Wyświetlacze LCD automatyzują i podnoszą sprzedaż w gastronomii

0
1306

Uatrakcyjnienie oferty poprzez wysokiej jakości obraz i wyświetlanie filmów, nie tylko zdjęć, znaczące obniżenie kosztów funkcjonowania lokalu w dłuższej perspektywie oraz wzrost sprzedaży – to główne zalety wyświetlaczy LCD, coraz częściej stosowanych w branżach gastronomicznej i retail.

To także powody, dla których zastosowała je we wszystkich swoich lokalach ogólnopolska sieć restauracji Gruby Benek. Cyfrowe technologie to dziedzina, na którą sieć kładzie szczególny nacisk, a podążając tym tropem – nie można było uciec od nowoczesnych systemów prezentacji oferty.

„Z naszych obserwacji wynika, że wprowadzenie systemu znacząco wspiera bądź nawet zastępuje obsługę lokalu w sugestywnej sprzedaży, w szczególności w oferowaniu promocji i nowości. To nasza odpowiedź na zmieniającą się sytuację na rynku pracy, czyli dużą rotację pracowników i ich mniejsze zaangażowanie w aktywną sprzedaż” – mówi Mateusz Szewczyk, prezes sieci Gruby Benek.

Pierwsze miesiące po wprowadzeniu rozwiązania pozwoliły ocenić, na ile jest ono skuteczne.

„Szacujemy, że system podnosi sprzedaż w lokalu o nawet 20%. To, co na pewno stanowi naszą przewagę konkurencyjną, to fakt, że nie potrzebujemy zewnętrznego serwisowania i obsługi dla tego systemu” – twierdzi Mateusz Szewczyk

Zastosowane rozwiązanie oparte jest na monitorach 48-calowych o wysokim kontraście, przygotowanych do wielogodzinnego wyświetlania treści. Kluczowe było spięcie ich w jedną sieć za pomocą profesjonalnego hardwearu i softwearu (oprogramowania i urządzeń) pozwalających szybko zarządzać systemem z centrali. To rozwiązanie nie zakupione z zewnątrz, ale będące wynikiem wielu miesięcy pracy firmowych informatyków oraz kompilacji różnych rozwiązań technologicznych, które pozwoliły na uzyskanie wysoce zadowalającego efektu.

Monitory posiadają wiele możliwości konfiguracji automatycznego włączania i wyłączania według ścisłego harmonogramu. System pozwala dostosować wyświetlane treści w zależności od pór dnia i dni tygodnia, pod konkretne grupy klientów, co pozwala optymalizować sprzedaż dań i napojów.

Zastosowanie tego rozwiązania to stosunkowo wysoki jednorazowy wydatek. Rekompensuje go jednak efektywna sprzedaż i mniejsze zaangażowanie zespołu oraz środków potrzebnych przy klasycznych menu boardach, których wydruki są kosztowne, czasochłonne i mniej efektywne przy częstych zmianach oferty i promocji.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.