Hotele: spadek frekwencji i niższe tempo wzrostu cen

0
481

Wrzesień 2024 r. przyniósł mieszane wyniki w polskim hotelarstwie, jak wynika z raportu Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. Chociaż ogólna frekwencja hoteli utrzymała się na względnie dobrym poziomie, wyniki były niższe niż przed rokiem. Zaledwie 3% hoteli odnotowało obłożenie poniżej 30%, jednak hotele biznesowe wypadły poniżej oczekiwań. Obiekty wypoczynkowe również doświadczyły spadku frekwencji w związku z zakończeniem sezonu wakacyjnego.

79% hoteli uzyskało obłożenie powyżej 50%, z czego 45% miało frekwencję przekraczającą 70%. W porównaniu z sierpniem, hotele odnotowały jednak gorsze wyniki, a 49% obiektów osiągnęło gorszą frekwencję niż we wrześniu ubiegłego roku. Segment hotelarstwa biznesowego wykazał pewną stabilizację, jednak 44% obiektów zauważyło obniżenie frekwencji, szczególnie w przedziale 6-10 pp.

Średnie ceny w hotelach wzrosły w porównaniu do zeszłego roku, jednak tempo wzrostu znacznie spadło. W porównaniu do sierpnia, 56% hoteli podniosło ceny, co stanowi spadek o 14 punktów procentowych. Wzrosty cen były relatywnie niskie, najczęściej nieprzekraczające 10%. Jednocześnie 44% hoteli utrzymało ceny na poziomie zeszłorocznym lub obniżyło je, co może być efektem spowolnienia gospodarczego i mniejszego popytu.

Segment MICE również odnotował spadek zainteresowania. 64% hoteli potwierdziło zmniejszone zainteresowanie organizacją spotkań, co wpłynęło na wyniki obiektów biznesowych. Mimo to, ten segment nadal stanowi 30% rocznego obłożenia hoteli biznesowych, podczas gdy w obiektach wypoczynkowych wynosi zaledwie 10%.

Wyniki badania wskazują na spadającą liczbę rezerwacji na październik, szczególnie w regionach dotkniętych powodzią. Ankieta pokazuje, że aż 19% hoteli ma prognozowaną frekwencję poniżej 30%, co stanowi spadek o 2 pp w porównaniu do września. Dla hoteli wypoczynkowych frekwencja poniżej 30% dotyczy aż 19% obiektów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.