Jak będzie wyglądała bardziej roślinna przyszłość?

0
700
Już 57,8% Polaków deklaruje ograniczenie spożycia mięsa, a 11% konsumentów w wieku 25-34 lat wybiera dietę roślinną. Konferencja Plant-Powered Perspectives, organizowana w ramach kampanii “Roślinniejemy”, zainicjować ma dyskusję na temat potencjału, jaki niosą ze sobą zmiany nawyków żywieniowych Polaków i ich wpływu na rynek spożywczy.

Jak zapowiadają organizatorzy, wydarzenie kierowane jest do przedstawicieli branży FMCG i HoReCa – producentów i dystrybutorów żywności, przedstawicieli sieci handlowych, właścicieli restauracji i marketerów kulinarnych oraz osób, które myślą założeniu biznesu związanego z roślinnymi produktami lub daniami.

„Najbardziej aktywne marki spożywcze na świecie łączy m.in. dostrzeganie zmieniających się trendów i aktywne reagowanie na nie, poprzez dopasowanie oferty do nowych zainteresowań konsumentów. Zależy nam, by firmy mądrze odpowiadały na zmieniające się potrzeby swoich grup odbiorców – z korzyścią dla przedsiębiorców, konsumentów i środowiska. Bliskim nam tematem jest perspektywa przyszłości rynku spożywczego. CB insights podaje dietę roślinną i “mięso 2.0” (czyli mięso wytwarzane poprzez multiplikację komórek) jako kluczowe koncepcje rozwoju branży spożywczej – również te tematy staną się przedmiotem dyskusji podczas konferencji” – mówi Maciej Otrębski, jeden z organizatorów konferencji, koordynator kampanii “Roślinniejemy”

Udział w konferencji potwierdzili min. Honorata Jarocka z firmy Mintel, Krzysztof Bożek – właściciel sieci restauracji Krowarzywa, czy Nicole Rawling z The Good Food Institute.

Organizatorzy wspólnie z portalem HoReCa Business Club zaplanowali panel dyskusyjny, w którym eksperci będą rozmawiać na temat tego, jak mądrze odpowiadać na trendy oraz omówią najlepsze praktyki w tym zakresie. Swój udział w panelu potwierdził m.in. Łukasz Błażejewski z sieci Meat & Fit.

Podczas Plant-Powered Perspectives odbędzie się także sesja pitchingowa dla osób i firm, które chcą wprowadzać nowe rozwiązania, czy produkty na rynek.

Wydarzenie odbędzie się 4 października w Domu Innowacji Społecznych Marzyciele i Rzemieślnicy w Warszawie. Dołączyć do wydarzenia można rejestrując się pod linkiem https://plant-powered-perspectives.evenea.pl. Bilety Early Bird są dostępne do 15 sierpnia. Szczegółowe informacje o wydarzeniu: https://roslinniejemy.org/konferencja.

O kampanii

Celem kampanii Roślinniejemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.