Jak sprawić, by hotel stał się legendą? – Przede wszystkim zadbaj o świadomość

0
441
Fot.: Materiały Profitroom

Działania świadomościowe to ten typ kampanii, który dla wielu hotelarzy może wydawać się problematyczny. Dlaczego? Ponieważ, w odróżnieniu od działań sprzedażowych, których celem jest wygenerowanie jak największego zwrotu z inwestycji, efekty kampanii świadomościowych nie są widoczne od razu. – mówi Karolina Winiarek, E-marketing Specialist, Profitroom.

Świadomość marki – zacznijmy od podstaw

Po co w takim razie inwestować w tego typu działania? Zanim odpowiem na to pytanie, zastanówmy się nad tym, czym jest “świadomość”. Jak podaje SJP, świadomość, to “zdawanie sobie sprawy z istnienia czegoś”. Z marketingowego punktu widzenia, świadomość jest pierwszym etapem lejka sprzedażowego, który pozwala na dotarcie do osób, niewidzących wcześniej o istnieniu Twojej marki:

Źródło: Opracowanie Profitroom

Jeżeli zatem zależy Ci na tym, aby docierać do nowych odbiorców, których w dalszych etapach działań zamienisz w klientów (a w najlepszym przypadku w klientów powracających), to przeprowadzenie kampanii świadomościowej jest wręcz konieczne. W końcu jak możesz liczyć na to, że klient zechce dokonać rezerwacji w Twoim hotelu, skoro nie wie o jego istnieniu?

Pokaż i zainteresuj – a potem patrz, jak dzieje się magia!

Kampanie świadomościowe są doskonałą okazja do pochwalenia się tym, co wyjątkowego ma do zaoferowania Twój obiekt, oraz pokazania odbiorcy, dlaczego spośród wielu konkurencyjnych miejsc ma wybrać właśnie Twoje. Pokaż, na jakie udogodnienia i atrakcje może liczyć gość i jego rodzina, co ciekawego znajduje się w okolicy hotelu, a także zainteresuj go wyjątkowym faktem o swoim miejscu. Może np. tylko w Twojej hotelowej restauracji będzie miał okazję spróbować potraw wychodzących spod ręki szefa kuchni, który swój warsztat szlifował pod okiem właściciela restauracji z gwiazdką Michelin?

Jesteś online, więc jesteś widoczny

W dobie Internetu i mediów społecznościowych ciężko jest sobie wyobrazić dobrze funkcjonujący biznes, który nie reklamuje się online lub nie jest aktywnym użytkownikiem platform społecznościowych. Brutalna prawda jest niestety taka, że jeśli nie ma Cię w sieci, to tak naprawdę nie istniejesz. Dlaczego?

Według badań GUS przeprowadzonych w 2023 roku, w Polsce dostęp do Internetu ma 93,3% gospodarstw domowych. Dodatkowo, ponad 90% wszystkich użytkowników Internetu korzysta z niego za pośrednictwem urządzeń mobilnych (telefonów lub tabletów). Jakie płyną z tego wnioski?

  • Po pierwsze – ilość potencjalnych klientów, do których możesz dotrzeć za pośrednictwem reklamy w Internecie jest ogromna,
  • Po drugie – Twoja strona musi dobrze działać na urządzeniach mobilnych. Bo przecież nie chcesz, aby użytkownicy rezygnowali z rezerwacji bezpośrednich tylko dlatego, że Twoja strona źle wyświetla się na ekranie ich smartphone’a, prawda?
  • Po trzecie – Widoczność w sieci jest kluczowa – i Twoja konkurencja o tym wie, dlatego nie zostań w tyle i działaj!

Spraw by ludzie Cię poznali i polubili

Świadomość napędza i wspiera działania sprzedażowe. Na pewno pamiętasz viralową reklamę Hotelu Elements, na której punkcie Internet oszalał. Ten sam hotel na swoim blogu podzielił się informacją o tym, że przeprowadzenie tej konkretnej kampanii przełożyło się na, znaczący wzrost rezerwacji oraz zwiększone zainteresowanie ich usługami. Ten przykład idealnie obrazuje, jak kampania świadomościowa pomogła zwiększyć świadomość obiektu, a w następstwie ilość rezerwacji bezpośrednich.

Im więcej kanałów reklamowych – tym lepiej dla Ciebie

Prowadząc działania marketingowe warto również postawić na docieranie do odbiorcy za pośrednictwem wielu kanałów, czyli na tak zwany multichannel marketing. Banery reklamowe, ulotki, reklamy w prasie, telewizji czy w radiu są dobre, ale mają jedną, zasadniczą wadę – nie da się zmierzyć ich skuteczności. W przypadku reklamy internetowej możemy natomiast sprawdzić np. ile osób zobaczyło reklamę, ile w nią kliknęło, ile obejrzało do końca materiał wideo (jeśli akurat takiego używamy w kampanii) oraz mamy wgląd w inne metryki, których analiza pozwala na odpowiednia optymalizację działań i wyciąganie wniosków, pomocnych w podejmowaniu decyzji biznesowych.

Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Wiesz już, że działania świadomościowe, mogą w znaczny sposób wesprzeć Twoją sprzedaż i ilość rezerwacji bezpośrednich na Twojej stronie. Zadbanie o widoczność w sieci pozwala Ci na ciągłe docieranie do nowych odbiorców, oraz budowanie swojego wizerunku w Internecie. Prowadząc działania świadomościowe zadbaj o to, aby kreacja reklamowa przemawiała do Twoich odbiorców – wykaż się kreatywnością, testuj różne rozwiązania oraz analizuj dane, dzięki którym podejmowane przez Ciebie decyzje będą przynosiły więcej korzyści Twojemu obiektowi.

Przeczytaj więcej artykułów związanych z direct booking.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.