Jak zwiększyć efektywność pracy personelu sprzątającego w hotelu?

0
27
Advertisement
Czystość w hotelu to jedna z podstawowych kwestii, która w znaczącym stopniu może wpływać na samopoczucie gości, a tym samym na ocenę jakości usługi hotelarskiej. Aby zapewnić wysoki poziom zadowolenia klientów, należy zadbać o wszystkie elementy procesu utrzymania czystości. Znaczenie mają odpowiednie przygotowanie i edukacja pracowników z zakresu procedur, kolejności wykonywania działań, metod stosowania odpowiednich narzędzi i środków chemicznych, a także szkolenia działu housekeeping z nowych technologii. Nieodzownym elementem utrzymania wysokiej jakości usług hotelarskich jest również kontrolowanie efektów i jakości pracy.

Rodzaje zabrudzeń w obiekcie hotelarskim

Najbardziej newralgicznymi miejscami w hotelu są pomieszczenia sanitarne i toaletowe, pościel, materace czy powierzchnie podłogowe, gdzie mamy do czynienia z typowymi zabrudzeniami wynikającymi z pobytu gości hotelowych. Niemniej jednak utrzymanie czystości w hotelu jest tematem bardzo szerokim. Prócz jednostek mieszkalnych są także: pomieszczenie recepcji, lobby, ciągi komunikacyjne, klatki schodowe, sale konferencyjne, restauracje, bary i tereny zewnętrzne. Każdy z tych obszarów wymaga odpowiedniej uwagi personelu sprzątającego.



Etapy procesu utrzymania czystości

Utrzymanie czystości w pokojach hotelowych dzieli się na kilka etapów. Procedury obejmują harmonogram działań porządkowych, stosowaną technologię utrzymania czystości, ale także pokrywają aspekty związane ze sposobem reagowania na różne sytuacje. Prócz procedury sprzątania pokoju hotelowego można korzystać także z listy kontrolnej, która umożliwia utrzymanie standardów na określonym poziomie.




Zwiększanie efektywności pracy

Aby zwiększyć efektywność pracy personelu sprzątającego, należy zapewnić takie narzędzia, które umożliwiają usprawnienie procesu utrzymania czystości. Przykładem takiego rozwiązania jest opracowany przez firmę Werner & Mertz Professional system Quick & Easy, czyli system automatycznego i przenośnego dozowania produktów czyszczących. Składa się on z 3 części. Pierwsza to spryskiwacz, w którym następuje automatyczne mieszanie produktu z wodą, w odpowiedniej proporcji. Do spryskiwacza podłączane są dwa kartridże: jeden na wodę i drugi z produktem czyszczącym. Dzięki stosowaniu systemu personel oszczędza czas, który poświęcał wcześniej na przygotowanie roztworów roboczych.

Produkty w systemie Quick & Easy są zawsze prawidłowo dozowane, przez automatyczne mieszanie w komorze spryskiwacza. Dzięki temu unikamy potencjalnych problemów z przedozowaniem produktów, a co za tym idzie niewłaściwym czyszczeniem powierzchni i niepotrzebnymi, dodatkowymi kosztami. System jest bardzo intuicyjny i prosty w użyciu – butelki z produktami są zawsze właściwie opisane (nie ma potrzeby dodatkowego oklejania), a ponadto oznakowane branżowym kodem kolorów. Dużym atutem systemu jest także bezpieczeństwo produktów, które są zabezpieczone przed wyciekaniem w momencie odłączenia od spryskiwacza. Produkty w roztworach użytkowych nie są klasyfikowane jako niebezpieczne, dzięki czemu wiemy, że są bezpieczne dla pracowników. System Quick & Easy wygląda bardzo profesjonalnie, co ma znaczenie z jednej strony dla pozytywnego samopoczucia personelu, ale także dla budowania wizerunku wtedy, gdy sprzątamy przy gościach.

System Quick & Easy to jeden przenośny dozownik i 5 produktów czyszczących:

– SANET daily do codziennego mycia sanitariatów;
– SANET power do doczyszczania powierzchni w toaletach;
– TANET interior do mycia powierzchni i przeszkleń;
– TANEX performa, który usuwa uporczywe zabrudzenia;
– GREASE off – produkt odtłuszczający.

Do noszenia systemu zaprojektowano również specjalny pas wyposażony w kilka kieszonek na produkty oraz dwie kieszonki wodoodporne do przechowywania zużytych ścierek.

Więcej informacji o systemie można znaleźć na stronie internetowej Werner & Mertz Professional.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here