Mobilny POS – czy warto?

0
1213

Prowadząc lokal gastronomiczny trzeba stale liczyć się nie tylko z presją czasu, ale także oczekiwaniami, jakie stawiają konsumenci. Rynek HoReCa jest aktualnie w fazie wielu rewolucji, a jedną z najbardziej znaczących jest rewolucja cyfrowa. Jak umiejętnie wykorzystać nowe rozwiązania technologicznie aby rozwinąć własną działalność?

Szybkość i wygoda – te dwa argumenty przekonują coraz większą część społeczeństwa do porzucenia stacjonarnych narzędzi komunikacji. Chętnie sięgamy po smartfon lub tablet również po to, żeby dokonać płatności, rezerwacji czy zakupu u dostawców. Do korzystania z nowych technologii przekonują się także użytkownicy różnych grup wiekowych ale pionierami i trendsetterami są osoby z tzw. pokolenia “Z”. Według definicji są to osoby urodzone po roku 2000, które teraz wchodzą w dorosłość. To właśnie ci młodzi ludzie mają ogromny wpływ na nowe trendy m.in. w gastronomii. Ich zachowania, jako konsumentów bardziej przypominają te, które są obecne na zachodzie Europy. Chętniej jadają poza domem ale równie chętnie zamawiają dania na wynos. Biegłość w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi sprawia, że najchętniej wybierają te miejsca, gdzie można zamówić jedzenie online lub w taki sposób zarezerwować stolik. Szacuje się, że w ciągu najbliższej dekady będą oni stanowić blisko połowę nie tylko konsumentów w branży gastronomicznej, ale także osób zatrudnionych w obsłudze. Mówi to przede wszystkim wiele o tym, jak będą wyglądały oczekiwania konsumentów. Znacznie większy udział cyfrowych rozwiązań nie będzie już tylko modą czy wizerunkowym zabiegiem a koniecznością. Dla młodych ludzi z generacji “Z” już teraz liczy się przede wszystkim natychmiastowość w dokonywaniu wyboru, którą zapewniają urządzenia mobilne. Wśród głównych oczekiwań, jakie musi spełniać usługodawca lub dostawca jest interaktywność i krótki czas realizacji. Ta najmłodsza grupa klientów jest także często pośrednikiem pomiędzy lokalem, a osobami, które nie są biegłe w posługiwaniu się urządzeniami mobilnymi.

W lokalach gastronomicznych rewolucja technologiczna rozpoczęła się od wielofunkcyjnych urządzeń typu POS, które gwarantują pełną kontrolę nad całym obiektem. Począwszy od stanów magazynowych, spraw kadrowych, aż po bieżącą obsługę zamówień. W komunikacji między systemem POS a klientem zawsze pozostawał jednak czynnik ludzki i manualny – kartka i długopis. Tradycyjny sposób składania zamówień często jednak generuje problemy, które mogą skutkować reklamacją lub złą opinią o lokalu. Najlepszym rozwiązaniem na precyzyjne i elastyczne zarządzanie zamówieniami jest uzupełnienie systemu POS o urządzenia mobilne, których funkcjonalności nie tylko ułatwiają komunikację między klientem a lokalem ale przede wszystkim eliminują ryzyko pomyłki i dostarczenia niewłaściwego zamówienia. Obsługa sali, która zostaje wyposażona w dodatkowe narzędzie (miniPOS) może wykonywać wiele dodatkowych zadań, które ze względu na mobilność urządzeń nie będą generowały dużych nakładów pracy. Rozwiązanie miniPOS to interfejs i w dużej mierze urządzenia, które mają odciążyć pracowników i zapewnić im skuteczniejszą komunikację. Dzięki nim kelnerzy po przyjęciu zamówień nie muszą za każdym razem udawać się do terminala żeby zarejestrować zamówienie lub doliczyć kolejne pozycje. Komunikacja między kelnerem a kuchnią staje się bezpośrednia i mobilna. W każdym miejscu sali kelner może edytować rachunek, doliczyć kolejną potrawę lub zmienić złożone zamówienie. To tylko jedna z wielu korzyści na jakie można liczyć wdrażając miniPOS w swoim lokalu. Pozostałe funkcje to m.in.:

  • krótszy czas realizacji zamówień,
  • dostęp do pełnych opisów potraw (lista składników, alergenów i gramatury),
  • edycja i formatowanie rachunków (otwieranie i zamykanie, dzielenie na kilka osób, ustalanie rabatów, wybór form płatności),
  • administrowanie salą (bieżący podgląd sali, rezerwacja stolików i oznaczanie wolnych miejsc).

Korzystanie z miniPOS to także większy komfort i swoboda pracy. Powszechna znajomość obsługi systemu Android sprawia, że wdrożenie systemu nie wymaga dodatkowych, czasochłonnych szkoleń lub kursów. Z pewnością także klienci docenią to, że zostaną sprawniej obsłużeni a ich zamówiony posiłek szybciej pojawi się na stole.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.