Czy telefon wystarczy do przyjmowania zamówień na wynos?

0
1819

Telefony w restauracjach są niezbędne. Gość musi mieć możliwość rezerwacji stolika, dowiedzenia się o alergeny w menu czy choćby ustalenia czy restauracja jest otwarta czy zamknięta. W wielu lokalach telefon to tez ważne narzędzie przyjmowania zamówień na wynos lub z dowozem.

Teraz zastanówmy się czy telefon jest optymalnym rozwiązaniem przy przyjmowaniu zamówień na wynos.

Plusem z całą pewnością jest możliwość doradzenia gościowi, który chce zamówić a nie jest zdecydowany. Kolejnym jest możliwość upsellingu ( tylko jeśli Twój zespół to potrafi i otrzymał jasne instrukcje).

Ale czy ilość minusów nie przeważa szali?

Mamy wszak zajęty telefon i ktoś kto chce zarezerwować stolik nie może tego zrobić. To samo dotyczy kolejnej osoby , chcącej zamówić na wynos. Poza zajętością numeru, mamy też zajęcie naszego pracownika. Kolejnym problemem są błędy w zamówieniu. Pracownik, źle usłyszał, gość niewyraźnie powiedział itd.

Wyobraźmy sobie, że w ciągu dnia przyjmujemy 30-40 zamówień na wynos. Każda rozmowa trwa od 2 do nawet 15 minut (znamy takie przypadki), średnio więc blokujemy numer przez 4-7 minut. To oznacza, że nasz pracownik spędza rozmawiając i blokując numer od 4 do 5 godzin.

Czy jest alternatywa? Oczywiście. Na rynku jest wiele aplikacji do przyjmowania zamówień. Zaraz zajmiemy się tym co powinna mieć taka aplikacja. Wcześniej wyjaśnimy Wam co w naszych lokalach jest możliwe dzięki aplikacji. Po pierwsze jedna osoba, która przyjmuje zamówienia, pakuje jedzenie, ustala trasy kierowców i kasuje odbiory własne jest wstanie obsłużyć nawet 120-150 zamówień dziennie. To ogromna oszczędność na kosztach ludzkich. Po drugie dzięki łańcuchowi aplikacja w telefonie gościa-system w restauracji- telefon kierowcy unikamy błędów i pomyłek.

To ogromna korzyść wizerunkowa i ogromna oszczędność na kosztach błędnie przejechanych kilometrów, czasie pracy kierowców, kosztach produktów w przypadku błędnie przygotowanych dań itd. Itp.

W naszych lokalach ilość zamówień na wynos i z dowozem przez telefon jest mniejsza niż 1%. Taka sytuacja pozwala kelnerce swobodnie obsługiwać salę i poświęcić mniej niż 30 sekund na przyjęcie zamówienia.

Jakie rozwiązanie techniczne wybrać?

Dziś mamy na rynku bardzo dużo różnych rozwiązań. Jeśli chcesz jakieś wybrać musi ono mieć kilka niezbędnych cech.

1. Musi mieć możliwość udostępnienia aplikacji mobilnej dla Gości i to aplikacji na iOS i Androida. Sama aplikacja webowa to rozwiązanie, które już na starcie odbiera Ci szansą na sukces w przyszłości gdy wszyscy będą już tylko korzystali z aplikacji. Jeśli ma tylko aplikację na Androida to jakbyś połowie swoich gości powiedział „przepraszam tych gości nie obsługujemy”.
2. Musi mieć możliwość tworzenia wielu rodzajów promocji i upsellingu. Chcesz chyba „kasować” swoich gości 4 zł za dodatkowy sos czosnkowy lub 12 zł za dodatkową zupę?
3. Aplikacja musi mieć możliwość wyboru zaszytych programów lojalnościowych. To bardzo ważne by goście myśląc o kolejnym zamówieniu myśleli o czekających na nich u Ciebie profitach.
4. Aplikacja powinna być wielojęzykowa. Minimum to polski, angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański. Zdziwisz się jak wielu gości wybierze Twoja restaurację gdy zaoferujesz im obsługę w ich językach.
5. Aplikacja powinna być sprawdzona w wielu krajach w tysiącach lokali. Jednocześnie dla Ciebie powinna być po polsku.
6. I to co chyba najważniejsze powinna być bezpłatna, lub w rozbudowanej wersji bardzo, bardzo tania.

My w naszych lokalach wykorzystujemy aplikację, która spełnia wszystkie te warunki i sporo, sporo więcej.

Jeśli masz inne doświadczenia. Jeśli chcesz się podzielić swoimi uwagami w tym temacie. Jeśli masz pytania. Napisz na adres [email protected]. Postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania.

Ten tekst jest drugim z serii tekstów traktujących o tematyce dowozów i wynosów w gastronomii w Polsce.

Tematy artykułów:

1. Wynosy i dowozy dla kogo?
2. Czy telefon wystarczy do przyjmowania zamówień na wynos?
3. Czy muszę mieć własnych kurierów?
4. Model współpracy z agregatorami?
5. Promocje i programy lojalnościowe w dowozach i wynosach.
6. Cross-selling i up-selling czy to ma sens w dowozach?
7. Jakie współczynniki mają znaczenie w analizie opłacalności dowozów i wynosów.
8. Jak nie niszczyć własnej marki?
9. Jak powinien wyglądać dobrze prosperujący biznes dowozów. Podsumowanie.

Zespół zarządzający Grupą Gastronomiczną

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.