw i nagradzanie rolników spełniających wysokie standardy uprawy.

Grupa Mutti – dane i obecność

Mutti to firma rodzinna założona w 1899 roku w Parmie. Grupa osiągnęła w 2024 roku 703 mln euro przychodu netto, przetwarzając 565 tys. ton pomidorów. Produkty marki są obecne w 100 krajach, a w 2023 roku po raz pierwszy sprzedaż eksportowa przewyższyła wolumen krajowy.

Poza Europą, Mutti rozwija działalność także w Australii, Niemczech i Wielkiej Brytanii. Spółka Mutti Poland jest siódmą jednostką handlową w strukturach firmy i odpowiada za rozwój na rynkach wschodnioeuropejskich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.