Gastro Meeting Businesswoman Edition przyciągnął tłumy!

0
822
Merytoryczna dyskusja na temat obecnej sytuacji na krajowym rynku gastronomicznym z udziałem czołowych szefowych kuchni, cenne rady dotyczące budowania zespołu oraz optymalizacji wyników w restauracji, niekonwencjonalna prezentacja Malki Kafki i ponad 1200 szybkich spotkań kupców z dostawcami w ramach formuły Business Speed Dating – tak w skrócie przedstawia się bilans czwartej edycji konferencji biznesowej Gastro Meeting, na którą zawitało ponad 300 przedstawicieli branży. Tradycyjnie wyróżniono również najbardziej innowacyjną usługę, a zwycięzców konkursu wizytówkowego nagrodzono atrakcyjnymi zestawami przygotowanymi przez sponsorów poniedziałkowego eventu.

Jesienna konferencja biznesowa Gastro Meeting zostanie zapamiętana jako premierowa edycja w wydaniu Businesswoman Edition. Nie jest tajemnicą, że rola kobiet w sektorze gastronomicznym wciąż bywa marginalizowana, stąd pomysł organizatorów, aby wyeksponować głos przedstawicielek płci pięknej. Dzięki temu zgromadzeni na sali wykładowej słuchacze mogli dowiedzieć się od prawdziwych specjalistek chociażby które kobiece cechy pomagają w odniesieniu sukcesu w tej coraz bardziej konkurencyjnej branży, a także jak z perspektywy pań powinno wyglądać zarządzanie personelem.

Część merytoryczną zainaugurował panel dyskusyjny, w którym wzięły udział moderatorka listopadowej konferencji – Katarzyna Selenta, triumfatorka ostatniej edycji popularnego show kulinarnego Top Chef – Sylwia Stachyra, a także doświadczona szefowa kuchni Agata Wojda, która na swoim koncie ma szereg prestiżowych wyróżnień, m.in. kobieta szef roku w pierwszej edycji przewodnika Gault&Millau, czy też czterokrotne wyróżnienie Bib Gourmand w przewodniku Michelin. Głównym tematem debaty były wyzwania i problemy, jakie stoją przed polskim rynkiem gastronomicznym.

W pierwszym bloku prezentacji Weronika Pochylska z Roślinniejemy.org doradziła m.in. jak rozwiązać sytuacje kryzysowe związane z niezadowoleniem klientów stosujących diety eliminacyjne oraz co zrobić, aby temat osób wykluczających ze swojego menu konkretne składniki stał się mocną stroną, a nie słabością restauracji. Następnie Mariola Monczak, szefowa kuchni wrocławskiej restauracji Pod Papugami podzieliła się z uczestnikami swoimi sprawdzonymi sposobami na zjednanie sobie pracowników oraz stworzenie dobrej atmosfery.

Kolejna seria wystąpień w części merytorycznej rozpoczęła się od prelekcji Kamili Olek, właścicielki Brand It Up, która wytłumaczyła, jak skutecznie i szybko analizować dane w gastronomii. Z kolei Aleksandra Piesiak z Agencji Kreatywnej MOXIE wyjaśniła, dlaczego tak dużą rolę w gastronomii odgrywa obecnie Instagram i jaki sposób komunikacji marki wybrać, aby osiągnąć zauważalne efekty.

Część popołudniową otworzyło inspirujące przemówienie Magdaleny Ossowskiej, zastępcy szefa kuchni w restauracji YoSH w Stuttgarcie, która opowiedziała o kobiecych cechach ułatwiających pracę, budowanie zespołu i osiąganie sukcesu w branży kulinarnej. Następnie Małgorzata Bednarz z firmy MWM Partners wykazała, że nie zawsze kwestie finansowe przesądzają o tym, iż pracownik chce u nas zostać, zaś Katarzyna Gabrysz z Appetite4 udowodniła, że w biznesie gastronomicznym da się skutecznie zespolić świat cyfrowy z rzeczywistym. Zwieńczeniem tej serii prezentacji było case study Moniki Frendl przedstawiające koncept stworzenia restauracji z olbrzymią ofertą win i whisky – Winsky Wine’n’Whisky Bar.

Finałową prelekcję wygłosiła Malka Kafka, właścicielka Tel Aviv Urban Food, która w nieszablonowy sposób zwróciła uwagę na palące tematy związane z brakiem ludzi do pracy oraz niełatwą współpracą z pokoleniem millenialsów. Na przykładzie rozwiązań zastosowanych w swojej firmie podzieliła się ze słuchaczami konkretnymi wskazówkami między innymi na to, jak stworzyć firmę wolną od patologii, wewnętrznych kłótni, stresu i niechęci, w której nie będzie trzeba patrzeć wszystkim na ręce, w której ludzie będą produktywni i będą czuć się spełnieni, a przy tym przyciągającą talenty, gdzie pracownicy czują się szanowani i potrzebni.

Równolegle do wystąpień w części merytorycznej odbywała się biznesowa formuła, która stale zyskuje coraz większe grono zwolenników – Business Speed Dating. To doskonała sposobność do weryfikacji oferty produktowej oraz pozyskania nowych kontaktów biznesowych. W listopadowej edycji odbyło się około 1200 ekspresowych spotkań pomiędzy właścicielami, dyrektorami i managerami odpowiedzialnymi za rozwój dużych sieci gastronomicznych oraz niezależnych konceptów restauracyjnych a dostawcami działającymi w branży HoReCa. Tym razem zarówno po stronie dostawców, jak i specjalistów odpowiedzialnych za zakupy i zaopatrzenie pojawili się reprezentanci aż 40 różnych podmiotów.

Po raz kolejny wyłoniono również zwycięzcę konkursu „The Best Innovation”, którym w tej edycji została firma Stava, świadcząca profesjonalne usługi dowozu posiłków z restauracji do klientów. Triumfator otrzymał bezpłatne stoisko, udział w spotkaniach z kupcami oraz możliwość prezentacji oferty na sali konferencyjnej.

Poza opolską firmą swoje produkty i usługi prezentowali na stoiskach również sponsorzy listopadowej konferencji: strategiczny – niemiecka firma Rational AG, światowy lider rynku i technologii urządzeń do termicznego przyrządzania potraw w kuchniach profesjonalnych, oraz główny – Mlekovita, największa firma mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zwieńczeniem konferencji Gastro Meeting Businesswoman Edition były liczne konkursy wizytówkowe, a najlepszym podsumowaniem poniedziałkowego wydarzenia są opinie samych uczestników.

 

Kolejna edycja konferencji Gastro Meeting odbędzie się 20 maja 2019 – tym razem w stołecznym Airport Hotel Okęcie. Przedstawicielom branży gastronomicznej chcącym poszerzyć swoją wiedzę oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe polecamy zaznaczyć tę datę w kalendarzu czerwonym flamastrem!

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za liczne przybycie, a sponsorom za wsparcie. Do zobaczenia wkrótce!

 

          
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.