AccorHotels pracuje nad stworzeniem inteligentnego pokoju

0
693
Siedemnaście zespołów z dziesięciu krajów wzięło udział w międzynarodowym hakatonie zorganizowanym przez Grupę AccorHotels w Budapeszcie. Uczestnicy zaprezentowali przed jury projekty technologicznych rozwiązań oraz pomysły na hotelowe pokoje przyszłości. Jury nagrodziło uczestników w trzech kategoriach: „Komunikacja”, „Dobre Samopoczucie” i „Efekt Wow”. Zwycięzcy w każdej z kategorii dostają możliwość kontynuacji pracy nad swoim pomysłem, który ma szansę na implementację w jednym z hoteli grupy. Projekt jest kontynuacją zapoczątkowanego w Warszawie hakatonu, podczas którego uczestnicy prezentowali pomysły na hotelową łazienkę przyszłości.

Hakaton w Budapeszcie jest kontynuacją pilotażowego konkursu w Warszawie, przeprowadzonego w grudniu 2017 roku, którego tematem przewodnim była hotelowa łazienka przyszłości. W stolicy Węgier, rozszerzając projekt o kolejne przestrzenie hotelowe, jury poprosiło uczestników o innowacyjne rozwiązania dla pokoi.

 

W wydarzeniu wzięło udział 86 uczestników, tworząc 17 zespołów. Mieli oni 48 godzin na stworzenie nowatorskiego technologicznie rozwiązania, które znacząco wpłynie na guest experience w hotelowych pokojach przyszłości, a następnie 5 minut na ich zaprezentowanie przed jury. Wielu uczestników pochodziło z regionu, w którym odbywał się konkurs – byli to reprezentanci Węgier, Serbii, Bułgarii, Słowacji, Austrii oraz Rosji.

Zaprezentowane rozwiązania pokazały skrajnie różne podejścia do tego samego tematu. Pojawiły się pomysły nastawione na ochronę środowiska, inne kładły nacisk na umożliwienie maksymalnej personalizacji pokoi hotelowych, nie zabrakło również rozwiązań dla klientów indywidualnych. W trakcie wydarzenia wręczone zostały trzy nagrody główne oraz trzy nagrody specjalne. Nagrodę specjalną, miesięczną możliwość współpracy z ekspertami moskiewskiego akceleratora NUMA, zdobył zespół Infinity Imagine. Ich pomysł polegał na stworzeniu kontrolowanego głosem, wirtualnego asystenta, którego zadaniem byłoby ułatwianie komunikacji z obsługą hotelową.

 

Zwycięski zespół w kategorii „Komunikacja” pokazał pomysł na proaktywną organizację wydarzeń, w kategorii „Dobre Samopoczucie” – rozwiązania poprawiające sen, natomiast w kategorii „Efekt Wow” zwyciężył inteligentny pokój sterowany głosem. Uczestnicy wszystkich nagrodzonych zespołów wygrali wyjazd do Paryża, gdzie będą mieli okazję do zaprezentowania swoich pomysłów przed Central Innovation Unit grupy AccorHotels. Będą mogli ponadto kontynuować pracę nad realizacją swoich koncepcji, jako projektów pilotażowych.

„Duże zainteresowanie wydarzeniem, wyjątkowość i koloryt pomysłów przerosły nasze oczekiwania. Decyzja o wyborze Budapesztu jako miejsca na konkurs podyktowana była tym, że stolica Węgier uchodzi za światową mekkę szybko rozwijających się start-up’ów. Naszym celem jest wyjście poza utarte ścieżki hotelarstwa, aby szukać, znajdować i wprowadzać rewolucyjne pomysły, które podniosą poziom guest experience poprzez łączenie start up’ów z inkubatorami przedsiębiorczości” – powiedział już po ogłoszeniu wyników Luc Gesvret, jeden z członków jury.

W jury konkursowym znaleźli się: Luc Gesvret, CEO of AccorHotels Hungary and VP Sales, Distribution, Marketing, Revenue Management and Loyalty for Eastern Europe, Jean-Yves Besnard, Director of Eastern-European digital projects AccorHotels, Yannick Tranchier, założyciel NUMA Moscow, Ricardo Maia, Corporate Affairs Leader for Global Startup Awards i Peter Takacs, reprezentujący LogMeIn i Microsoft.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.