Dlaczego potrzebujesz aplikacji do zamówień online na wynos?

0
340

Prognozy ekonomiczne wskazują, że już za trzy lata europejski rynek będzie wart 25 mld dolarów. Wpływ na takie tempo rozwoju mają głównie zamówienia online dostarczane na wynos w wybrane lokalizacje. Łatwiejszy dostęp do pełnej oferty restauracji sprawia, że następuje zmiana nawyków konsumenckich.

Najnowsze badania wskazują, że rynek gastronomiczny w Polsce jednak różni się od innych krajów w Europie. To samo tyczy się wydatków na jedzenie poza domem. Na posiłki w restauracji wydajemy średnio 3,6% budżetu domowego.

Te wskaźniki jednak sukcesywnie rosną. Następuje dynamiczny rozwój głównie dzięki większej sile nabywczej (możliwość tworzenia w domu nowych wydatków) oraz atrakcyjniejszej dla Polaków oferty lokali gastronomicznych. Menu staje się bardziej przystępne cenowo i wyjście do restauracji już nie kojarzy się ze snobistycznym wydawaniem pieniędzy.

Reklama

Z drugiej strony bardziej popularne stało się zamawianie posiłków do domu lub pracy. Nowe technologie wkroczyły już dawno w świat gastronomiczny, a od niedawna dominują już wszelkie oferty prezentowane online. Urządzenia mobilne i dedykowane aplikacje skracają wyraźnie drogę między kuchnią a konsumentem. Powszechny dostęp zrewolucjonizował sposób zamawiania posiłków. Dziś 2/3 zamówień wpływa do restauracji za pośrednictwem mobilnej aplikacji, które chętnie są instalowane na smartfonach.

Głównym atutem korzystania z tak przedstawionej oferty jest wygoda i szybkość. Składanie zamówień telefonicznych u zniecierpliwionej załogi nie zachęca do ponownego kontaktu.

Według statystyk zamówienia składane za pośrednictwem aplikacji generują większe rachunki niż rozmowy telefoniczne. Wynika to bardzo często z marketingowej konstrukcji komunikatów, które znacznie się od siebie różnią w tych dwóch kanałach. Zdecydowanie łatwiej namówić konsumenta w aplikacji na dodatkowe pozycje z menu, oferując mu np. darmową dostawę lub rabat na kolejny produkt niż prowadzić z nim kilkunastominutową rozmowę telefoniczną (tracąc jednocześnie klientów, którzy w tym czasie nie mogą się dodzwonić).

Stosowanie nowych technologii potrafi realnie zwiększyć ilość zamówień i przyspieszyć proces ich realizacji. Posiadając witrynę internetową lub dedykowaną aplikację można stworzyć z każdym klientem indywidualnym kanał komunikacyjny. Zaangażowane są w to wszystkie osoby odpowiedzialne za przyjęcie, wykonanie oraz dostarczenie zamówienia. Każde nowe zamówienie, które trafia do systemu Gastro POS za pośrednictwem strony internetowej czy aplikacji jest przetwarzane w następujący sposób:

  1. Rejestracja w systemie Gastro (automatyczne wyświetlenie komunikatu w systemie sprzedażowym POS).
  2. Przyjęcie zamówienia przez obsługę.
  3. Wydanie zlecenia na kuchnię.
  4. Przypisanie zamówienia do wybranego kierowcy.

Każdy z tych etapów może być dokładnie monitorowany przez menedżera. Na dowolnym etapie jest w stanie edytować i zmieniać zamówienie. Dzięki kompleksowemu systemowi można również zachęcać klientów do zakupów w czasie mniejszego ruchu, oferując odpowiednie rabaty i promocje. Dodatkowo można wymienić wiele korzyści jakie daje wdrożenie rozwiązania do obsługi zamówień online:

  • optymalizacja i koordynacja pracy personelu,
  • eliminacja pomyłek powstających podczas zamówień telefonicznych,
  • sprawniejsza obsługa i realizacja zamówień,
  • generowanie dodatkowych zamówień,
  • satysfakcja klientów,
  • uproszczenia w stosowaniu i obsłudze sprzętu elektronicznego.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.