Podsumowanie 1. edycji Kongresu Rentowne SPA

0
1085

1 dzień, 12 prelegentów, 100 uczestników i najważniejsze – niezliczona ilość nawiązanych relacji, inspiracji i wiedzy. Tak organizatorzy i uczestnicy podsumowują 1. edycję Kongresu Rentowne SPA.

Wydarzenie odbyło się 14 października w Airport Hotel Okęcie, w Warszawie. Jego priorytetem było znalezienie odpowiedzi na pytanie: Jak prowadzić rentowne SPA, a jednocześnie zachować najwyższą jakość usług?

Ogrom wiedzy, edukacja, ciekawi ludzie, przyjemne wydarzenie, możliwość wymiany doświadczeń… – m.in. takie skojarzenia z hasłem Rentowne SPA pojawiały się wśród uczestników. Co ciekawe, większość pytanych bardzo szybko zaczęła łączyć zagadnienie nie tylko z jego praktycznym wymiarem, ale również z samym Kongresem.

Alicji de Lubicz-Szeliskiej, prelegentce, która na co dzień zarządza SPA w Hotelu Grand Lubicz, słowami, które jako pierwsze nasunęły się na myśl, były: profesjonalizm, rokitnik i perfekcja. Miron Karlewski – podolog i trener kosmetyczny marki Kosmoprof podkreślał z kolei wartość networkingową wydarzenia. – Możemy wymienić się kontaktami, doświadczeniami, prowadzić rozmowy w kuluarach czy zadać prelegentom pytania, które nas nurtują – tłumaczył. Natomiast zapytany o sam temat rentownego SPA, skojarzył go przede wszystkim z tworzeniem strategii, która generuje zyski.

Więcej na jej temat można było usłyszeć podczas panelu dyskusyjnego, którego moderatorami byli inicjatorzy Kongresu i założyciele Spa Professionals – Anna Tafelska i Marcin Betliński. W rozmowie uczestniczyła m.in. Katarzyna Czeladko, Dyrektorka SPA & Wellness sieci Zdrojowa Hotels. Jej recepta na rentowne SPA to przede wszystkim dobry, zgrany i w miarę możliwości – stały zespół, ale nie tylko. – To także dobra kalkulacja zabiegów i budżetu, zarówno po stronie kosztów, jak i przychodu. Dobre akcje marketingowe, skrojone na miarę obiektów SPA, w których pracujemy. To też SPA, w którym podchodzimy elastycznie do oferty (…). Jesteśmy nastawieni na Gościa, bo budując dobrą relację z Nim, mamy gwarancję sukcesu.

Każdy biznes potrzebuje oczywiście nieco innej strategii, by wzmocnić sprzedaż, ale część rozwiązań jest wspólnych. Sporo pomysłów można również zaadaptować na potrzeby własnej działalności. Świetnie podsumowała to zresztą twórczyni klinik medycyny estetycznej i anti-aging Dr Beata Dethloff. Jak mówiła – Dzisiaj zdałam sobie sprawę z tego, że warto zrobić audyt – sprawdzić koszty, przeanalizować je, sprawdzić zużywalność materiałów. Ocenić rentowność każdego zabiegu i policzyć, ile zabiegów jest wykonywanych, jakiego rodzaju, na których klinika zarabia mniej, na których więcej. Powinniśmy to wiedzieć. K. Czeladko dodała natomiast, że Kongres Rentowne SPA to świetne miejsce do tego, żeby nie tylko odświeżyć swoją wiedzę (…), ale też zaczerpnąć inspiracji. Żeby w kuluarach porozmawiać z innymi managerami, z innymi właścicielami i wymienić się doświadczeniami, a te najbardziej wartościowe przenieść na łono swojego biznesu.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.